Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×
Presidentvalget i USA 2024 ×

Disconnectet for 1 sec ca. 1-2 daglig- Telenor

Anbefalte innlegg

Hei,

har et problem med at tilkoblingen min blir disconnected i under 1 sekund ca. 1-2 ganger om dagen. Eventuelle oppkoblinger blir avbrutt og det aner meg at den oppdaterer ip-addresse da programmer som World of Warcraft sender meg tilbake til køen i stedet for å gå forbi denne som man vanligvis gjør når man blir dc'ed.

Har prøvd telenor-support men det er ikke stort å hente der.

Har følgende oppsett:

pc->3com officeconnect router -> adsl modem -> veggen.

Oppsettet på begge skulle være i orden. 3com routeren har kryptert trådløst nettverk aktivert (om det har noe å si).

Alle forslag mottas med takk da det er sinnsykt irriterende problem. :(

-Zomb

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det skjer på nesten samme tid hver dag. Med det unntaket av at det ser ut til å bli tidligere og tidligere på dagen hver gang.

For noen uker tilbake skjedde det rundt 23:00 tiden - nå skjer det rundt 20:00.

Har oppdatert firmware på 3com routeren men ikke adsl-modemet da dette får ny firmware automatisk (i følge eks-telenor-support kar jeg kjenner).

Lenke til kommentar
Prøvd å slå av DHCP-delen i routeren?

6598804[/snapback]

det høres ut som den eksterne ip-adressen endrer seg.. For de som ikke har fast IP så er det vanlig at man får ny IP-adresse hver gang modemet resettes (eller modem-delen i router)

En ny firmware i speedtouch ville muligens fikse problemer som gjør at modem resetter seg.. og da sannsynligvis problemet forsvinne..

eventuelt så kan du klage litt høyt og få de til å gi deg fast ip GRATIS som plaster på såret.. da vil du få samme IP hver gang (bare "vanlig" disconnect da)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

yep - ser her at jeg har 24 timer "DHCP Lease Time" når modemet blir restartet.

Leste ett sted at etter 50% av Lease Time'n så renew'er modemet ip'en slik at andre kan bruke samme ip addresse hvis den ikke er i bruk.

Så da er det store spørsmålet hvordan man kan endre tidspunktet Lease Timen blir oppdatert på.

En jalla-løsning er jo å renew'e leasen manuelt klokken 6 på kvelden slik at den blir oppdatert klokken 6 om morgenen. Men det er jo stadig ikke ideelt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...