Dewil Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 har nettop kjøpt meg et asus eax 1900 xtx. installert alle drivere og styr som følger med på driver cd. kjører win xp 32bit med en amd 64 x2 4400. for det første finner ikke asus smart doctor noen mulighet til å justere kortet annet enn minne og gpu. og når jeg spiller blir kortet så varmt at hele systemet skrur seg av.. noen som har snøring på hva jeg kan ha gjort gæli?? viften på kortet øker aldri hastighet annet enn i 2 sek når jeg starter maskinen.. på forhånd takk.. Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 31. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2006 jeg tror nok den nærmer seg 70 - 75 grader når maskinen slår seg av.. ligger rundt 50 - 60 ellers når jeg ikke spiller. må sies at jeg kjørte ganske harde innstillinger med antialiasing og anisotropic filtering på fullt med spillet nfs most wanted med alle innstillinger på fullt. men alikevel burde da viften på kortet kunne klare å holde temperaturen i sjakk ved å øke hastigheten.. nettop sitti en runde med litt "snillere" oppsett nå uten problemer.. da lå gpu på rundt 60 -65 grader.. men jeg synes fremdeles dette er alt for mye.. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 skal ha de tempene......, vifta slår seg meget sjelden på mere enn 36% hastighet. last ned atitool her, der kan du manipulere viften til og gå fortere slik at du få bedre temperaturer men virker som om du har ett eller annet som slår inn når temps blir for høye. men som jeg sa, de skal være slik med orginal kjøleren Lenke til kommentar
khmoe Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 mitt x1900gt ligger på 85 grader oc i spill funker fett det. Feilen din tror jeg strømforsyningen din eller.no Lenke til kommentar
tobbesen Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 det du kan gjøre er å lage en logg fil i ati-tool, og sette på oppdatering hvert 5 sek.... så kan du se hvor mye temp stiger, og hvor mye den er på når maskina klikker Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 1. august 2006 Forfatter Del Skrevet 1. august 2006 (endret) takker for svar. men får fremdeles ikke justert viften på kortet da. trist. noen som vet no lurt? noen som forresten vet om asus smart doctor støtter dette kortet? er et Asus Radeon X1900XTX 512MB med vivo. link til kortet hos komplett synes det er rart om dette kortet ikke skal kunne støtte "justering" fant ut av ati tool.. vifta surrer og koser seg på 100% nå.. takker for svar.. Endret 1. august 2006 av Dewil Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 vel, mitt har på det meste vært opp imot 100grader.. Lenke til kommentar
Thorvald Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Akurat samme problemet her. En Termenaltake 680 watt ut og en enermax liberty 620watt inn og ingen problemer. Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 1. august 2006 Forfatter Del Skrevet 1. august 2006 vurderer å sette inn en strøm forsyning til.. har en vapochill som ikke er koblet opp enda og den trekker 17 amp. ved oppstart.. Lenke til kommentar
bzerk Skrevet 2. august 2006 Del Skrevet 2. august 2006 Bruk Riva Tuner til å skru opp vifta på skjermkortet på ca 75% så ligger du på ca 55c når du spiller. RIVA TUNER 2.0RC MVH bZerk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå