Gå til innhold

Uhemmet skryt av netshop.no

Anbefalte innlegg

Jeg hadde bestillt meg OCZ brikker fra netshop.no, og hadde kjøpt resten fra komplett. dette var riktig nok et asus kort. jeg satte pc'n sammen, null boot, flyttet på brikkene, masse forskjellig boot skjermer hver gang. Greit nok, jeg sender hovedkortet i retur... og går for msi. Setter alt sammen sammen, og tada den booter. når jeg kommer til stykke og skal installere windows, får jeg bare bluescreen. Siden dette var lørdag ventet jeg helt til idag, mandag, og ringte til netshop, og fikk et telefon nr til en ocz ekspert. og han ba meg flashe bios, og han sendte meg link og instruksjoner. Når biosen da er flashet, starter jeg da pc på nytt, og starter installasjon, og den funker 100%

Skryt til service :D

God service, hyggelige mennesker :D

neste sted jeg kommer til og handle min pc er på netshop og ingen andre steder.

Endret av sfj-geek
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ble mer redd enn noe annet.

Man er altså nødt til å flashe et nyinnkjøpt hovedkort før man kan få tatt i bruk RAM? Hva slags verden lever vi i?

Er glad for at du fikk hjelp, trådstarter, og at alt virker som det skal :thumbup:

Lenke til kommentar

De fleste seriøse nettbutikker ville nok gitt support i slike tilfeller. Men jeg har ingenting å utsette på Netshop. ;)

Jeg ble mer redd enn noe annet.

Man er altså nødt til å flashe et nyinnkjøpt hovedkort før man kan få tatt i bruk RAM? Hva slags verden lever vi i?

6592080[/snapback]

Det er absolutt ikke uvanlig. Men jeg tror det er spesiellt for noen OCZ-brikker i kombinasjon med noen hovedkort eller brikkesett.

Hilsen,

efikkan.

Lenke til kommentar

Jeg har jobbet i support tidligere, og har bare gitt den supporten som trengs, uten og være nøytral i forhold til kunden. De som jeg snakket med var ekstremt hyggelige og hjelpsomme. Jeg blei i godt humør og gjøv på med nytt mot, pc'n er nå forøvrig oppe og går, og så langt 100% stabil

Jeg kjøpte forøvrig OCZ PC2-6400 2x1024MB 800MHz. (4.5.4.15) ram brikker

og MSI K9N Platinum Nforce 570 Chipsett

Jeg kan gjøre oppmerksom på at du finner svært lite info om hvilke hovedkort som støtter hvilke brikker. Som det virker nå så må du flashe bios på nye hovedkort for og få de til og fungere. Netshop har flashet en del hovedkort av den typen jeg har allerede, da er det ganske greit og kjøpe på netshop

Lenke til kommentar

Jeg trodde i alle fall Asus var veldig flinke med å legge ut lister om hvilken RAM de forskjellige hovedkortene støtter? Men dette er langt ifra logisk å sjekke om det er første gang du kjøper deg datadeler i "løsvekt".

Endret av squabbish
Lenke til kommentar
Jeg trodde i alle fall Asus var veldig flinke med å legge ut lister om hvilken RAM de forskjellige hovedkortene støtter? Men dette er langt ifra logisk å sjekke om det er første gang du kjøper deg datadeler i "løsvekt".

6593291[/snapback]

Jeg kjøpte asus først, men det var defekt, jeg har gode erfaringer med msi, så jeg valgte msi.

Jeg bruker gjerne 3-4 måneder på og finne ut hva jeg skal ha og sjekker det ut før jeg kjøper det...

forøvrig så har asus ingen tilstrekkelig informasjon, jeg fant liten info på asus sine sider.

Endret av sfj-geek
Lenke til kommentar

forøvrig så har asus ingen tilstrekkelig informasjon, jeg fant liten info på asus sine sider.

6593382[/snapback]

Hum... Jeg hadde ingen problem med å laste ned nyeste manual til hovedkortet jeg vurderte for å finne "qualified vendor list"

post-11657-1154392010_thumb.jpg

Endret av squabbish
Lenke til kommentar

Först och främst, jag är glad du till slut fick ordning på maskinen Geek. Tålamod betalar sig allt som oftast. När det gäller vilka kort som har problem med vilka minnen så är det ALLA minnebrickor byggda på Elpida med 1GB per bricka, oansett märke. Det kan var Corsair, OCZ, Geil, Kingston och alla andra. De har precis samma problem.

Asus har kommit med bios som hjälper, men bara till M2N-32 korten, alltså inte det vanliga M2N-serien. MSI har kommit med bios till Nvidia 570 serien, men inte till de andra vad jag förstår. Problemet är att hela chipset är tunat för Micron som har helt andra microkoder programmerade. För er med kort som inte har bios som fungerar så är det helt enkelt det bästa att returnera det minnet ni har sedan ni vare sig kan boota eller flasha med det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...