-Redhead- Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 (endret) Her har jeg laget en bildeserie av katten min gråpus. Endret 31. juli 2006 av looOool Lenke til kommentar
Tøffe-Tetra Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 Nå har søstern driti seg ut. bytt tittel. det er bare en pus ikke en rekke katter... Hva med noe så enkelt som porterett av pus... Lenke til kommentar
-Redhead- Skrevet 31. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2006 Nå har søstern driti seg ut. bytt tittel. det er bare en pus ikke en rekke katter... Hva med noe så enkelt som porterett av pus... 6592769[/snapback] Fordi det er ikke et portrett, men en bildeserie eller collage. Er jeg som har gått på tegn, form og farge, ikke du.. så gå å legg deg Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 Dette syntes jeg var fint Likte spessielt bildet øverst til høyre, og nederst i midten.. Men veldig bra arbeid... Lenke til kommentar
Skogli Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 Meg fine og klare bilder med en fin svart ramme. Bra gjort. Bilde 1 og 3: Greie bilder, ikke noe spesielt. Bilde 2: Spesielt bilde, bra kvalitet. Og bra at katten ikke ser inn i linsen. Forreste: Fine øyenbryn på den katten. Bilde 4: Rått bilde, soldatkatt på jakt. Bilde 5: "Tony, get me a dead mice" Skikkelig bra bilde av en overlegen katt, trolig med i mafiaen. Bilde 6: Greit bilde. Forbedringer: Fjern den hvite rammen mellom ytterrammen og bildene. Lenke til kommentar
brainware Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 (endret) Stilige bilder, beste kattebilder jeg har sett på lenge. Tydelig at katten er i storslag her. Prøv å få med hele halen bilde 1, 3 og 5. Øyet var stilig . Bravo ! Endret 1. august 2006 av brainware Lenke til kommentar
conspiracy Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Pent satt sammen, jeg likte øyet best, men jeg liker sånne bilder veldig godt. Ble klart og fint. Bra jobba. Lenke til kommentar
Antarctica Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Katten der er HELT likens som vår katt Hail the cats Lenke til kommentar
Fulgu Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Stilig oppsett, og supre motiver, men skulle likt å se bildene litt klarere =) Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Har ikke spes. peil på fototeknikk, men liker ikke "systemet": [pus bjelke/gjerde] [bilde av øye] [pus på bjelke /gjerde- speil] [pus i gress] [pus med gjerde] [pus i gress - speil] Tror jeg hadde likt det mer "rotete"/usutematisk (men så ser jeg sytemer overalt og... er kanskje meg det er noe galt med ) Synes eller bildene var pene Lenke til kommentar
-Redhead- Skrevet 1. august 2006 Forfatter Del Skrevet 1. august 2006 Stilig oppsett, og supre motiver, men skulle likt å se bildene litt klarere =) 6595476[/snapback] Ossen kan jeg få det klarere da? Må jeg gjøre det når jeg tar bildet? eller kan jeg gjøre det i et redigeringsprogram. Jeg bruker Photoshop. Lenke til kommentar
brainware Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Du kan vanligvis justere opp skarphet og kontrast i kameraet. Da må du iallefall lese bruksanvisningen ! I redigering er det enkelt å stille lys og kontrast. Ellers er oppskarpning viktig. Lenke til kommentar
-Redhead- Skrevet 1. august 2006 Forfatter Del Skrevet 1. august 2006 Men hvor gjør jeg dette i PS, har ikke lært så mye der.. Lenke til kommentar
brainware Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 (endret) Personlig bruker jeg ikke photoshop (men Nikon Capture). Har prøvd ganske mange bildebehandlingsprogrammer (som kan håndtere RAW filer fra DSLR). Synes ACDC Pro var et godt program. Det er bare å laste ned fra Internet (bruke søkemotor) gratsis prøveversjon. noen programmer: Rawshooter ACDC Pro GIMP Jeg trengte ingen forkunnskaper, kanskje jeg er litt datanerd, vet ikke. Bruker som regel menylinja i programmet, ser hvilken muligheter det er for justeringer, og prøver alternativene. Det er også noen autojusteringer av bildet en kan bruke. Jeg hater monopoler som Microsoft og Adobe (Photoshop), derfor bruker jeg dem ikke. Microsoft er vanskelig å unngå kanskje. Adobe har nå kjøpt opp både de som står bak Rawshooter og Macromedia. Corel er også en monopolist. edit: Et veldig bra redskap er curves. Det er bare å dra i kurven på midten for å se om bildet trenger mer lys, eller dra den nedover for å se om det skal være mørkere. En kan lage punkter og dermed flere stoppkurver langs linjen hvor en kan dra lyset i forskjellige deler av bildet opp eller ned. Dette verktøyet er noe man kan leke seg fram til forståelse av. Oppskarpning finnes via "Sharpening". Det er fint hvis programmet kan justere opp skyggepartiene, og høylys seperat, og flere kontroller for lysstyrke og kontrast. Endret 1. august 2006 av brainware Lenke til kommentar
wiley Skrevet 2. august 2006 Del Skrevet 2. august 2006 (endret) Men hvor gjør jeg dette i PS, har ikke lært så mye der.. Finn fram til funksjonene "curves", "levels" (ofte er autolevels tilstrekkelig), "hue/saturation" og "unsharp mask". Om du lærer deg å bruke disse 4 verktøyene riktig vil du sjeldent trenge noe mer. Endret 2. august 2006 av wiley Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå