dhjerp Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 Et lite bidrag til kritikk fra helgens tur til Sverige. Håper på noen kommentarer. Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 bra tatt klart og fint.. hvilken linse ? Lenke til kommentar
dhjerp Skrevet 31. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2006 Tamron 90/2,8 ved F10..... Tenkte ellers å kalle dette for svenskef..n, men er vel noen moderatorer som hadde reagert. Lenke til kommentar
brainware Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 Digger slike bilder ! Dette var med flotte farger og kjempefint eksponert. Forbedring er sikkert mulig, kanskje med vridning av kameraet mot høyre, mer ensartet bakgrunn og mer av blomsten. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Fantastiske farger, og det er alltid like fascinerende å se gode macrobilder av insekter, men jeg må si meg enig med Brainware i at du hadde tjent på en ensartet blå bakgrunn. Det tror jeg hadde hevet bildet mange hakk. Hva var arbeidsavstanden? Er dette et crop? Lenke til kommentar
dhjerp Skrevet 1. august 2006 Forfatter Del Skrevet 1. august 2006 Jeg hadde noen bilder hvor kun himmel var i bakgrunn. Syntes ikke det ble så bra, men ser poenget deres. Mulig jeg legger ut en ny versjon senere. Arbeidsavstand var vel 10-15 cm. Er ikke croppet mye utenom å gjort det om til et annet format. Lenke til kommentar
dhjerp Skrevet 1. august 2006 Forfatter Del Skrevet 1. august 2006 Da får jeg legge ut en litt annen versjon. Den første versjonen er egentlig speilvendt, og denne er rett. Litt annen vinkel så kun himmel er i bakgrunn. Fyr løs. Lenke til kommentar
Fulgu Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Likte denne ganske mye bedre jeg =) Kjempeflott, men kunne laget en litt bredere, eller høyere, komposisjon,f men jeg sier dette kun fordi firkantede bilder ikketiltaler meg personlig. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 (endret) Nydelig dette også, men helt i mål kom vi ikke, siden det er en del gulgrønt i bakgrunnen. Jeg tror det utgjør forskjellen mellom et flott bilde og en skikkelig höjdare. Formatet syns jeg er helt greit for motivet. Virkelig nydelige farger forresten. Har du gjort mye etterarbeide i PS, eller er det "rett ut av kameraet"? Hvor hadde du lyset fra? Endret 1. august 2006 av Anew Lenke til kommentar
dhjerp Skrevet 1. august 2006 Forfatter Del Skrevet 1. august 2006 Komposisjonen er ikke firkantet, det er 8:10 formatet som jeg personlig liker veldig godt. Det i bakgrunnen er nok litt av en annen blomst som jeg ikke la merke til i opptaket. Er vel ikke gjort mer enn "vanlig" i PS. RAW-fil konvertert i Rawshooter Premium. Justert ørlite på kurver, croppet og skarpet i PS. Det meste var greit fra Rawshooter. D70 med Tamron 90 funker vel greit? Lenke til kommentar
Anew Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 D70 med Tamron 90 funker vel greit? 6598034[/snapback] Det får'n si! Hadde jeg vært interessert i å bedrive macrofoto, så hadde jeg fått et alvorlig anfall av lens-lust sånn omtrent nå. Lenke til kommentar
brainware Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 (endret) Den første hadde et viktig element på rett sted, vingen, som gjør at jeg fremdeles liker det best. Det har heller ikke noe forstyrrende gult rett bak kroppen. Endret 1. august 2006 av brainware Lenke til kommentar
jlw Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Ursäkta, men varför kallar du ett bi för "svensken". Svenskar ser ju mycket bättre ut än sådär Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå