Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Zepto Znote 6214W erfaringstråd

Anbefalte innlegg

Er det slik at det ikke er noen egen knapp for å skru av touchpadden, som igjen gjør at man stadig kommer borti den når man skriver?

Og jeg ser at folk bemerker bråket fra slot-in spilleren, men det er likevel litt vanskelig å danne seg et korrekt bilde av hvor høyt den egentlig lyder. At noen gidder å ta opp lyden og poste et klipp er nok for mye forlangt :p Men, er det slik at det er plagsomt om man vil se en film uten et lukket headset eller?

7920046[/snapback]

Fn + F6 slår av og på touchpadden. Jeg bruker den ofte.

Slot-in spillern bråker bare akkurat når man setter inn en cd eller tar den ut. Ellers bråker den som alle andre spillere. Du kan trygt se film uten headset... ingen lyd fra den i det hele tatt når man spiller av film eller musikk.

Jeg laget et lydklipp. Men det er av veldig dårlig kvalitet... du må skru opp lyden for å høre. Ilydklippet vil du høre at jeg setter inn en cd, lar den lese litt og deretter tar ut CDen igjen.

slotin.wav

Endret av kehax
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
QLButton virker i alle fall ikke XP, ganske irriterende.

Jo, det gjør det.... Last ned drivere fra zepto sine sider. Vennligst ikke si at "det ikke virker" bare fordi du ikke har fått det til selv :)

Varmeproblemet mitt er ikke like ille om jeg kjører på "Battery Optimized" den kjører da kun på 1.0GHz og ikke 1.8GHz. Men likevel er det en klar varmeøkning under spilling utifra NHC sine logger.

selvfølgelig utvikler PC'en mer varme når du bruker den enn når du ikke bruker den

Og jeg har fått articfacts igjen eller hva det nå heter, virker faktisk som om det ikke har mye med varmen å gjøre, men heller har med hvor lenge jeg spiller Medieval 2.

7920295[/snapback]

Det heter artifacts, og som sagt blir PC'en varmere over tid. Om du ikke klarer å fikse dette selv (f.eks ved å følge råd gitt i tråden) eller det er umulig å fikse, så få en datakyndig til å se på det.

Han kan sikkert finne ut om du bør reklamere på PC'en

Lenke til kommentar
Wow, takk for at du gadd kehax! :) Forøvrig hørtes det slett ikke avskrekkende ut, særlig siden den ikke bråker mer under bruk. Tror jeg går for den likevel jeg gett. Om jeg ikke da stirrer for lenge på "slett" knappen og går for A8Js ...

7920720[/snapback]

Nå har ikke jeg sett A8Js, men om den er pen å se på, like lett, lik batterilevetid og uten de småfeilene Zeptoen har, ville jeg kanskje gått for den...

Den har jo bedre ytelse!

Lenke til kommentar
QLButton virker i alle fall ikke XP, ganske irriterende.

Jo, det gjør det.... Last ned drivere fra zepto sine sider. Vennligst ikke si at "det ikke virker" bare fordi du ikke har fått det til selv :)

Jeg har lastet ned driverne for lenge siden og jeg leste til og med en guide, men den viser seg visst å være helt på jordet, klarte det faktisk nå i sted når jeg bestemte meg for å forsøke igjen, virker storveis. =)

Varmeproblemet mitt er ikke like ille om jeg kjører på "Battery Optimized" den kjører da kun på 1.0GHz og ikke 1.8GHz. Men likevel er det en klar varmeøkning under spilling utifra NHC sine logger.

selvfølgelig utvikler PC'en mer varme når du bruker den enn når du ikke bruker den

Selvfølgelig. Men jeg har vanskelig for å tro at det er normalt at maskinen kan få oppimot 80 grader celcius bare ved å åpne ting som Opera (maskinen står opphøyd, rommet er ikke veldig varmt og det er med core duo fiksen til nhc). Og når maskinen bare bruker 1.0GHz x 2 ikke klarer seg mer enn 20-25 minutter før det er for varmt for den. Hvis det er normalt begynner jeg å lure på hvorfor jeg kjøpte maskinen, for da kunne jeg jo like gjerne kjøpt en med 1.0GHz i Duo i stedet for. Om jeg spiller med 1.8 GHz med core duo "fiksen" kan jeg såvidt starte opp m2tw.

Når jeg mente at PCn ble varmere over tid, mente jeg ikke en "logisk oppvarming", jeg vet selvfølgelig at PCr blir varmere under bruk, hvis du tror jeg ikke visste det, ja da lurer jeg sannelig på hvordan jeg klarer å poste innlegg... For da må vel IQn min være nærmere 0 enn de fleste andres. Jeg mener bare at når maskinen går fra 50 grader celcius til godt over 80 grader celcius og det stadig fortsetter å stige etter 20 minutter ser jeg på det som unormalt.

Jeg har fulgt en del råd som har kommet frem i tråden uten hjelp og den core duo fiksen gjorde jo situasjonen nesten verre.

Endret av The Strategy-player
Lenke til kommentar

Takker for tilbakemeldingene og tipsene jeg fikk! Problemet er at batterikapasiteten, tastatur og det andre dere skrev ikke er så nøye. Som sagt funker pc'n bra - BORTSETT FRA: ->

Skjermen som ikke vil slå seg , (ikke av), hvis jeg lukker lokket ned.

Den vil heller ikke lystre om kabelen er inne/ute, og etter x antall ganger åpning/lukking. Må alltid holde powerknappen inne for å restarte før den er oppe og går igjen..

Tipper dette er så stort irritasjonsmoment for mange at det er utslagsgivende om et eventuelt kjøp eller ei.

Spørsmål 1:

Hvor sitter bryteren til skjermen?

Spørsmål 2:

Har vel ikke noe å gjøre med BIOS dette? Ser problemet på flere BIOS versjoner..

Spørsmål 3:

Noen som har hatt kontakt med Netshop eller Zepto i Danmark ang. dette?

Spørsmål 4:

Ser forøvrig at Highlander har et interessant poeng med det han skriver! Kan det være et XP problem, og ikke Vista?

Ellers tar jeg imot alle forslag til hjelp som er relevante i denne saken.

Lenke til kommentar
Spørsmål 2:

Har vel ikke noe å gjøre med BIOS dette? Ser problemet på flere BIOS versjoner..

7921141[/snapback]

Sa vidt jeg vet har det ikke blitt gitt ut noen BIOS versjon som ikke lider av dette problemet nei. Om det er BIOSen eller Windows som forarsaker det vet jeg ikke.

Spørsmål 3:

Noen som har hatt kontakt med Netshop eller Zepto i Danmark ang. dette?

7921141[/snapback]

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...dpost&p=7340018

Dette er det siste jeg har hoert fra dem, men jeg har ikke gjort noen videre forsoek pa a fa kontakt med dem heller.

Endret av Longboard
Lenke til kommentar

flakstad: Test patchen som er linket til fra denne siden

Oppfordrer alle som sliter med dette problemet til å prøve, funker det bør det legges til på førstesiden...

Strategy-player:

For n'te gang: NHC viser ikke nødvendigvis korrekt temperatur. Jeg er ikke interessert i temperaturmålingene den gir så legne maskinen er stabil og grafikk ikke har artifakter.

I ditt tilfelle virker det som at du har begge deler. Da vil jeg anbefale deg å avinstallere, for så å innstallere _alle_ drivere på nytt. Funker ikke dette så reklamerer du på maskinen

Lenke til kommentar

Temperaturmålingene er hvertfall mer korrekte enn før og når den sier temperaturen er høy er maskinen gloheit. Om jeg ikke bryr meg om advarslene tar det ikke lange tiden før maskinen restarter, får blåskjerm, artifacts og lignende. Dessuten om ikke temperaturene er rett eller ei, gir det hvertfall en indikasjon på om den er noenlunde lik, går nedover eller oppover.

