Gå til innhold

asus 1900xtx over oppheting.


Dewil

Anbefalte innlegg

har nettop kjøpt meg et asus eax 1900 xtx.

 

installert alle drivere og styr som følger med på driver cd. kjører win xp 32bit med en amd 64 x2 4400.

 

for det første finner ikke asus smart doctor noen mulighet til å justere kortet annet enn minne og gpu. og når jeg spiller blir kortet så varmt at hele systemet skrur seg av.. noen som har snøring på hva jeg kan ha gjort gæli??

viften på kortet øker aldri hastighet annet enn i 2 sek når jeg starter maskinen..

 

på forhånd takk..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg tror nok den nærmer seg 70 - 75 grader når maskinen slår seg av.. ligger rundt 50 - 60 ellers når jeg ikke spiller. må sies at jeg kjørte ganske harde innstillinger med antialiasing og anisotropic filtering på fullt med spillet nfs most wanted med alle innstillinger på fullt. men alikevel burde da viften på kortet kunne klare å holde temperaturen i sjakk ved å øke hastigheten.. nettop sitti en runde med litt "snillere" oppsett nå uten problemer.. da lå gpu på rundt 60 -65 grader.. men jeg synes fremdeles dette er alt for mye..

Lenke til kommentar

takker for svar.

men får fremdeles ikke justert viften på kortet da. trist. noen som vet no lurt?

noen som forresten vet om asus smart doctor støtter dette kortet? er et Asus Radeon X1900XTX 512MB med vivo. link til kortet hos komplett synes det er rart om dette kortet ikke skal kunne støtte "justering"

 

fant ut av ati tool.. vifta surrer og koser seg på 100% nå.. takker for svar..

Endret av Dewil
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...