Gå til innhold

Zepto Znote 6214W erfaringstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Her er et bilde av hvor mye strøm maskinen bruker ved vanlig bruk (surfing og chatting). Når strømforbruket synker kraftig er det fordi skjermen slukket etter 15min inaktivitet.

 

Det er 20% igjen av batteriet når det ble tatt  :)

7797688[/snapback]

 

Hvilket program er dette? Du kjører vel Ubuntu?

Lenke til kommentar
Her er et bilde av hvor mye strøm maskinen bruker ved vanlig bruk (surfing og chatting). Når strømforbruket synker kraftig er det fordi skjermen slukket etter 15min inaktivitet.

 

Det er 20% igjen av batteriet når det ble tatt  :)

7797688[/snapback]

 

Hvilket program er dette? Du kjører vel Ubuntu?

7797720[/snapback]

 

Det er riktig, Ubuntu :love:

Lenke til kommentar
Kjører Ubuntu her også :-D

 

Men lurer fortsatt på hvilket program du kjører på det skjermskuddet.

7797996[/snapback]

 

Høyreklikk på batteri-ikonet og velg Informasjon

7798101[/snapback]

 

At jeg ikke har funnet det før :dontgetit:

Har omtrent de samme tallene som du har.

Endret av -XaHc-
Lenke til kommentar
Kjører Ubuntu her også :-D

 

Men lurer fortsatt på hvilket program du kjører på det skjermskuddet.

7797996[/snapback]

 

Høyreklikk på batteri-ikonet og velg Informasjon

7798101[/snapback]

 

At jeg ikke har funnet det før :dontgetit:

Har omtrent de samme tallene som du har.

7798109[/snapback]

 

Oppdager hele tiden ting som XP/Vista ikke har :w00t:

Lenke til kommentar
Hadde vært flott om noen fra hw.no forumet kunne ha lagt en Ubuntu test på maskinen (hva som fungerer osv). Tror det vil gjøre det lettere å flere folk over på Ubuntu og Znote 6214W.

https://wiki.ubuntu.com/LaptopTesting

 

Jeg har selv ikke mulighet til å installere Ubuntu enda...

7798171[/snapback]

tt om noen fra hw.no forumet kunne ha lagt en Ubuntu test på maskinen (hva som fungerer osv). Tror det vil gjøre det lettere å flere folk over på Ubuntu og Znote 6214W.

https://wiki.ubuntu.com/LaptopTesting

 

Har skrevet inn hva som virker/ikke virker og annet for Zeptoen på Ubuntu-sidene,(Alt jeg testet virket!) ved siden av en som hadde tester Zeptoen med Dapper Drake.

 

Bluetooth, Skjerm, Fn-taster, nettleser og mail-snarveier, usb.

 

Har ikke fått testet firewire, minnekort og denne kort-slotten (venstre), men har fått høre fra andre at dette funker/burde funke

Endret av -XaHc-
Lenke til kommentar
Follow these steps to solve the problem with a video device driver

 

You received this message because a device driver installed on your computer caused the Windows operating system to stop unexpectedly. This type of error is referred to as a "stop error." A stop error requires you to restart your computer.

 

Solution

 

 

There are two options you can use to try to fix the problem. If the first option doesn't work, then try the second.

 

Option 1: Install the most current device driver for your video card

 

Option 2: Manually decrease Hardware Acceleration for your video adapter

 

Technical Information

Error Message: STOP 0x000000EA THREAD_STUCK_IN_DEVICE_DRIVER (Q293078)

...Jeg satt og surfet... Når jeg startet opp var den 61 grader celcius. Før det begynte viften å surre voldsomt etter restarten.

 

Før den restartet skulle jeg åpne et passe stor tekst (200 sider) pdf-format i nettleseren (dette er gjort før uten problem). Opera hang seg og jeg bestemte for å prøve å klikke litt rundt, deretter kom det en blåskjerm og kom en beskjed jeg så vidt så. Deretter når jeg sendte inn feilmeldingen windows hadde generert fikk jeg opp den informasjonen du kan se først. Zeptoen har stått på eller vært i hvilemodus i kanskje halvannet døgn.

 

Det kan være msn som er skylden, for jeg har opplevd at msn plutselig har tatt masse systemressurser før. Men vil gjerne ha flere forslag. Er litt rart å få et skjermkortproblem under surfing. Noen forslag til hva jeg burde gjøre? Levere inn? Hvordan er det med innleveringen? Går dette på garanti og slikt?

 

Dette er forresten slike problemer min stasjonære kunne ha/har å ha en ny PC som har a la samme problemer er meget frustrerende. (Men føler meg ganske sikker på at det ikke var varmeproblemer som forårsaket det på den gamle)

Endret av The Strategy-player
Lenke til kommentar

Jeg har Adobe Reader 8, hvilken driver jeg har er jeg usikker på hvordan man finner ut, men jeg har vel den driveren som var den nyeste for 2 uker siden.

 

Forresten, det er et spill jeg ikke har hatt problemer med, Sim City. WoW og Medieval 2 kan som sagt finne på å krasje.

 

EDIT: Gikk inn i enhetsbehandling og det står det:

 

Driverversjon: 9.1.3.1

Driverdato: 05.06.2006

Endret av The Strategy-player
Lenke til kommentar

Adobe Reader 8, akkurat som jeg trodde. Adobe Reader 8 har en funksjon for å akselerere PDF innhold ved hjelp av grafikkortet. Skrur du av denne funksjonen vil du nok ikke oppleve krasj. (Har ikke AR 8 selv, men du finner det sikkert lett inne på settings eller noe.)

 

Du kan prøve de nye driverne som ble lagt ut på ftpen i går og se om det hjelper. Last ned de nye, avinstaller de gamle.Start maskinen på nytt (nå vil du ha en skikkelig lav oppløsning), installer de nye driverne og start på nytt igjen.

 

Jeg fikk for øvrig svar av Zepto angående DVD brenneren som er ustabil i Windows Vista, og at de trengte mer info for lettere å kunne fikse dette. Fint hvis dere som opplever dette (kun i Vista, ikke i XP) kunne poste detaljer rundt dette, så skal jeg bringe dette videre til Zepto.

Endret av Monkey Spr@yer
Lenke til kommentar

Jeg blir gal, jeg fikk blåskjerm igjen.

 

Denne gangen mens jeg så på film med VLC Media Player. Opera med pdf-dokument var oppe eller, men det har vel ikke noe å si når pdf-filen ikke er aktiv, eller nettopp er lastet inn? Dessuten fikk jeg nå en annen feil.

 

Consider BIOS upgrade

 

Microsoft is unable to determine the exact cause of this error. However, this problem was most likely caused by an error in your computer’s random access memory (RAM). RAM is the main internal storage area the computer uses to run programs and store data.

 

During the crash analysis, we noticed the basic input/output (BIOS) system version on this computer does not match the specifications for the central processing unit (CPU), also known as a processor, that is installed on your computer. This can occur when a newer processor is installed on an older system board or older BIOS. Using a BIOS that does not support the installed processor can result in Windows system crashes. Contact your computer manufacturer or motherboard manufacturer for an updated version of BIOS for your computer's processor.

 

Additional information

 

Important: Upgrading the BIOS version may require moderate to advanced troubleshooting skills. If you are uncomfortable with performing these steps, you might want to consider consulting with paid technical support.

 

If your computer contains an Intel processor, you can use special utilities to identify your specific processor. Click the following link to go online for more information:

 

Intel Processor Identification Utility

 

List of BIOS Manufacturers

 

For a list of BIOS manufacturer websites, see the following two Knowledge Base articles on the Microsoft Support website:

 

See the article 243909 for a list of BIOS manufacturer websites Part 1 (A-Pi)

 

See the article 243971 for a list of BIOS manufacturer websites Part 2 (Pr-Z)

Jeg har BIOS 1.17, den nyeste BIOS.

 

Når NHC viste seg etter restarten viste den 52 grader celcius. Maskinen var heller ikke spesiellt varm når den fikk blåskjermen. Blåskjermen kom forresten med slike lyder. Vet ikke hvor lyden kommer fra, men kanskje harddisken eller CD-spilleren. Slik hakkelyd, sikker på at dere vet hvilken lyd jeg snakker om.

 

Stønn...

 

 

Avinstallerer jeg de gamle gjennom enhetsbehandling? Eller legg til/fjern programmer?

 

Adobe Reader 8 har visst ikke et eget altenativ for kun å deaktive bruken av det for det programmet. Jeg leser på adobe sine sider, men for å slå det av, må jeg slå det av globalt på maskinen. Burde jeg dette?

 

Jeg har nå lukket pdf-dokumenter og vil se om jeg fortsetter å få problemet.

Endret av The Strategy-player
Lenke til kommentar

Du bruker "Legg til/fjern programmer" for å fjerne de gamle driverne.

 

2D-akselerasjonen i Adobe Reader slår du av/på under Edit -> Preferences -> Page display -> Use 2D GPU acceleration.

