Gå til innhold

Zepto Znote 6214W erfaringstråd


Anbefalte innlegg

Vel. Jeg har nå fått min Mythos A15, den ble levert på døren.

 

Eneste er at jeg nesten føler meg bittelitt "lurt" nå, for samtidig ser jeg på Zepto.no at de har et tilbud på maskinen der. Spesifiserte på siden deres igjen og kom frem til at maskinen som jeg har kjøpt for en verdi av 13.942 nå koster 11.038 (mens tilbudet pågår), jeg kjøpte den for 9798. Men men, de har jo stadig slike tilbud, så det burde jo ikke overraske meg, og jeg fikk den jo fortsatt 1000 kroner billigere. Vet ikke jeg, ville dere vært litt misfornøyd med det?

 

Ikke misforstå meg, jeg er fornøyd med PC-en :)

 

At du hele tatt tok imot det forslaget synes jeg var merkelig. I utgangspunktet fikk du jo 25% rabatt, men uansett.. Hva betalte du i første omgang for din 6214? 10 000? Du har jo alle rettigheter på din side, er jo deres feil. Du burde krevet å få tilbake pengene evt fått maskina gratis.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet forrige gang var jo at det var noe støv som hadde limt seg til hovedkortet og det var ikke noe som gikk på garantien. Kunne jeg likevel fått tilbake pengene mener du?

 

Forøvrig... Fikk problemer med den nye PC-en og, og måtte levere den inn. Denne gangen gikk jeg kjapt inn for å få løst problemet og leverte PC-en til reperasjon to-tre uker senere for å unngå at noe liknende skjedde igjen. Det virker som om jeg får PC-en sendt igjen på døren i dag (dette gjelder altså Mythos A15).

 

I e-posten jeg fikk sto det kort at de hadde byttet GFX-kort og minne. Vi får håpe det løser problemet. Evt. kommentar og mer informasjon om den andre PC-en kan du finne her: https://www.diskusjon.no/index.php?s=hardwa...owtopic=1018442

Lenke til kommentar

 

Andre som har problem med ftp-serveren til Zepto? Hjå meg er menyane for det meste tomme, og av og til finn eg fram til drivarane. Akkurat no treng eg den nyaste skjermkort-drivaren, og serveren funkar sjølvsagt ikkje.

 

Kvar kan eg då få tak i den nyaste skjermdrivaren til GeForce Go7600 til 6214W ?

 

Dersom du bruker Firefox kan du installere en FTP-addon som tar seg av alle FTP-tilkoblinger, dette gjorde det hele mye mer stabilt for meg. Ellers kan du også sjekke ut LaptopVideo2Go og installere en av de nyere driverne derfra. De som ligger på Zepto sine sider er uansett helt greie hvis du først klarer å laste dem ned ^^

Lenke til kommentar

Min Zepto har nå gått skeis for tredje gang. De to foregående gangene har det vært hovedkortet det har byttet, uten å spesifisere noe utenom det, og det er nok dette de må bytte igjen.

 

Maskinen tok først kvelden etter et år, så 6mnd etter det. Den er nå litt over 2 år.

 

Jeg ser at heving av kjøpet har vært nevnt tidligere i tråden, og at noen har fått tilbud om ny pc. Egentlig er jeg ikke intressert i en ny Zepto. Det virker ikke som om kvaliteten har bedret seg.

 

Har noen av dere prøvd å heve kjøpet? (Få kjøpesummen tilbake) Og gjelder forbrukerloven når produktet har blitt fikset, men går i stykker igjen? Siden mesteparten av komponentene sannsynligvis er loddet fast til hovedkortet, er det nok dette som er galt. Kan Zepto da bare si at det har vært forskjellige feil de har fikset, selv om det mest sannsynlig er skjermkortet(etter det jeg klarer å se) som har tatt kvelden alle gangene?

Endret av thomas213
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg mener også å huske at svaret jeg fikk fra Zepto da jeg sendte de en mail, var at maskinen av en eller annen merkelig grunn ikke var "tilrettelagt" for mer enn 2GB RAM. Dette høres veldig merkelig ut, og jeg tror nok det er en sannhet med visse modifikasjoner. Noen som vet noe mer (sikkert) om dette?

 

Takk for oppklaring av vanskelighetsgrad, Te'om :)

Lenke til kommentar
Jeg mener også å huske at svaret jeg fikk fra Zepto da jeg sendte de en mail, var at maskinen av en eller annen merkelig grunn ikke var "tilrettelagt" for mer enn 2GB RAM. Dette høres veldig merkelig ut, og jeg tror nok det er en sannhet med visse modifikasjoner. Noen som vet noe mer (sikkert) om dette?

 

Takk for oppklaring av vanskelighetsgrad, Te'om :)

 

Noen?

Er det forresten villkårlig hvor jeg kjøper RAM? Noen som har anbefalinger?

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Heisann. Jeg siter her med en nyformatert 6214. Jeg trodde det skulle være en smal sak å finne skjermkortdrivere til en såpass ny laptop, men der tok jeg feil. Jeg har ikke funnet noe på Zepto.no (på FTPen deres finner jeg ingenting. Jeg får bare opp tomme mapper). Jeg vet ikke om det finnes andre oppsett på denne laptopen, men det er hvertfall et GeForce Go 7600 på denne. Kan noen hjelpe meg i riktig retning til hvor jeg kan finne driverene?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 3 måneder senere...

Hei,

 

Sendte min zepto til reparasjon i Juni 2008 p.g.a defekt skjerm og varmeproblemer under spilling.

 

Sliter nå igjen av varmeproblem ved spilling. Maskinen skrur seg av p.g.a varmen av et så enkelt spill som The Sims 3!

 

Har åpnet tastaturet og fjernet støv mange ganger, og har fjerne plastikklappen bak tastaturet for lenge siden. Eneste alternativet nå er å installere nyeste driver? Tviler at det hjelper.

 

Andre forslag på hva jeg kan gjøre mot problemet?

 

Hvor lenge varer reklamasjonsretten på bærbar? Min ble kjøpt 05.09.2006, kan jeg fortsatt sende den inn på reparasjon kostnadsfritt? Isåfall, er det fortsatt samme stedet?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Da har min 6214 tatt natta. Denne geniale pc`en muliggjør å sette inn usb-kabler feil vei inn i usb-porten - en mulighet som er blokkert hos de fleste øvrige maskiner. Resultat? maskinen slo seg sporenstreks av, hvorav det nå er umulig å få den på. Ingen tegn til kortslutning i form av brent kinaputt-lukt, ulyd eller annet.

 

Noen som har vært bort i lignende?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Da tok min Zepto også kvelden... Brukte den helt fint her en kveld, skrudde av og lukket igjen. 3 dager senere så skulle jeg se litt film, men når jeg skrur på maskinen så er bare skjermen helt grå, med rennende farger på høyre side, som flytter seg rundt på hele skjermen, før den blir grå og "brenner seg". Ved forsøk på å koble maskinen til ekstern skjerm kommer det bilde, men med masse streker og "artifacts" på skjermen. Maskinen vil heller ikke gå inn i windows, kjører kun sikkerhetsmodus.

Kjøpt i sept-06.

Regner med at det er en grei sak å få reklamert på dette

 

Da har min 6214 tatt natta. Denne geniale pc`en muliggjør å sette inn usb-kabler feil vei inn i usb-porten - en mulighet som er blokkert hos de fleste øvrige maskiner. Resultat? maskinen slo seg sporenstreks av, hvorav det nå er umulig å få den på. Ingen tegn til kortslutning i form av brent kinaputt-lukt, ulyd eller annet.

 

Noen som har vært bort i lignende?

 

Gjorde akkurat det samme for noen mnd siden... Trodde pcen hadde tatt helt kvelden, men gikk fint ann å skru den på etter noen minutter

Lenke til kommentar
Gjorde akkurat det samme for noen mnd siden... Trodde pcen hadde tatt helt kvelden, men gikk fint ann å skru den på etter noen minutter

 

Jeg gjorde det først en gang, hvorav den helt riktig slo seg på noen minutt senere. Deretter presterte jeg etter en tid å gjøre det samme enda en gang. Denne gangen nektet den i flere dager å gi livstegn fra seg whatsoever. Planla å sende den inn for en sjekk, men ble liggende urørt i måneder. Tok den fram fra glemselen i forrige uke og whoooops.. plutselig funket den som en drøm. Smått pussig..

Lenke til kommentar

Ringte til Netshop nå bare for å høre hva som vil skje, men de sa at jeg måtte ta alle henvendelser med Zepto Norge. Greit nok det, men Zepto svarer ikke på mail, ei telefon (får kun ei sur dansk berte som ikke skjønner ett kvekk). Har lagt inn service på danske Infocare sin side, men er skeptisk...

Lenke til kommentar

Det kan hende du hadde samme problem som jeg hadde med Mythos A15 bokfinn, den hadde lignende problem som ble verre og verre. Etter hvert ville den ikke skru seg på i en 3-4 måneders periode, i den samme perioden prøvde jeg aktivt å kontakte Zepto Norge, noe som viste seg å være veldig vanskelig. Bestemte meg etter hvert for å prøve gjennom live chatten deres på den norske siden og da kom jeg omsider gjennom, da mente han blant annet at de ikke hadde fått noen e-poster fra meg, noe som kunne ha med å gjøre at de hadde gått over til et nytt e-postsystem osv. Veldig rart at de aldri hadde fått dem, fikk jo automatiske bekreftelser gjennom systemet deres som stadig lovet meg svardatoer som aldri ble opprettholdt.

 

Heldigvis fikk jeg igjen pengene på det, siden jeg krevde det, da hadde jeg fått mer enn nok av Zepto og ga opp min drøm om en kraftig bærbar, hadde dessuten ikke penger nok til en kraftig bærbar i og med at jeg da hadde brukt opp det på to bærbare maskiner fra Zepto, en av dem fikk jeg igjen pengene på.

 

Uantsett, problemet med PC-en viste seg å være en defekt harddisk når de fikk den inn til seg, kan hende du har det samme problemet som utvikler seg.

 

Har forøvrig fortsatt 6214W, men med de samme problemene, for jeg bestemte på den tiden at det ville være bedre å ta i mot et tilbud på en bedre Mythos A15 enn å bruke penger på å reparere den 6214W, noe som viste seg å ikke stemme. Den funker hvert fall fremdeles til grunnleggende surfing, men blir usedvanlig varm.

Endret av TSP
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...