ZombieBobie Skrevet 31. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 31. juli 2006 Hei, har et problem med at tilkoblingen min blir disconnected i under 1 sekund ca. 1-2 ganger om dagen. Eventuelle oppkoblinger blir avbrutt og det aner meg at den oppdaterer ip-addresse da programmer som World of Warcraft sender meg tilbake til køen i stedet for å gå forbi denne som man vanligvis gjør når man blir dc'ed. Har prøvd telenor-support men det er ikke stort å hente der. Har følgende oppsett: pc->3com officeconnect router -> adsl modem -> veggen. Oppsettet på begge skulle være i orden. 3com routeren har kryptert trådløst nettverk aktivert (om det har noe å si). Alle forslag mottas med takk da det er sinnsykt irriterende problem. -Zomb Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 1. august 2006 Rapporter Del Skrevet 1. august 2006 Skjer dette på faste tidspunkt? Eller på tilnærmet samme tid vær dag? Oppdatert firmware? Lenke til kommentar
ZombieBobie Skrevet 1. august 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. august 2006 Det skjer på nesten samme tid hver dag. Med det unntaket av at det ser ut til å bli tidligere og tidligere på dagen hver gang. For noen uker tilbake skjedde det rundt 23:00 tiden - nå skjer det rundt 20:00. Har oppdatert firmware på 3com routeren men ikke adsl-modemet da dette får ny firmware automatisk (i følge eks-telenor-support kar jeg kjenner). Lenke til kommentar
ZombieBobie Skrevet 1. august 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. august 2006 modemet er av typen Speedtouch 546T hvis noen har kjenskap til det. Lenke til kommentar
Wheeljack Skrevet 1. august 2006 Rapporter Del Skrevet 1. august 2006 Prøvd å slå av DHCP-delen i routeren? Lenke til kommentar
lohelle Skrevet 2. august 2006 Rapporter Del Skrevet 2. august 2006 Prøvd å slå av DHCP-delen i routeren? 6598804[/snapback] det høres ut som den eksterne ip-adressen endrer seg.. For de som ikke har fast IP så er det vanlig at man får ny IP-adresse hver gang modemet resettes (eller modem-delen i router) En ny firmware i speedtouch ville muligens fikse problemer som gjør at modem resetter seg.. og da sannsynligvis problemet forsvinne.. eventuelt så kan du klage litt høyt og få de til å gi deg fast ip GRATIS som plaster på såret.. da vil du få samme IP hver gang (bare "vanlig" disconnect da) Lenke til kommentar
ZombieBobie Skrevet 11. august 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 11. august 2006 yep - ser her at jeg har 24 timer "DHCP Lease Time" når modemet blir restartet. Leste ett sted at etter 50% av Lease Time'n så renew'er modemet ip'en slik at andre kan bruke samme ip addresse hvis den ikke er i bruk. Så da er det store spørsmålet hvordan man kan endre tidspunktet Lease Timen blir oppdatert på. En jalla-løsning er jo å renew'e leasen manuelt klokken 6 på kvelden slik at den blir oppdatert klokken 6 om morgenen. Men det er jo stadig ikke ideelt Lenke til kommentar
ZombieBobie Skrevet 11. august 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 11. august 2006 Fant et sted på speedtouchen hvor jeg kunne sette den til alltid å bruke samme IP addresse. Da endret lease time'n seg til 47 dager Får se om det hjelper takk for alle svar! Lenke til kommentar
ZombieBobie Skrevet 16. august 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 16. august 2006 har fortsatt disconnect problemet - noen som har noen forslag. Har prøvd det meste nå uten hell. Lenke til kommentar
Gromit Skrevet 16. august 2006 Rapporter Del Skrevet 16. august 2006 Prøv å kjør kabel fra modem og rett til PC. Jeg hadde slike problemer, men det var dog med et TopCom SkyRacer router. Lenke til kommentar
ZombieBobie Skrevet 16. august 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 16. august 2006 yep - tester det nå. Har laptopen koblet til routeren og desktop'en rett i modemet. Skal se om begge faller ut i morgen eller bare den ene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå