Gå til innhold

Mikrofon som dekker hele stua...?

Anbefalte innlegg

Jeg driver å bygger en HTPC, og har bl.a. tenkt å bruke denne til å gjøre IPtelefon oppringninger, samt noe stemmestyrt kontroll.

Hva slags mikrofon må jeg ha til dette? Stua er omtrent 4 x 5 meter stor. Regner med at jeg må ha en kondensator mikrofon, men trenger jeg en "aktiv" en, altså med forsterker innebygget?

Vil feedback bli et problem om jeg kobler på stereo høytalerne mine, evt. hvordan kan dette ungåes?

Er ikke helt proff på dette området, så alle råd er sikkert gode råd :blush:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg driver å bygger en HTPC, og har bl.a. tenkt å bruke denne til å gjøre IPtelefon oppringninger, samt noe stemmestyrt kontroll.

Hva slags mikrofon må jeg ha til dette? Stua er omtrent 4 x 5 meter stor. Regner med at jeg må ha en kondensator mikrofon, men trenger jeg en "aktiv" en, altså med forsterker innebygget?

Vil feedback bli et problem om jeg kobler på stereo høytalerne mine, evt. hvordan kan dette ungåes?

Er ikke helt proff på dette området, så alle råd er sikkert gode råd  :blush:

6591667[/snapback]

Den personen du snakker med vill få høre ekko ja!

Så du kan kjøpe deg trådløst sett slik at du kan vandre rundt

*pussig om det ikke skulle finnes blåtann dingser som nokia og sony erikson har*

Har selv microfon og høytalere, alle som ringer meg eller alle som jeg ringer suttrer alltid om det der at de hører seg selv :p

Lenke til kommentar

Joda, jeg vet om muligheten for å bruke trådløst headset - men siden jeg er ufattelig bedagelig annlagt drømmer jeg jo litt om muligheten for

"telefonen ringer, jeg ligger i sofaen og glaner på TV, lyden fra TV blir automatisk dempet, navn og nummer på den som ringer dukker opp på skjermen, en sensuell kvinnestemme spør meg høffelig om jeg vil svare, og siden jeg har stemmekontroll og mikrofon kan jeg bare grynte ja eller nei"

Hehe, og da orker jeg jo ikke reise meg for å lete etter et headset :cool:

Dette med ekko er jo ikke noe problem i bil med høyttaler og mic til mobilen - hvordan? Jeg forstår jo at avstanden mellom mic og høyttaler, men alikevel?

Lenke til kommentar

Såvidt jeg vet har alle kondis mikker forsterker som trenger spenning.

En mik som dekker hele stuen er så følsom at du vil få mye feedback(vondt)

du bør heller prøve med en retningsbestemt mik som peker vekk fra høytalerne, men jeg tror det tryggeste er headsett ja.

Lenke til kommentar

Som regel er det en egen høyttaler til telefonsamtaler og mic'en og høytaleren er designet (med elektronikk) slik at det ikke skal gi feedback. I bil har man somregel også micen mindre enn 50cm uanna fører. Skal andre prate må de ofte prate mye høyere får at det skal bli like høy hos mottaker.

space

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...