Gå til innhold

Zepto Znote 6214W erfaringstråd


Anbefalte innlegg

Hæ? Mener du at postkontorer ikke har skjemaer som er nødvendig i forsendelser til utlandet? Det er jo så fall latterlig?

 

Må forresten all utenlandspost til Oslo? Går det ikke eventuelle postfly fra Torp? (Vet ikke hvordan pakkene blir fraktet jeg) :wee: Posterminalen på Borgeskogen, Stokke er jo omtrent der jeg leverte fra meg PC-en.

Endret av TSP
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hæ? Mener du at postkontorer ikke har skjemaer som er nødvendig i forsendelser til utlandet? Det er jo så fall latterlig?

 

Må forresten all utenlandspost til Oslo? Går det ikke eventuelle postfly fra Torp? (Vet ikke hvordan pakkene blir fraktet jeg) :wee: Posterminalen på Borgeskogen, Stokke er jo omtrent der jeg leverte fra meg PC-en.

jeg er ingen fasit, men når jeg var i min lokale post-i-butikk å spurte om hvorfor jeg ikke hadde fått info om at det måtte fylles ut faktura invoice så ble jeg bare møtt med ett dumt blikk. Tror nok det har sammenheng med at det ikke er ofte man skal ha tilbake pakken. Hele grunnen til at man fyller ut proforma invoicen er jo så man skal slippe moms når den kommer tilbake (og når den går inn i danmark. Om danmark også har 25% mva og du har merket pakken med verdi på 5000 så måtte du betalt 2500 i mva til den norske og danske stat uten en proforma invoice) Alle pakker som sendes inn i norge er jo egentlig momspliktige ettersom jeg har skjønt om de har verdi over 200nok eller 1000nok når du sender det som gave.

 

Om alle pakker går om oslo veit jeg ikke. Min gjorde ihvertfall det. Er ikke store omveien det når den skal fra trondheim til danmark:)

Endret av 74869340
Lenke til kommentar

Når var dette en "post-uten-butikk" da, ja, de finnes faktisk fortsatt :p

 

Men nå blir jeg dårlig. Kan risikere å måtte betale 5000 kroner i moms da når pakken er merket med en verdi på 10 000 om jeg husker rett? :S

 

Dagens postkontorer er i så fall ikke særlig brukervennlige.

Endret av TSP
Lenke til kommentar
Når var dette en "post-uten-butikk" da, ja, de finnes faktisk fortsatt :p

Ha ha ja men en utrydningstruet art er det helt klart :p

 

Men nå blir jeg dårlig. Kan risikere å måtte betale 5000 kroner i moms da når pakken er merket med en verdi på 10 000 om jeg husker rett? :S

Slapp helt av. Du må ikke betale 5000 kr i mva. Om du merket av på den sendingen din at den kommer i retur fordi den skal på reperasjon så kommer de ikke til å sende den uta av landet uten en faktura invoice det er jeg 100% sikker på. Om du ikke merket av at du får den i retur så er det jo zepto som får mva kravet så da er det jo uansett ikke ditt problem :p (om dette er tilfellet så regner jeg med at zepto nekter å ta i mot pakken og at den kommer i retur til deg, så du ikke taper annet enn frakten)

 

Men alt dette med 5000kr i mva blir bare krisemaksimering. Eneste grunnne til at jeg nevnte det var for at du skulle se betydningen av ett faktura invoice sjema, noe jeg tror jeg har fått til :p

 

Om du føler deg usikker så er det ikke værre enn at du ringer posten på mandag og spør dem. For alt jeg veit så er papirene dine i skjønneste orden. Hele poenget mitt var bare å tipse om at du om du fyller ut en faktura invoice nå og sende til posten så slipper du den ekstra uken med venting som ellers ville kommet som følge av at de sendte papirene til deg og du sendte dem inn igjem.

 

Du postla uansett pakka di i dag så det vil overraske meg stort om pakka har kommet veldig langt før mandag. Posten er ikke veldig raske.

 

Dagens postkontorer er i så fall ikke særlig brukervennlige.

Det er vel ingen hemmelighet.

Endret av 74869340
Lenke til kommentar
Ok. Takk for all informasjon om emnet, en lærer noe nytt hver dag ;)

 

Jeg har prøvd å finne et slikt skjema, men finner det ikke. Vet du hvor det er?

Jeg har funnet det på posten.no en gang, men nå finner jeg det ikke igjen. Jeg kan legge det ut her på mandag for jeg har ett eksemplar på zepto'n min:p

Lenke til kommentar
Det står jo hvitt på blått at det er driveren som er problemet.

Hadde det bare vært slik at BSODer alltid gir mening... Ofte ligger grunnen til problemet et helt annet sted enn det man får oppgitt at det gir utslag i. Uansett, gode råd her, bruk helgen til å prøve deg frem og ta så kontakt med Zepto, som 74869340 sier. Spiller du forresten andre krevende spill uten å få BSOD?

 

Takk for rådene alle sammen. Jeg skal sjekke dem ut.

Angående andre spill, så spiller jeg både Battlefield 2, Battlefield 2142, Age of Empires 3 og Call of Duty 4 uten å få opp blåskjerm. (ikke enda ihvertfall) Men jeg er selvfølgelig nødt til å stille ned grafikken til middels eller lav.

Lenke til kommentar

Da jeg gav beskjed til Zepto om at jeg hadde problemer med skjermen min den 23. april fikk jeg følgende beskjed: "Når du er klar, kan jeg få UPS til å hente maskinen din." (Grunnen til at jeg ikke kan sende den ennå er at jeg jobber på sjøen.) Så kanskje har de funnet ut at det egentlig er det enkleste for alle at de tar seg av all frakt fra Norge? Jeg ble iallefall meget positivt overrasket.

 

Forresten, er det noen som har testet Age of Conan på 6214W? Ifølge en Martyrium på spilldelen av forumet går det bra på hans 8400GS, som jo er betydelig svakere enn 7600 (ca. 1500 mot 1850 poeng i 3dMark06 tror jeg).

 

Specs er da Dell XPS M1330

3 GB Ram

T7500 2,2 Duo

250 GB HD

8400m GS. 128 mb.

 

med Shader til 2.0 og de modda driverne så kjører spillet glatt som en barnerumpe på low:-D

https://www.diskusjon.no/index.php?session=...&p=11231182

Endret av Longboard
Lenke til kommentar

Ok. Vil spørre om følgende punkter.

 

Mottaker - Navn: Zepto avd. Danmark?

Fax: Har ikke det og vet ikke Zepto, må den fylles ut? (både på sender og mottaker)

Org. NO/VAT: Hva skal inn/ikke inn her? (Både på sender og mottaker)

Quantity: Hva skal inn?/Hva menes?

Full description of goods: Hva synes du jeg skal skrive? :p

Country of origin: Hvor PC-en er fra? Norge? Netshop? Danmark?

 

Type of shipment:

For repair, return after repair, for repair guarantee eller noe annet.

 

Declarattion of origin:

Aut. NO.

Lenke til kommentar
Ok. Vil spørre om følgende punkter.

 

Mottaker - Navn: Zepto avd. Danmark?

Fax: Har ikke det og vet ikke Zepto, må den fylles ut? (både på sender og mottaker)

Org. NO/VAT: Hva skal inn/ikke inn her? (Både på sender og mottaker)

Quantity: Hva skal inn?/Hva menes?

Full description of goods: Hva synes du jeg skal skrive? :p

Country of origin: Hvor PC-en er fra? Norge? Netshop? Danmark?

 

Type of shipment:

For repair, return after repair, for repair guarantee eller noe annet.

 

Declarattion of origin:

Aut. NO.

He he nå er fortsatt ikke jeg noen fasit, men jeg prøvde meg slik:

post-77009-1211825190_thumb.jpg

Å min pc kom da både frem og tilbake ;)

Lenke til kommentar

Forresten, jeg ser du satte 7500 kroner på verdien, men jeg presterte på pakkelappen å skrive opp 10 000,- Bør jeg gå for 10 000,- for å ha det likt på begge lapper eller 7500,- slik du hadde? Vet du ikke er en fasit , men er betryggende å vite at du hvertfall fikk den tilbake :p

 

Forresten, får ikke til å skrive inn landskode i telefonnummerfeltene, men det er kanskje ikke nødvendig når det står Country.

Lenke til kommentar
Forresten, jeg ser du satte 7500 kroner på verdien, men jeg presterte på pakkelappen å skrive opp 10 000,- Bør jeg gå for 10 000,- for å ha det likt på begge lapper eller 7500,- slik du hadde? Vet du ikke er en fasit , men er betryggende å vite at du hvertfall fikk den tilbake :p

 

Forresten, får ikke til å skrive inn landskode i telefonnummerfeltene, men det er kanskje ikke nødvendig når det står Country.

Skriv 10000 slik du satte på sendingslappen. Jeg skrev 7500 på min sendigslapp ergo var det naturlig for meg å sette opp 7500 på invoicen.

 

Retningsnummer er helt sikkert ikke nødvendig i og med at du har satt opp hvilket land du er i fra.

Lenke til kommentar

Sendte en e-post til posten fra posten.no. Får se hva jeg får i svar.

 

Virker forresten som om Zepto har en del maskiner inne til reperasjon, er redd for at det kan ta tid.

Hej Preben.

 

Jeg skal prøve å holde et øye med maskinen din, men det er ganske mange maskiner på listen, så det kan bli litt vanskelig.

 

Sender deg en mail, når vi har fått maskinen

 

Med venlig hilsen / Best regards

**** ****

Salgsafdelingen

Lenke til kommentar

Da er testingen unnagjort og resutatet kan vel oppsummeres med at UPS var på døra og hentet PC-en for noen minutter siden.

 

For å starte på begynnelsen så så det lovende ut. Jeg pakket opp og så at denne gangen hadde de skiftet hovedkortet. De hadde også testet "ok", noe som ikke trenger å bety så mye da jeg tidligere har fått testet "ok" pc med akkurat samme feilen som da jeg sendte den inn. PC-en startet som vanlig og alt så pent ut. Jeg tenkte at siden alt nå er i orden så kan jeg jo fyre opp grafikken litt, egro ble det Trackmania Nations forever med høyest mulig grafikk (men selvfølgelig uten motion blur som bare er tull).

 

ca 15 minutter ut i spillet så slår det inn en grafisk effekt som jeg aldri har sett før. Heldigvis var det ikke like ille å kjøre med som motion blur.

 

Ett bedre bilde:

post-77009-1211892677_thumb.jpg

 

Jeg tenkte som så at det kanskje var like greit å gå ut til windows igjen, siden det ikke var like morsomt å spille etter denne effekten hadde gitt meg ett lite handicap. Skrivebordet mitt så da sånn ut:

 

Som man ser på siste klippet så er prosessor temp max på 82 og 81 grader, ergo skulle det ikke være for mye på prosessoren i hvertfall.

 

Etter en omstart (ja jeg så det som nødvendig å gå så drastisk til verks) var alt tilsynelatende i orden igjen. Det grafiske problemet var borte og jeg har fortsatt ikke sett det igjen. Det kan jo selvfølgelig skyldes at skjermen nå slår seg av så fort jeg kommer inn i menyen på ett spill. Er heller ingen måte å få den på igjen så vidt jeg kan skjønne så da blir det svenskeknappen da. Da støtte jeg på ett nytt problem. Skjermen skrur seg ikke på igjen etter reboot. Mens jeg satt der i mine dype bekymringer så fant PC-en det for godt å overraske meg. Skjermen skrudde seg på etter windows var ferdig innlastet. Jeg så her mitt snitt til å ta backup av alt jeg har av verdi på den for mitt ekstremt skarpe sinn forutså flere problemer.

 

Som forutsett så gjort. Etter nok et forsøk inn i tracmania, nå med laveste grafikk, slo skjermen seg av før jeg fikk logget inn. Ny reboot ble forsøkt men skjermen har jeg ikke sett noe mer til siden. Den ønsker altså ikke å slå seg på igjen. Jeg kan også nevne at akkurat når skjermen slo seg av så gikk vifta helt bananas i ca 30 sek. Opp på max, ned til null, og opp på max igjen.

 

Jeg har, som mange sikkert skjønte etter min oppsummerende innledning, vært i kontakt med zepto igjen og sendt PC-en tilbake. Jeg kan nå kreve heving av kjøpet eller omlevering, da i form av en znote 6224w, men jeg har ikke helt bestemt meg for hvilket alternativ jeg faller ned på enda. Zepto skal ta kontakt med meg når de mottar PC-en og så skal vi bli enige om veien videre derifra.

Endret av 74869340
Lenke til kommentar

Hmm, eg ser ikkje fram til å ta den runden der med Zepto, ettersom eg er sikker på at eg har sett opptakten til dei problema du har der på mi maskin (det med skjermen, vifta etc).

 

Får fyrst sjå korleis ting fungerer etter å ha fått den tilbake frå Reparasjon # 1....*spent*

Lenke til kommentar
Jeg kan nå kreve heving av kjøpet eller omlevering, da i form av en znote 6224w

Er det Zepto som har gitt deg dette tilbudet? Problemene dine begynner å ligne mer og mer på mine, så kanskje ender jeg opp i samme situasjon som deg. Da er det greit å vite nøyaktig hva du har fått tilbud om slik at jeg vet hva jeg kan vente meg. Uansett hva du velger så håper jeg det ordner seg for deg.

Lenke til kommentar
Jeg kan nå kreve heving av kjøpet eller omlevering, da i form av en znote 6224w

Er det Zepto som har gitt deg dette tilbudet? Problemene dine begynner å ligne mer og mer på mine, så kanskje ender jeg opp i samme situasjon som deg. Da er det greit å vite nøyaktig hva du har fått tilbud om slik at jeg vet hva jeg kan vente meg. Uansett hva du velger så håper jeg det ordner seg for deg.

Å si at de gav meg det tilbudet blir vel feil å si på alle måter i og med at det er en rettighet jeg som norsk forbruker har. Det de sa når jeg ringte inn min 3 feil var: nå kommer vi nok til å bytte ut PC-en din siden det har vært så mange feil. Det betyr at du får en 6224w med bedre spesifikasjoner. Jeg tror nok egentlig at han forventet at jeg skulle bli glad. Han hørtes ihvertfall litt paff ut når jeg svarte at det har jeg jo også krav på. Når jeg nevnte heving av kjøp som en mulighet og lurte på hva slags spesifikasjoner det vil bli på erstatningspc'n så ble han veldig unvikende å sa at han skulle høre med sjefene sine. Han skal kontakte meg når PC-en kommer frem, så får vi se hva sjefene har ment.

Lenke til kommentar

Gah... Åh... Vel. Jeg skal prøve å sende Proforma ned til Danmark hvertfall.

 

 

Hei!

 

Det er riktig det du nevner i mailen; når du sender varer til reparasjon i utlandet er det viktig at riktige tolldokumenter følger pakken. dette på grunn av tollbehandling både i mottakerlandet og avsenderlandet. Pakken skulle vært eksportfortollet når den forlot Norge, men dette kan vi ikke se har blitt gjort?

 

Men da pakken allerede er sendt ut av Norge, så det er ikke noe vi får gjort med dette nå. Du kan følge pakken på denne linken hos Post Danmark: http://www.postdanmark.dk/index.jsp Vi får håpe saken går iorden likevel, men skulle du få problemer når pakken kommer i retur, vennligst ta kontakt med oss på denne mailadressen så vil vi prøve å hjelpe deg så langt dette er mulig. Hvis du ser pakken stopper opp i Danmark, bør du kontakte adressat i Danmark og evt oversende proformafaktura

 

Men vi gjør oppmerksom på at vi må forholde oss til Tollvesenets regleverk og det er avsenders plikt å innhente informasjon vedrørende tollregler for eksport og import av varer. Postansatte har dessverre ikke mulighet til å være oppdatert på alle tollregler som gjelder til enhver tid. Mer info om tollregler finner du på www.toll.no

 

Dette til informasjon så langt.

 

Med vennlig hilsen

 

**** ****** ****

>Posten Norge AS

>Logistikk Sales

>Channels

>Customer Service Claims

>0001 OSLO

>

>Fax: 47 23147780

mailto:*****@posten.no

 

:(

Endret av TSP
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...