kehax Skrevet 30. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 30. januar 2007 Jeg ser her at Vista vil gi 9 poeng av 25 før man må ha ny lisens ved BIOS oppgradering. Dette må jo være en ulempe for oss som får ny BIOS hele tiden Rune's verden Lenke til kommentar
Monkey Spr@yer Skrevet 30. januar 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 30. januar 2007 Det er mange som er forvirret angående Vistas OEM begrensninger. Noen hevder at den artikkelen du linker til er den rette, mens andre hevder a Microsoft har endret OEM begrensningene for Vista slik som i denne artikkelen: http://news.yahoo.com/s/zd/20070126/tc_zd/199653 Hvis OEM begrensningen er lik den i XP vil ny BIOS bety helt ny BIOS mao. nytt hovedkort og ikke noen BIOS oppgradering. Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 30. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 30. januar 2007 Kjører maskina i Vista og etter at pcen har stått på ubrukt over lengre tid får jeg den ikke til å svare igjen. Skjermen forblir svart... Dette er snakk om når pcen har stått på kanskje 4-5 timer ubrukt. Tilkoblet strøm selvsagt. Har nyeste bios... Anyone? Lenke til kommentar
Monkey Spr@yer Skrevet 30. januar 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 30. januar 2007 Årsaken er mest sannsynlig at skjermen slår seg av, og at du dermed ikke får vekket den igjen, eller at maskinen ikke våkner etter hibernation eller hva det heter på Vista. Du kan prøve å stille inn maskinen slik at den unngår å falle i hibernation/skjerme slås av, eller du kan prøve med de nyeste grafikkortdriverne (er jo verdt et forsøk). Lenke til kommentar
Hansulu Skrevet 30. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 30. januar 2007 plages med dette problemet jeg også, men du kan ta opp og ned lokket et par tre ganger så slår skjermen seg på igjen. Veldig irriterende, men men... Lenke til kommentar
TSP Skrevet 30. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 30. januar 2007 Har noen spørsmål angående drivere. Siden jeg ikke har oppdatert skjermkortdriveren tenkte jeg at jeg kunne gjøre det nå, blant annet for å se om det kan løse problemene. Men jeg blir litt forvirret. Er det: "Texas Instruments PCIxx21/x515/xx12 drivers" jeg skal avinstallere? Finner ikke noen andre ting som kan minne om skjermkortdrivere der (legg til/fjern programmer) Ah, så nøye etter nå, "Nvidia drivers" gjemte seg litt Men da over på noe annet, mer generelt spørsmål. Jeg har alltid lurt på hvordan det er med .NET Framework, for min (legg til/fjern programmer liste, ligger 1.1 og 2.0, skal jeg avinstallere 1.1? Lenke til kommentar
Kubjelle Skrevet 30. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 30. januar 2007 Etter flere uker etter at jeg sendte inn minnebrikken min fikk jeg dette i svar. Minne brikken deres har nå gjennomgått flere tester uten å feile, men teknikerne bytter den med en ny. Denne er sendt fra oss idag. Jeg sendte da dette tilbake. Dette er utrolig rart. Jeg testet den med memtest86, og der fikk jeg hele 2millioner feil. Flere programmer kræsjet i både Windows og i Ubuntu Linux. Og ikke minst når jeg prøvde med min søsters minnekort så fikk jeg ingen feil i memtest86 og bootet opp Ubuntu Linux helt bra. Dog kan det nevnes at jeg ikke testet grundig, jeg får vel gå og teste igjen, for finner jeg feil så er det vel hovedkortet eller prosessoren det er feil på. Lenke til kommentar
Monkey Spr@yer Skrevet 30. januar 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 30. januar 2007 (endret) Hmmm, jeg kom nettopp på en ide som kanskje er litt utradisjonell, men som forhåpentligvis vil gjøre slutt på varmeproblemene. Jeg har tenkt litt på om det lar seg gjøre å integrere en heatpipe eller kjøleløsning som monteres i Expresscard slotten. Etter som jeg forstår ligger prosessoren rett under, og de fleste har ikke noe i denne slotten uansett. Hvis dette blir gjort riktig kan mesteparten av den varme luften fra CPUen føres bort fra maskinen før den går videre til grafikkortet og ut gjennom hovedvifta. Dette kan føre til at grafikkortet og CPUen blir mye kjøligere, som igjen fører til mindre spontane avslutninger. Selve designet på løsningen slik som jeg har sett for meg den er at hele greia er laget i kobber, og at det sitter en stor vifte på slutten av heatpipen som får strøm fra ExspressCard slotten. Hele løsningen burde ikke være større en at den stikker såvidt ut ifra maskinen. Det beste hadde selvfølgelig vært om den ikke stakk utifra maskinen i det hele tatt, slik som dagens plastdings gjør. Hvis det blir en liten vifte på dingsen vil den nok øke støynivået, men da skal man lett kunne dra den ut. Når man spiller er det selvfølgelig meningen å ha denne pluggen i. Denne kjøleløsningen kan fint erstatte den plastikk beskytteren som allerede kommer med maskinen, og Netshop kunne ha solgt/gitt denne til alle som tidligere har kjøpt en Znote 6214W eller 6314W. Jeg har googlet litt rundt uten å finne tilsvarende dings. Hva synes dere om ideen? Endret 30. januar 2007 av Monkey Spr@yer Lenke til kommentar
kehax Skrevet 30. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 30. januar 2007 Monkey Spr@yer the engineer Jeg tror ikke det. CPUen er borte ved vifta og ikke under venstre håndledd om jeg ikke tar feil. Men en ekstra vifta i expresscard-format hadde ikke vært dumt. Ingen vits i å ødelegge slotten helt Men man må vell ha en åpning for å dra ut den varme luften. Lenke til kommentar
debaser Skrevet 30. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 30. januar 2007 Viftestøy. Under hvilket bios går viftene minst ved lett bruk? (surfing, etc) Er det mulig ved de eldre biosene (tidligere enn 1.15) å manuelt sette temperaturen når vifta slår seg på inne i bios? Har prøvd å legge inn eldre bios versjoner og stille denne temperaturen uten å få vifta til å slutte å gå ved lett bruk. synes den "summer" irriterende mye til å bruke i forelesninger etc. Noen som har noen triks på lur for gjøre den litt mer lydløs? Lenke til kommentar
magio Skrevet 30. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 30. januar 2007 *snip* CPU'en ligger i området rett under venstre shift tasten så tror ikke det vil funke Lenke til kommentar
Monkey Spr@yer Skrevet 30. januar 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 30. januar 2007 Hmmm, hva er det som ligger rett under ExpressCard slotten da? Brikkesettet? Lenke til kommentar
Hansulu Skrevet 30. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 30. januar 2007 Tror netshop har funnet løsningen på varme problemene. Min maskin var inne over jula og jeg fikk den tilbake for noen uker siden. De sendte maskin tilbake etter de hadde vært i møte med zepto folka og nå funker maskinen som snus Før slo maskinen seg av etter 15 min med medival 2 total war, tre-fire gjennomkjøringer med 3dmark 06 og ca 30 min med battlefield 2. Etter den kom tilbake fra netshop har jeg ikke hatt noen problemer med maskinen, bortsett fra det at skjermen av og til ikke slår seg på med en gang når jeg åpner lokket. Btw har funnet et programm slik at jeg kan styre media player med fjernkontrollen til tven via infrarød måtte bare fortelle siden jeg har lett lenge etter en slik løsning. Programmet finner du ved å søke etter Irda remote control på download.com Lenke til kommentar
kehax Skrevet 31. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 31. januar 2007 Btw har funnet et programm slik at jeg kan styre media player med fjernkontrollen til tven via infrarød måtte bare fortelle siden jeg har lett lenge etter en slik løsning. Programmet finner du ved å søke etter Irda remote control på download.com 7837278[/snapback] Nice! Tusen takk... virker brillefint med min fjernkontroll Lenke til kommentar
TSP Skrevet 31. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 31. januar 2007 Før slo maskinen seg av etter 15 min med medival 2 total war, tre-fire gjennomkjøringer med 3dmark 06 og ca 30 min med battlefield 2. 7837278[/snapback] Vet du noe mer konkret hva de gjorde? Når du fikk problemer med Medieval 2, gjaldt det da hovedsakelig på slagkartet? For jeg har og krasj med Medieval 2, men det har vært veldig sjelden på kampanjekartet, er i slagene det som regel skjærer seg. Lenke til kommentar
Hansulu Skrevet 31. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 31. januar 2007 spilte første tutorial, så det var i slaget maskinen slo seg av. Sendte en mail til netshop og spurte hva de hadde byttet; det var i vifte, kjøleribbe og kjølepasta. Lenke til kommentar
Te'om Skrevet 31. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 31. januar 2007 Men da over på noe annet, mer generelt spørsmål. Jeg har alltid lurt på hvordan det er med .NET Framework, for min (legg til/fjern programmer liste, ligger 1.1 og 2.0, skal jeg avinstallere 1.1? 7832805[/snapback] .NET 1.1 og 2.0 er to individuelle runtime libraries så vidt jeg husker, og det er noen ting som krever 1.1 for å fungere og noen ting som krever 2.0. Så du bør bare la begge forbli installert, da den ene ikke er en oppgradering av den andre. Lenke til kommentar
TSP Skrevet 31. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 31. januar 2007 spilte første tutorial, så det var i slaget maskinen slo seg av. Sendte en mail til netshop og spurte hva de hadde byttet; det var i vifte, kjøleribbe og kjølepasta. 7838210[/snapback] Takk for svar. Prøvde du ellers utenom tutorialen eller? Forresten, om du vil ha tips og diskutere M2TW, får du ta deg en tur innom Total War -kategorien Takk for svarene angående .Net Framework drivere, da avinstallerer jeg ingen av dem. Oppdaterte skjermkortdriverne, er det vanlig under installasjon at filene aktiveres med det samme? Var masse blinking mellom svart skjerm og skjerm med installasjonsveiviseren, mellom blinkingen virket den som om den endret på skjermstørrelse og litt av hvert. Bare lurer på om det er normalt. Fikk forresten en feilmelding under avinstallasjonen, men det virker som om det ble avinstallert likevel, tror det bare var noe feil under innlastingen av avintallasjonsprogrammet, alt gikk så fort for seg. Men satser på at ting er som det skal. Lenke til kommentar
audunjorg Skrevet 31. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 31. januar 2007 Planlegger å kjøpe denne i dag: Du har valgt følgende: 1 stk. Produksjon og testing av PC bærbar PC (På lager 100+) 1 stk. S_Zepto tastatur til Znote6014/6214W NO Norsk layout (På lager 19) 1 stk. LapBack Backup software OEM Denne versjonen kan kun kjøpes med ny PC (På lager 100+) 1 stk. S_Zepto Crystal Clear 6214W Barebone 14" WXGA, BT/Kortleser/Napa (Ubekreftet 01.02.2007) 1 stk. Intel Core 2 Duo T7200 2GHz FSB667 4MB CACHE BOXED Dual Core (Ubekreftet 01.02.2007) 1 stk. OCZ DDR2 SODIMM 1024MB PC-5400 667MHz. (5.5.5.15) (På lager 20+) 1 stk. OCZ DDR2 SODIMM 1024MB PC-5400 667MHz. (5.5.5.15) (På lager 20+) 1 stk. Hitachi 2,5" 80GB S-ATA 5400RPM Travelstar 5K100, 8MB cache (På lager 14) 1 stk. Sony Slot-in DVD-RW DL Til Zepto 6214,6313, 6615, 2225 og 2425 (Ubekreftet 07.02.2007) 1 stk. Microsoft Windows XP Media Center 2005 Norsk Versjon (M93-00210) OEM (På lager 20+) 1 stk. Intel Pro Wireless LAN Mini PCI Express 11-54MBPs 3945ABG (På lager 20) Ingen Ingen 1 stk. Zepto® Basic Pro Original Zepto notebook veske (På lager 20+) Bra oppsett? Og hva bør jeg være oppmerksom på når det gjelder maskinen? Lenke til kommentar
andylove Skrevet 31. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 31. januar 2007 Planlegger å kjøpe denne i dag:Du har valgt følgende: 1 stk. Produksjon og testing av PC bærbar PC (På lager 100+) 1 stk. S_Zepto tastatur til Znote6014/6214W NO Norsk layout (På lager 19) 1 stk. LapBack Backup software OEM Denne versjonen kan kun kjøpes med ny PC (På lager 100+) 1 stk. S_Zepto Crystal Clear 6214W Barebone 14" WXGA, BT/Kortleser/Napa (Ubekreftet 01.02.2007) 1 stk. Intel Core 2 Duo T7200 2GHz FSB667 4MB CACHE BOXED Dual Core (Ubekreftet 01.02.2007) 1 stk. OCZ DDR2 SODIMM 1024MB PC-5400 667MHz. (5.5.5.15) (På lager 20+) 1 stk. OCZ DDR2 SODIMM 1024MB PC-5400 667MHz. (5.5.5.15) (På lager 20+) 1 stk. Hitachi 2,5" 80GB S-ATA 5400RPM Travelstar 5K100, 8MB cache (På lager 14) 1 stk. Sony Slot-in DVD-RW DL Til Zepto 6214,6313, 6615, 2225 og 2425 (Ubekreftet 07.02.2007) 1 stk. Microsoft Windows XP Media Center 2005 Norsk Versjon (M93-00210) OEM (På lager 20+) 1 stk. Intel Pro Wireless LAN Mini PCI Express 11-54MBPs 3945ABG (På lager 20) Ingen Ingen 1 stk. Zepto® Basic Pro Original Zepto notebook veske (På lager 20+) Bra oppsett? Og hva bør jeg være oppmerksom på når det gjelder maskinen? 7840805[/snapback] Du kan i allefall lese tråden før du spør om det er noe spesielt du skal være oppmerksom på. Slik jeg har forstått det, så er det en del problemer med disse maskinene. Enkelte løser enkelt og greit, mens andre er knyttet til produksjon. Og til oppsettet ditt: Smart valg av HDD. Kanskje sparer litt på strømforbruket. Ellers ville jeg valgt Windows Vista fremfor XP MCE. En ting kan jeg i allefall si: Bakplata til skjermen er ufattelig dårlig. Her må du være forsiktig. Det er så og si ikke-eksisterende beskyttelse mot støt eller trykk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå