CIder Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 (endret) Heisann! Jeg kom nettopp hjem fra en måneds ferie. Skulle sette meg ned å kose meg med pc'en som har vært sårt savnet, men når jeg trykker på power-knappen skjer ingenting. Jeg nappet ut alt av kontakter før vi dro på ferie, og satte alt inn igjen nå nettopp. Alt annet som er koblet på samme støpsel fungerer. Det lyser i strømforsyningen bak og alt ser ok ut. Men altså ikke en lyd ifra pc'en. Noen som har noen ide om hva det kan skyldes? EDIT: Har sjekket Power-switch kontakten på hovedkortet og alt er ok. Det rare er at den fungerte perfekt når jeg dro på ferie.... Endret 31. juli 2006 av CIder Lenke til kommentar
Ziltoid Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 Hvis du har mulighet for det kan du jo prøve med en annen PSU Hadde et lignede tilfelle selv engang, da var det støpselet i veggen som hadde fått seg en trøkk av torden, så du kan jo prøve en annen strømkontakt sånn i tilfelle Lenke til kommentar
minitiss Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 Vet du om det har vært noe lyn og torden mens du har vært borte? Det trenger ikke være strømforsyningen som er ødelagt, spesielt ikke når du får lys i den. Du har vel ikke flyttet noe på pcen i det siste? Mulig at I/O-panel kontakten har ramlet ut? Lenke til kommentar
LA8464 Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 Hei, lurer bare på om det er lys i tastaturet, hvis ikke er det å konsentrere seg om PSU eller tilkoblinger ? Lenke til kommentar
CIder Skrevet 31. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2006 Takk for tilbakemeldinger!! I/O Panelet er på plass. Lyn og torden kan det ha vært ja. Men alt annet elektrisk fungerer i stikk-kontaktene og støpslene har ikke vært i. Har dessverre ikke lys i keyboardet. Alle tilkoblinger er rett fordi den har stått urørt i hele sommer og jeg har dobbeltsjekket de. Har prøvd andre stikk-kontakter også... Lenke til kommentar
minitiss Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 Har du hatt nettverkskabelen tilkoblet under ferien og eventuelt strøm inn på router/modem? Lenke til kommentar
CIder Skrevet 31. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2006 Nettverkskabel har vært i fra Router ja. Men Routeren har vært uten strøm. Sitter forresten på den bærbare nå via Router og det fungerer som det skal. Snodige saker... Lenke til kommentar
LA8464 Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 Har du prøvd med binders eller skrujern på pwrsw pinnene for start ? Ellers kan det gå litt for i svingene å koble tastt ps/2 pluggen i den grønne . Lenke til kommentar
Ziltoid Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 (endret) Nettverkskabel har vært i fra Router ja. Men Routeren har vært uten strøm. Sitter forresten på den bærbare nå via Router og det fungerer som det skal. Snodige saker... 6591853[/snapback] Mener du at maskina var koblet til routeren?skjønte ikke helt hva du skrev her . Hvis routeren har vært koblet til nettet samtidig som på din maskin kan det være at maskina er kaputt etter ei tordenskur, maskinen somer koblet til routeren kan bli ødelagt av torden selv om routeren er uten strøm bare den er koblet til telefonnettet EDIT: prøv med en annen PSU hvis du har mulighet til det Endret 31. juli 2006 av Sapphire56 Lenke til kommentar
CIder Skrevet 31. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2006 (endret) Du sier noe der.... Kabelen har vært i fra pc'en til Router, som igjen har stått i modemet. Alle disse har vært frakoblet strømnettet. Vi har bredbånd via kabelnettet. Modemet har hele tiden stått tilkoblet kabelnettet men uten strøm da. Kanskje pc'en har fått seg en støkk via kabel-nettet da? Edit: Jumpstarter jeg bare ved å legge skrujernet inntil begge pwrsw-kontaktene?. Husker ikke nøyaktig hvordan man gjorde det. Edit 2: Har desverre ikke en ekstra PSU for øyeblikket. Endret 31. juli 2006 av CIder Lenke til kommentar
minitiss Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 Det er godt mulig hovedkortet har fått seg en trøkk via kabel-nettet. Men ville fjernet alle eksterne/interne komponeneter og prøvd å startet maskinen opp igjen. Se om vifter og lignende går rundt. Fjern PCIe, AGP, PCI, usb ting, ta ut strøm til alt bortsett hovedkort og prøv å start maskinen på nytt. Lenke til kommentar
CIder Skrevet 31. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2006 Fjernet nå alt unntatt HK. Ingenting skjedde. HK'et lyser som det skal, men altså ingen liv. Får prøve å få lånt meg en PSU å sjekket den. Tror det kan være syndebukken nemlig. Takk for hjelpen sålangt iallefall!! Lenke til kommentar
minitiss Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 Du får prøve, men jeg har en liten mistanke om at hovedkortet har det litt vondt for tiden..føler seg kanskje sliten og har mest lyst til å bare legge seg og dø Lenke til kommentar
CIder Skrevet 31. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2006 Jepp, kan nok stemme det ja. Var innom en kompis nettopp å testet PSU'en. Funket som bare det. Tror nok hovedkortet er gåent desverre. Må jo være grunnet lyn eller en form for overbelastning via kabelnettet. Får man slikt på garanti forresten? Lenke til kommentar
minitiss Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 Hos de aller fleste gjelder ikke garantien for atmosfæriske påvirkninger av hardware. Men innboforsikringen tror jeg skal gjelde for dette. Lenke til kommentar
CIder Skrevet 1. august 2006 Forfatter Del Skrevet 1. august 2006 Takk for all hjelp! Snakket med PS Data nå nettopp. De skulle ordne saken. Greie folk på den webshoppen!. Imøtekommende og alltid hjelpsomme. Lenke til kommentar
carzzten Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Opplevd samme i fjor, hvis u har fått lynnedslag direkte, hjelper det ikke å dra ut strømstøpslet... sjekk komponenter... Lenke til kommentar
minitiss Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Hyggelig at du fikk det ordnet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå