Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kommer ikke på nett med trådløs(tele2)

Anbefalte innlegg

En jeg kjenner kommer ikke på nett med trådløs router og TELE2 internett

Han har en linksys Wrt 54g router som ikke kommer på nett. Nettet virker når det er tilkoblet kabel utenfor linksysen. Den trådløse routeren virker som den skal da alt er ok her hjemme hos meg (NGT).

Har Tele2 noen instillinger som må gjøres for at dette skal virke. Tele2 routeren han har er en speedtouch 516i.

Som sagt er elt ok når vanlig tilkobling skjer men når han kobler til linksys routeren så virker ikke noe. Ei heller med den innebygde swithen.

Hva slags intillinger kan jeg sette opp for at dette skal virke.

Tele 2 har ikke brukernavn og passord system.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det skal ikke være noe hokus pokus dette, men jeg kan nevne at jeg satte opp en WRT54Gv5 for en kompis. Brukte noen minutter på å konfigurere den, men den ville absolutt ikke på nett!

Strevde lenge før ting plutselig bare virket. Det ser ut til at årsaken til problemet var at den er utrolig treg til å logge seg på en ipadresse fra modemet.

Prøv å slå av og på av router og modem. Gi den minst 5 minutter på å prøve før du gir opp.

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Jeg har bredbånd fra Tele2 med den routeren som de leverte. Tiguan eller noe slikt. Det virket helt utmerket en kort periode men nå er det ikke annet enn problemer. Mister plutselig nett tilgangen. Tilgang bare lokalt står det.

Har snakket med Tele2 mange ganger og de har forsøkt alle mulige instillinger på routeren, men til ingen nytte. Av og til kan det virke helt utmerket for så å slå seg helt vrangt i dagevis.

Tele2 har nå sendt meg ny router som skal hentes på posten i dag. Håper på bedre resultater da.

Noen som har noen løsningsforslag dersom det ikke fungerer?

Skifte leverandør?

Lenke til kommentar

Jeg har bredbånd fra Tele2 med den routeren som de leverte. Tiguan eller noe slikt. Det virket helt utmerket en kort periode men nå er det ikke annet enn problemer. Mister plutselig nett tilgangen. Tilgang bare lokalt står det.

Har snakket med Tele2 mange ganger og de har forsøkt alle mulige instillinger på routeren, men til ingen nytte. Av og til kan det virke helt utmerket for så å slå seg helt vrangt i dagevis.

Tele2 har nå sendt meg ny router som skal hentes på posten i dag. Håper på bedre resultater da.

Noen som har noen løsningsforslag dersom det ikke fungerer?

Skifte leverandør?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...