Gå til innhold

Svensken i fokus.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fantastiske farger, og det er alltid like fascinerende å se gode macrobilder av insekter, men jeg må si meg enig med Brainware i at du hadde tjent på en ensartet blå bakgrunn. Det tror jeg hadde hevet bildet mange hakk.

Hva var arbeidsavstanden? Er dette et crop?

Lenke til kommentar

Jeg hadde noen bilder hvor kun himmel var i bakgrunn. Syntes ikke det ble så bra, men ser poenget deres. Mulig jeg legger ut en ny versjon senere.

Arbeidsavstand var vel 10-15 cm. Er ikke croppet mye utenom å gjort det om til et annet format.

Lenke til kommentar

Nydelig dette også, men helt i mål kom vi ikke, siden det er en del gulgrønt i bakgrunnen. Jeg tror det utgjør forskjellen mellom et flott bilde og en skikkelig höjdare.

Formatet syns jeg er helt greit for motivet.

Virkelig nydelige farger forresten. Har du gjort mye etterarbeide i PS, eller er det "rett ut av kameraet"? Hvor hadde du lyset fra?

Endret av Anew
Lenke til kommentar

Komposisjonen er ikke firkantet, det er 8:10 formatet som jeg personlig liker veldig godt.

Det i bakgrunnen er nok litt av en annen blomst som jeg ikke la merke til i opptaket. Er vel ikke gjort mer enn "vanlig" i PS. RAW-fil konvertert i Rawshooter Premium. Justert ørlite på kurver, croppet og skarpet i PS. Det meste var greit fra Rawshooter.

D70 med Tamron 90 funker vel greit? :innocent:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...