 

Veldig rart at du skulle få den feilmeldingen med "feil BIOS versjon". Du kan videresende dette til Netshop/Zepto og høre hva de har å si.

Lenke til kommentar

Vurdere å kjøpe en Zepto Znote 6214W og lurer på om dette virker som et godt oppsett:

Du har valgt følgende:

1 stk. Produksjon og testing av PC bærbar PC (På lager 100+)   

1 stk. S_Zepto tastatur til Znote6014/6214W NO Norsk layout (På lager 20+)   

1 stk. LapBack Backup software OEM Denne versjonen kan kun kjøpes med ny PC (På lager 100+)   

1 stk. S_Zepto Crystal Clear 6214W Barebone 14" WXGA, BT/Kortleser/Napa (Ubekreftet 01.02.2007) 

1 stk. Intel Core 2 Duo T7200 2GHz FSB667 4MB CACHE BOXED Dual Core (Ubekreftet 01.02.2007) 

1 stk. OCZ DDR2 SODIMM 1024MB PC-5400 667MHz. (5.5.5.15) (På lager 20+) 

1 stk. Hitachi 2,5" 80GB S-ATA 5400RPM Travelstar 5K100, 8MB cache (På lager 16) 

1 stk. Sony Slot-in DVD-RW DL Til Zepto 6214,6313, 6615, 2225 og 2425 (På lager 5) 

1 stk. Intel Pro Wireless LAN Mini PCI Express 11-54MBPs 3945ABG (På lager 20+)

Og så er det jo nVidia 7600 m/512MB...

 

Samlet pris; 10 538 ,-

Lenke til kommentar
Du bruker "Legg til/fjern programmer" for å fjerne de gamle driverne.

 

2D-akselerasjonen i Adobe Reader slår du av/på under Edit -> Preferences -> Page display -> Use 2D GPU acceleration.

 

Veldig rart at du skulle få den feilmeldingen med "feil BIOS versjon". Du kan videresende dette til Netshop/Zepto og høre hva de har å si.

7803479[/snapback]

Jeg fant denne, men det er ikke noen hake på det valget, jeg antar at det vil tilsi at det er avslått, i så fall må vel noe annet være problemet. (Nå vet jeg dog ikke om denne innstillingen endrer seg om den brukes i nettleser.)

 

Jeg har sendt en mail til Netshop, hvor jeg forøvrig spesifiserte for dem at jeg kun var ute etter å løse problemene og ikke er noen klage (tenkte jeg måtte skrive det, siden de nok har fått noen klager på maskinen. Maskinen er jo meget bra i utgangspunktet)

Lenke til kommentar
Vurdere å kjøpe en Zepto Znote 6214W og lurer på om dette virker som et godt oppsett:
Du har valgt følgende:

1 stk. Produksjon og testing av PC bærbar PC (På lager 100+)   

1 stk. S_Zepto tastatur til Znote6014/6214W NO Norsk layout (På lager 20+)   

1 stk. LapBack Backup software OEM Denne versjonen kan kun kjøpes med ny PC (På lager 100+)   

1 stk. S_Zepto Crystal Clear 6214W Barebone 14" WXGA, BT/Kortleser/Napa (Ubekreftet 01.02.2007) 

1 stk. Intel Core 2 Duo T7200 2GHz FSB667 4MB CACHE BOXED Dual Core (Ubekreftet 01.02.2007) 

1 stk. OCZ DDR2 SODIMM 1024MB PC-5400 667MHz. (5.5.5.15) (På lager 20+) 

1 stk. Hitachi 2,5" 80GB S-ATA 5400RPM Travelstar 5K100, 8MB cache (På lager 16) 

1 stk. Sony Slot-in DVD-RW DL Til Zepto 6214,6313, 6615, 2225 og 2425 (På lager 5) 

1 stk. Intel Pro Wireless LAN Mini PCI Express 11-54MBPs 3945ABG (På lager 20+)

Og så er det jo nVidia 7600 m/512MB...

 

Samlet pris; 10 538 ,-

7804613[/snapback]

 

Bare å kjøre på :thumbup:

Lenke til kommentar
Bare å kjøre på  :thumbup:

7805350[/snapback]

Enig, supert oppsett. Det eneste jeg kan peke pa er at du vil fa en god del ekstra ytelse ut av a legge til en gig med ram til, spesielt med tanke pa tunge oppgaver som spill og foto- og videoredigering. Dette kan du dog uten problemer installere selv ved en senere anledning, sa det er ikke noe kritisk. Kos deg med maskinen, jeg elsker den!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...