Gå til innhold

WinXP krasj

kjbu

Anbefalte innlegg

Opplever til stadighet (som oftest i spill) at maskinen krasjer helt og restarter automatisk (hører et klikk i kassa og maskinen booter igjen)

Jeg har følgende hypotese til årsaken :

- Dersom det er feil i spillet, bør bare spillet krasje og maskinen hopper tilbake til WinXP.

- Dersom det er feil i WinXP kan slikt skje

- Dersom det er hardware-feil kan slikt skje

Noen som har en tanke om hva som kan være galt ?

Tech :

Win XP Pro

MSI Pro2 Via KT266A

XP 1500+

512 MB Apacer DDR

Asus V7700 Geforce2 64 MB DDR

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Innstalerte XP :sad:

fikk samme feilen , masse restarting og program som bare plutselig forsvant DVS , pluselig når jeg jobbet eks i photoshop så lukket bare programet seg ?

nei drit OS er XP :sad:

måtte bare kjøre ghost på min gamle win98se innstalasjon, ja hva skjedde da , jo alt funket gulle godt :smile:

Me like win 98se :smile:

Me hate win XP :sad:

Lenke til kommentar

Spontanrebooting kan ha veldig mange årsaker, og langt ifra sikker knyttet til OSet. Det jeg først ville gjort var å oppdatere skjermkortdriveren, og se om problemet forsvant. Jeg ville også kjøre spillene i både OpenGL og Direct3D. Deretter ville jeg se om det var tilstrekkelig kjøling til alle komponentene i maskinen. Deretter ville jeg teste med en anne strømforsyning for å se om det løst problemet. Sjekk også om det er noen vifter som svikter like før eller samtidig med at du spontanrebooter (du kan merke det ved pipelyder og lignende). Til sist ville jeg sjekket om viften til PSUen din virket da du spontanrebootet.

Lenke til kommentar

Hei alle sammen

ser det har kommet mange snåle feil i XP.

jeg har vel vært heldig å sluppet unna de fleste av de :smile:

Men en ting som har iritert meg er en feil som kommer og går.. etter en restart så forsvinner mine administrator kontoer og viser kun kontoer for samboer og Lillebror som ofte er på besøk og spiller.

:smile: de har jo da sef ikke alle retigheter på maskina.

problemet blir jo det at jeg kommer ikke inn i egen profil for å Surfe chatte Osv ..har også prøvd å legge opp ny Administrator profil men den blir også borte.....En gang har jeg fått melding om at brukeren er / satt i lockout?? er det noen her som vet hva det er og / betyr?

Lenke til kommentar

Windows 2000 og XP har en liten innstilling en kan finne via TweakUI-kontrollpanelet (ekstra instillingspanel fra Microsoft).

Der er det som default krysset av for valget: "Automatic reboot on system failure".

Dette betyr at Microsoft med rette kan si "no more bluescreens" ettersom du aldri får se den feilmeldingen som skulle ha kommet opp - og resultatet er mistenkelig spontanreboot.

- melt

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-12-11 15:26, win_xp skrev:

problemet blir jo det at jeg kommer ikke inn i egen profil for å Surfe chatte Osv ..har også prøvd å legge opp ny Administrator profil men den blir også borte.....

Fant ut forleden at ved å trykke Ctrl+Alt+Delete to ganger (muligens fler), fikk jeg opp vanlig innlogginsboks (NT-login) og kunne logge på med Administrator-kontoen, som ikke vises på "Welcome"-skjermen. Nå har jeg satt denne login-skjermen (altså, NT-login) til standard.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-12-12 12:34, HappyRay skrev:

Quote:

On 2001-12-11 15:26, win_xp skrev:

problemet blir jo det at jeg kommer ikke inn i egen profil for å Surfe chatte Osv ..har også prøvd å legge opp ny Administrator profil men den blir også borte.....

Fant ut forleden at ved å trykke Ctrl+Alt+Delete to ganger (muligens fler), fikk jeg opp vanlig innlogginsboks (NT-login) og kunne logge på med Administrator-kontoen, som ikke vises på "Welcome"-skjermen. Nå har jeg satt denne login-skjermen (altså, NT-login) til standard.

tro meg jeg har prøvd.......

jeg kommer ikke inn i sikermodus engang når profilen på administrator er satt i lockout? help

Mvh Jon

Asus A7V133 VIAKT133A, ATA/100, RAID.

Gaiward geforce2 mx400.

soundblaster live player 5,1.

studio pctv rave.

768Mb pc133ram Original.

Scsi adaptec.

Cd Brenner Yamaha 8X4X24 SCSI

Dvd Pioner 10X32

Cd rom

[ Denne Melding var redigert av: win_xp på 2001-12-12 12:58 ]

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-nw52MweC

Grunnen til at PC-en restarter er en funksjon i XP/2000 som gjør at PC-en restarter ved systemfeil...

Gjør dette: Motsatt musetast på My Computer, gå inn på "Advanced" og trykk settings knappen under startup and recovery. Der tar du vekk haken som står ved "Automaticly Restart" under System Failure... Da vil du få se en blåskjerm i stedet for at maskinen restarter... Skriv ned errorkoden som kan se slik ut:

0x000000000000000c2 eller noe sånt, og lenger oppe der det f.eks. står Bad_Pool_Caller, som det sto hos meg når printeren klikka...

Gå så på http://www.microsoft.com, og finn Knowledge Database. Velg WinXP og søk etter enten errorkoden eller den setningen... Kanskje du finner en løsning, eller i hvert fall en grunn til problemet...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...