Gå til innhold

Bildet jeg burde brukt i konkurransen?

Anew

Anbefalte innlegg

Jeg var veldig i tvil om hvilket bilde jeg skulle bruke i helgens konkurranse. Det ble ikke dette, men det burde kanskje ha vært det?

85154586-L.jpg

... ellers trenger jeg åpenbart et bildebehandlingsprogram med clone stamp. The Gimp?

18mm, f/16, 4 sek.

Endret av Anew
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er litt overrasket over det totale fraværet av kommentarer etter 80+ views. Litt klønete å spørre om jeg burde ha brukt det i konkurransen, kanskje?

Grunnen til at jeg endte opp med ikke å bruke det er at jeg irriterer meg over sivene som stikker opp nederst i høyre billedkant. De til venstre er der for å gi et holdepunkt i forkant av bildet, men jeg er ikke sikker på om det er nok - burde jeg hatt mer? Mindre? Er bildet for mørkt?

Lenke til kommentar

Det ble litt for lo-key for min del, hvertfall. Får følelsen av å se gjennom et gråfilter. Fint motiv og lys her, men det burde være litt mer trøkk, altså noen sekunder til på eksponeringen. Med "expose to the right" kunne du hentet ut mye dramatikk i himmelen, uten at det blir støygenerator, som skyer gjerne er.

Lenke til kommentar

Jeg ville ha klippet bildet like over strående, det passer slik at det blir like under refleksjonen av trærne også.

Da blir du kvitt problemet og får en komp som er penere i mine øyne.

Hadde ikke sivet vært der ville jeg ha klippet bildet like over tretoppene og latt alt vannet være.

Fint bilde forresten :D

Endret av Fulgu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...