Hansulu Skrevet 31. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 31. januar 2007 Når man slår maskinen på kommer det "stygge" lyder fra dvden, lydene blir enda værre viss en cd eller dvd står inni ved oppstart. Samme lydene kommer når man setter inn cd eller tar den ut. Når platen spinner er det bare vanlig during. Legger ikke merke til dette like mye nå, men dette for at jeg til en viss grad har blitt immun mot dem. Lenke til kommentar
audunjorg Skrevet 31. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 31. januar 2007 (endret) Kk, tusen takk. Da blir oppsettet mitt som følgende: 1 stk. Produksjon og testing av PC bærbar PC 1 stk. S_Zepto tastatur til Znote6014/6214W NO Norsk layout 1 stk. LapBack Backup software OEM Denne versjonen kan kun kjøpes med ny PC 1 stk. S_Zepto Crystal Clear 6214W Barebone 14" WXGA, BT/Kortleser/Napa 1 stk. Intel Core 2 Duo T7200 2GHz FSB667 4MB CACHE BOXED Dual Core 1 stk. OCZ DDR2 SODIMM 1024MB PC-5400 667MHz. (5.5.5.15) 1 stk. OCZ DDR2 SODIMM 1024MB PC-5400 667MHz. (5.5.5.15) 1 stk. Hitachi 2,5" 100GB S-ATA 5400RPM Travelstar 5K100, 8MB cache 1 stk. Sony DVD +- R/RW dual layer, skuff Znote 6-serien 1 stk. Microsoft Windows XP Media Center 2005 Norsk Versjon (M93-00210) OEM 1 stk. Intel Pro Wireless LAN Mini PCI Express 11-54MBPs 3945ABG Satser på at dette er en solid PC. Er kun en ting jeg er usikker på: er 7200 RPM verdt noen hundre ekstra? Satser på å bruke denne laptopen en stund, og vil det være et problem å ha en harddisk med 5400 RPM? Strømforbruket er ikke en så stor faktor for meg, da jeg uansett planlegger å bruke denne mest som en stasjonær pc som er lett å ha med seg. Vil bytte Windows XP:MC om til Vista, ved å bestille på postordre og forandre ordren. Noen som vet prisen på å oppgradere til Vista? Endret 31. januar 2007 av audunjorg Lenke til kommentar
bokfinn Skrevet 31. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 31. januar 2007 har 100gb 7200 rpm på min, og kan ikke klage over hastighet eller lyd i det hele. Hadde 5400rpm på min gamle laptop, og jeg vil si at det å velge 7200rpm på den jeg har nå var klokt for min del. Eneste jeg angrer på er å bare kjøpe 1gb ram, så blir nok bestillt 1gb til her i gården ja Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 31. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 31. januar 2007 Hvor mye tror dere jeg får for min 6214W? Matt skjerm 1.83GHz Core Duo 1GB ram 80GB Hdd Ingen pixelfeil, varmeproblemer eller estetiske skader Lenke til kommentar
TSP Skrevet 1. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 1. februar 2007 (endret) Kan noe være feil med minnet? Prøvde å kopiere detaljene, men gikk ikke. Nylige ting som er gjort: Aktivert Clear Type i Windows. Installert masse fiffige widgets til Opera. Fikset et problem med oppdatering: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...dpost&p=7847195 Oppdatert til IE 7 Endret 1. februar 2007 av The Strategy-player Lenke til kommentar
Monkey Spr@yer Skrevet 1. februar 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. februar 2007 (endret) Det virker som det var Notebook Hardware Control som krasjet. NHC er fortsatt i en pre-relase form, derfor kan man ikke utelukke slike krasj enda. Etter å ha tatt en liten titt i CPU-Z oppdaget jeg at CPUen alltid var klokket til 1,83Ghz konstant og aldri ble klokket ned til 1Ghz slik som den vanligvis pleier å gjøre når maskinen ikke gjør noe. Er det noen innstillinger som jeg har tuklet med eller? (Maskinen kjører 1.83Ghz konstant både på batteri og strømuttak) For øvrig klokker CPUen seg ned i Ubuntu 6.10, så jeg tviler at det er noe galt med BIOS, men heller en Windows innstilling. Noen som vet? Edit: Jeg har en Core Duo T2400 1,83Ghz om det skulle hjelpe. Har BIOS z117 og kjører WinXP-SP2 med alle oppdateringer. Endret 1. februar 2007 av Monkey Spr@yer Lenke til kommentar
thomas213 Skrevet 2. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 2. februar 2007 Har nettopp installert Vista Business, og lurer på hvilke skjermkortdrivere som fungerer best med Vista? Noen andre drivere som bør oppgraderes? Lenke til kommentar
magio Skrevet 2. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 2. februar 2007 (endret) 97.46 på laptopvideo2go.com fungerer helt supert her, prøvd noen av de nyere men dualscreen funka ikke med dem. Endret 2. februar 2007 av magio Lenke til kommentar
thomas213 Skrevet 2. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 2. februar 2007 (endret) 97.46 på laptopvideo2go.com fungerer helt supert her, prøvd noen av de nyere men dualscreen funka ikke med dem. 7855938[/snapback] Får først beskjed om at det ikke finnes noen drivere som er kompatible med hardwaren min, så kjører jeg sånn greie vista anbefaler og får feilmelding om at setup har funnet ut at operativsystemet mitt ikke er vista..Noen ide om hvordan jeg kan fikse dette? Endret 2. februar 2007 av thomas213 Lenke til kommentar
magio Skrevet 2. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 2. februar 2007 97.46 på laptopvideo2go.com fungerer helt supert her, prøvd noen av de nyere men dualscreen funka ikke med dem. 7855938[/snapback] Får først beskjed om at det ikke finnes noen drivere som er kompatible med hardwaren min, så kjører jeg sånn greie vista anbefaler og får feilmelding om at setup har funnet ut at operativsystemet mitt ikke er vista..Noen ide om hvordan jeg kan fikse dette? 7856243[/snapback] Bruk modified inf som du finner der (feks i forumtråden til driveren) Lenke til kommentar
TSP Skrevet 2. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 2. februar 2007 Kan noen sjekke om min påstand kan være rett? Hver gang jeg ikke er tilkoplet strømforsyning går maskinen ikke i hvilemodus, det gjelder både når jeg lukker det sakte og fort (selv om det vel ikke har noe å si). Når den så lukkes opp igjen er det ikke mulig å få kontakt med skjermen, deretter prøver jeg å ta opp lokket for så å ta det ned igjen en 7-8 ganger, fortsatt ingen respons, selv om jeg innimellom bruker lenger og kortere tid mellom lukking og åpning osv. Jeg prøvde og å kople den til strømforsyning under denne prosessen, men det hjalp ikke på fremgangen. Når den er tilkoplet strømforsyning under lukking fungerer det som det skal. Vil gjerne vite om det er det samme for brukere av BIOS 1.17 Ellers, kunne jeg tenke meg svar her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=709482&hl= om noen har en ide. Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 2. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 2. februar 2007 (endret) 97.46 på laptopvideo2go.com fungerer helt supert her, prøvd noen av de nyere men dualscreen funka ikke med dem. 7855938[/snapback] Fungerer supert her også! Kjører absolutt best av alle jeg har prøvd så langt! Og det er ganske mange... Endret 2. februar 2007 av qweac Lenke til kommentar
ArrZZene Skrevet 2. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 2. februar 2007 nå er jeg drittlei hele maskinen, hatt den inne til reprasjon to ganger og den fungerer fortsatt ikke optimalt, reklamerer på denne til mandagen. får finne meg en data som funker isteden.. Lenke til kommentar
TSP Skrevet 2. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 2. februar 2007 (endret) Prøver å kople til TVn, men bare masse blinking og noen ganger er alternativene der andre ganger ikke. Hvordan? BIOS 1.17 Drivere: de jeg oppdaterte til her om dagen (husker ikke hvilke, les på en annen side i tråden ) EDIT: Ok, min feil, oppdaget nettopp at jeg brukte feil inngang inn til TVn, får kjøpe en riktig i morgen tror jeg. EDIT2: Første gang jeg opplever at netshop er treg på å svare, sendte de to e-poster for 4-5 dager siden og har ennå ikke fått noe svar. Endret 2. februar 2007 av The Strategy-player Lenke til kommentar