Når den konstant går oppover uten stopp, i omtrent samme tempo og maskinen varmes opp fortere enn svint om jeg bruker 1.8GHz noe jeg tross alt har lyst til å gjøre, så tror hvertfall jeg det er noe galt. Bare for å gjøre det klart, jeg syns det er en alle tiders maskin, jeg er nok ikke den rette til å uttale meg, og kanskje burde jeg ikke hatt maskinen i det hele tatt, men den har noen beklagelige feil om du spør meg.

Spilte M2TW nettopp, jeg satt med maskinen i et lukket rom med et åpent vindu (maskinen var og opphøyd), er vel rundt 10 minus ute, det satbiliserte heldigvis temperaturen som i følge nhc lå på 50 grader celcius. Jeg har prøvd det samme med 1.8GHz, men det går ikke, så er nødt til å nøye meg med 1.0GHz.

Jeg har forresten ganske nylig prøvd å reinstallere samtlige drivere uten at det hjalp.

Og ja, maskinen skal mest sannsynlig leveres til netshop før vinterferien, har den siste uken hatt kontakt med dem på e-post.

Endret av The Strategy-player
Lenke til kommentar

Takker for tips igjen folkens, godt å ha dere her :)

Har lastet ned Hibernation for lengst, men hadde visst ikke enablet det, så det gjorde jeg nå, men hjalp ingenting.. Maskinen slo seg ikke helt av (som vanlig), skjermen kutta, og ville ikke starte igjen... Ingenting er mulig å gjøre, unntatt å holde powerknappen.. Litt lei dette her nå som sagt.

Den patchen skal jeg sjekke om det blir nødvendig... (litt skeptisk til sånne ting, vet aldri hva som skjer etterpå.. samme med BIOS oppdateringer osv også..)

Men løsningen på problemet for min del blir dermed:

Gjøre diverse instillinger på strømoppsettet (advanced), men den viktigste endringen er ingenting skjer dersom man lukker lokket. (advanced, power buttons). Da jeg kan ihvertfall få skrudd av skjermen, selv om pc'n går.. Greit når jeg ser tv, eller vil at pc'n skal slappe av litt... Som sagt ikke en fullgod løsning, men vi prøver :)

Lenke til kommentar
Har funnet ut at problemet med at skjermen ikke går på når en åpnet lokket er et Windows problem. Installerte Fedora Core 6 og der kan jeg lukke og åpne lokket så mye jeg vil uten at det er noen problemer.

Har noen funnet en patch til norsk windows? Har funnet en til engelsk windows her.

7920291[/snapback]

Hadde også problemer med dette i XP. Det fungerer 100% bra i Vista...

Lenke til kommentar

Spilte nettopp, fikk artifacts og bestemte meg for å vente. Etter en stund forsvant artifactsene, deretter fikk maskinen blåskjerm og restartet.

nhc logget og i følge programmet (jeg sier ikke at det er rett) var det 52 grader celcius like før det skjedde. Jeg antar at det problemet altså ikke har noe med overoppheting å gjøre. Jeg sendte feilrapport, resultatet:

Follow these steps to solve the problem with a video device driver

You received this message because a device driver installed on your computer caused the Windows operating system to stop unexpectedly. This type of error is referred to as a "stop error." A stop error requires you to restart your computer.

Solution

There are two options you can use to try to fix the problem. If the first option doesn't work, then try the second.

Option 1: Install the most current device driver for your video card

Option 2: Manually decrease Hardware Acceleration for your video adapter 

Technical Information

Error Message: STOP 0x000000EA THREAD_STUCK_IN_DEVICE_DRIVER (Q293078)

Jeg har installert den nyeste driveren som ligger ute på zepto sine sider. Samtlige drivere ble reinstallert for ikke lenge siden.

Når det gjelder det andre alternativet trenger jeg litt hjelp, vil det hjelpe, hva bær jeg sette ned til og hva gjør det?

Lenke til kommentar
Har akkurat kjøpt meg Zepto 6214 og installert alt av drivere. Problemet er bare at det trådløse nettverket ikke vil opp og gå.  Finnes det en hurtigtast for å slå av og på det trådløse kortet?

7931104[/snapback]

Det er en knapp på venstre side av zeptoen.

7931282[/snapback]

En knapp det er vanskelig å finne :innocent: .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...