Monkey Spr@yer Skrevet 3. februar 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. februar 2007 @The Strategy-player: Jeg testet påstanden din, men jeg oplevde ikke det samme. Jeg prøvde å sette maskinen i hvilemodus med strøm, og kun på batteri, men den våknet opp igjen hver gang. Jeg har Core Duo prosessor kanskje det har noe å si. Har forresten også BIOS z117 Hadde også vært fint om noen kunne ha teste om prosessoren klokker seg ned med BIOS z117 når maskinen ikke gjør noe. Lenke til kommentar
Hansulu Skrevet 3. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 3. februar 2007 Jeg har også core duo og har de problemene stratgy player har, men kanskje ikke like ille som han har. Skjermen kommer som regel etter 1-3 ganger med åpning og lukking Bios 1.17 klokker ned cpu, testet med nhc. Lenke til kommentar
TSP Skrevet 3. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 3. februar 2007 @The Strategy-player:Jeg testet påstanden din, men jeg oplevde ikke det samme. Jeg prøvde å sette maskinen i hvilemodus med strøm, og kun på batteri, men den våknet opp igjen hver gang. Jeg har Core Duo prosessor kanskje det har noe å si. Har forresten også BIOS z117 7861675[/snapback] Nesten litt merkerlig vi ikke har samme problem, men jeg har Core Duo 2 (eller Core 2 Duo (ikke sikker)) og det er vel en nyere versjon, kan hende det er problemet. Ny e-post er forresten sendt netshop, etter jeg fikk 95 grader celcius under spilling av NRK Ski Challenge (og NHC truet med å slå av maskin) og jeg føler ikke det er normalt at det skal bli så varmt av et så lite krevende spill Vel, får se det positive i det, denne gangen var det slik at NHC advarte meg om varmen, spillet stoppet ikke, slo seg ikke av, og maskinen fikk ikke blåskjerm. Har forresten satt ned slik at advarselen kommer når det er 92 grader celcius nå. Medieval 2 Total War og WoW har kanskje andre måter å bruke minnet og skjermkort på som gjør at de er mer følsomme for temperaturer eller at NHC ikke kommer gjennom. Lenke til kommentar
kehax Skrevet 3. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 3. februar 2007 (endret) Vel, får se det positive i det, denne gangen var det slik at NHC advarte meg om varmen, spillet stoppet ikke, slo seg ikke av, og maskinen fikk ikke blåskjerm. Har forresten satt ned slik at advarselen kommer når det er 92 grader celcius nå. 7862133[/snapback] Hvilken versjon av NHC bruker du? Jeg bruker Notebook Hardware Control 2.0 Pre-Release-04 med Intel Core Duo and Intel Core 2 Duo patch. Jeg får advarsel ved 80 grader og shut-down ved 85 grader default. Du må installere patchen for core duo og core 2 duo. Men jeg tror ikke dette vil hjelpe deg med varmeproblemene. Endret 3. februar 2007 av kehax Lenke til kommentar
TSP Skrevet 3. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 3. februar 2007 Hmm, jeg er faktisk usikker på hvilken versjon av NHC jeg har, men om det er komt nyere versjoner etter 16. Desember, får jeg vel oppgradere, prøvde å finne en autoupdate i NHC, finnes det ikke? Når du forresten sa at du har shutdown på 85, føler jeg meg litt redd for å ha den så høyt som 92 og har nå satt den ned til 87. Hva bør jeg ha harddisktemperaturene på? Hvor finner jeg disse patchene? Er det til NHC eller finner jeg det på Zepto sine sider? Fant ikke noe der selv. Lenke til kommentar
kehax Skrevet 3. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 3. februar 2007 (endret) Hmm, jeg er faktisk usikker på hvilken versjon av NHC jeg har, men om det er komt nyere versjoner etter 16. Desember, får jeg vel oppgradere, prøvde å finne en autoupdate i NHC, finnes det ikke? Når du forresten sa at du har shutdown på 85, føler jeg meg litt redd for å ha den så høyt som 92 og har nå satt den ned til 87. Hva bør jeg ha harddisktemperaturene på? Hvor finner jeg disse patchene? Er det til NHC eller finner jeg det på Zepto sine sider? Fant ikke noe der selv. 7862228[/snapback] NHC Du får nyeste versjon av NHC ved å trykke på DOWNLOAD nokså langt ned på siden. Patchen ligger i en link rett under DOWNLOAD. Harddisk temperaturene har jeg ikke peiling på.. har aldri brydd meg om de.. tror ikke jeg vil bry meg heller... Endret 3. februar 2007 av kehax Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå