TSP Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 (endret) Det er en ting jeg bekymrer meg over, denne garantien er den det samme som "kvitteringen"? Jeg tror ikke at jeg har fått noen egen garanti og jeg ble heller ikke spurt om jeg ville ha det eller lignende og har følgende tatt det som en selvfølge at garantien medfølger, men er veldig usikker. For om jeg ikke har noen garanti, hva vil det innebære og nå er det vel for sent å få det og... Hva er dommen forresten angående 1.17? Anbefaler dere meg å oppgradere til den? Endret 14. januar 2007 av The Strategy-player Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 fuck garanti, i Norge har vi 2 års reklamasjonsrett. Netshop har register over alle kunder, så de vet når du kjøpte den selv om du ikke har kvittering Lenke til kommentar
joa91 Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Har hørt rykter om at det er litt dårlig kvalitet på Zepto maskinene... Stemmer dette? Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Har hørt rykter om at det er litt dårlig kvalitet på Zepto maskinene... Stemmer dette? 7722661[/snapback] Bare rykter, er jo de som har de verst som skriker høyest . Zeptoen er bare knall, kjører Linux(med 3D-grensesnitt/XP/Vista med glans. Lenke til kommentar
Kubjelle Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 fuck garanti, i Norge har vi 2 års reklamasjonsrett.Netshop har register over alle kunder, så de vet når du kjøpte den selv om du ikke har kvittering 7721894[/snapback] Tar jeg ikke feil så har man faktisk 5 års reklamasjonsrett når det gjelder bærbare datamaskiner. Joa91: Byggekvaliteten er ikke noe å hoppe i været for, men spesifikasjonene er det beste du får for den prisen. Lenke til kommentar
bokfinn Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 byggekvaliteten er bra vil jeg si. har tidligere hatt aopen bærbar, der snakker vi MØKK kvalitet. 1 1/2 tomler opp for kvaliteten på Zepto! Lenke til kommentar
kehax Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 (endret) Hei. Tenkte jeg skulle gi en liten oppsummering på 1.17. Jeg var misførnøyd fordi den begynte å støye no forferdelig når jeg drev med vanlig surfing og Word i forelesningene. Jeg har gått tilbake til 1.15. Men dette gjelder tydeligvis ikke alle. Jeg har snakket litt med Monkey Sprayer... hans pc bråker ikke i det hele tatt når han gjør lett arbeid med 1.17. Vifta virker bedre i 1.17 ved høye temperaturer når man spiller. Den setter i gang for fullt oftere enn før. Jeg har renset vifta for støv. Det var en tynt lag med støv på vingene til vifta. Har jo hatt den i snart fem måneder. Endret 15. januar 2007 av kehax Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Er jo bare tøv at Zeptoen blir varm, har hatt den på senga mange ganger (spilling og DVD), PCen blir aldri varm, men jeg løfter den opp en gang i blant for sikkerhetens skyld. Lenke til kommentar
kehax Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Er jo bare tøv at Zeptoen blir varm, har hatt den på senga mange ganger (spilling og DVD), PCen blir aldri varm, men jeg løfter den opp en gang i blant for sikkerhetens skyld. 7727875[/snapback] Du må ikke finne på å ha laptoppen i senga! Den blir full av støv og hår kan komme inn i vifta å kile den fast. Har en veninne som fikk hår i vifta... reperasjonen kostet ca 2000,- 6214W har luftinntaket gjennom tastaturet i motsettning til de fleste andre laptopper som har det under. Derfor går det sikkert fint å ha den i senga uten at den lett blir varm. Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Er jo bare tøv at Zeptoen blir varm, har hatt den på senga mange ganger (spilling og DVD), PCen blir aldri varm, men jeg løfter den opp en gang i blant for sikkerhetens skyld. 7727875[/snapback] Du må ikke finne på å ha laptoppen i senga! Den blir full av støv og hår kan komme inn i vifta å kile den fast. Har en veninne som fikk hår i vifta... reperasjonen kostet ca 2000,- 6214W har luftinntaket gjennom tastaturet i motsettning til de fleste andre laptopper som har det under. Derfor går det sikkert fint å ha den i senga uten at den lett blir varm. 7729138[/snapback] Visste jo at viftene var oppå, ellers ville jeg aldri hatt den på senga. Lenke til kommentar
kehax Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Visste jo at viftene var oppå, ellers ville jeg aldri hatt den på senga. 7729515[/snapback] Vell... luftinntaket til harddiskviften er under... det kommer støv inn der også.... Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 hvor mange vifter er det egentlig i denne maskinen? Trodde det bare var en... Lenke til kommentar
Monkey Spr@yer Skrevet 16. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2007 Det er en for GPU, CPU og chipset. Det er denne som sitter på venstre side og bli oftest omtalt som "vifta". Også er det vel en i/rundt harddisken, og en i DVD brenneren. Lenke til kommentar
kehax Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 (endret) Jeg sendte en e-post til Netshop support. Jeg skrev følgende: Jeg har også fått en titt på tastaturet i løs tilstand til denne laptoppen.Her fant jeg en plastikkbit som likner blank teip men er på størrelse av et kredittkort. Klistremerket ligger akkurat under ESC-tasten som også er rett over der hvor kjøleviften er. Jeg vil gjerne vite hva hensikten til denne plastikkbiten er? Ettersom jeg vet at luftinnsuget til viften går gjennom tastaturet har jeg konkludert med at den plastikkbiten er såppas stor at det er soleklart at viften trekker allerede oppvarmet luft fra hele undersiden av tastaturet. Skal denne plastikkbiten være der? Burde jeg sende inn min bærbar slik at dere kan fjerne den om den er der? Jeg fikk dette svaret fra Netshop i dag: Godt med et seriøst innspill på problemet på 6214. Zepto har hatt en del problemer med disse og jobber veldig med saken. en av våre teknikere er satt på saken sammen med Zepto. Har oversendt mailen deres til dem. Sånn umidelbart bør du ikke fjerne denne beskyttelsen da det dessverre kommer mye støv ned via tastaturet, men har bedt dem oppdatere deg i saken. Ha en god dag. Jeg avventer nå svar fra Zepto når det gjelder dette Endret 17. januar 2007 av kehax Lenke til kommentar
Monkey Spr@yer Skrevet 17. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2007 Flott, godt å vite at Netshop har et samarbeid med Zepto om å fikse alle varmeproblemene med maskinen. Bra at du kehax også sendte denne mailen angående plastikkbiten som du fant. Det kunne jo hende at dette var en glipp fra Zepto sin side. (Apple anyone?) Lenke til kommentar
Meisen Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 (endret) Da måtte desverre min Zepto også ta turen inn til Netshop. Jeg er i ferd med å avslutte en stor oppgave på skolen og er følgelig helt avhengig av laptopen min, så dette er rimelig kjipt. Får håpe det går raskt å få den tilbake, noen som har sendt inn som har noen erfaing med hvor lang tid det tar? Problemet på min maskin var følgende: det virka som om prosessorvifta eller evt. sensoren til denne hadde røket da maskina ble veldig varm (og da mener jeg veldig varm) etter 15 minutters bruk med kun tesktbehandling og litt surfing. Deretter låste den seg å skrudde seg av. Vannvittig irriterende, neste gang kommer jeg til å kjøpe en makskin som er ferdig testa ut for å si det sånn...selv om jeg er blitt veldig glad i både design og funksjoner på zepton. Det skulle vært ulovlig å selge et utesta produkt slik at det ikke ga kjøper valgmuligheten til å kjøpe siste (uferdige) teknologi. (ja, litt frustrert må det jo være lov å være...) Endret 17. januar 2007 av Meisen Lenke til kommentar
Nessi Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 (endret) tok meg ca 4 uker å få den tilbake, og nå frykter jeg at den må inn igjen, og nå klikker det for meg, nettop fått den tilbake, første som skjer at 1 ram brikke tar kvelden, og nå tror jeg faan meg at neste har tatt kveldn, først når jeg trykker starter den, men ikke med noe på skjemen, kunn svart, og trykker av å på, samme igjen, dette kan jeg gjenta 4 ganger, så starter den. OG GJETT?? jeg holdt på å instalere xp, cd'n sto i og den restarte seg, og det smalt høyt, når denne dvdrommen starta, halve dvd'n kom ut, og det satt nesten fast. funker greit å ta inn dvd igjen, den lyser, men finner den ikke i min datamaskin. EDIT* Nå starter ikke maskina, svart skjerm, men det lyser og den jobber. Så nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre, mye lekser inpå der, og nettop begynt å fått opplegg etter siste rep. Trodde kansje de klarte å fikse den, men nei. Skjemmes av zeptoen akkurat nå. EDIT2* Skifta til en 256 ram brikke, den starta, og dvd rommen kom opp igjen i bios. Men må fortsatt skru på maskinen 2 ganger for at den starte skikkelig. Altså første gang blir det bare svart men den lyser og jobber, holder inn av og på knappen til den er av å skru på, da funker den. HVA SKJER? Endret 18. januar 2007 av Nessi Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 Hva slags RAM har du? Virker som om det er mange som har fått dårlig RAM til denne maskinen... Virker som om din er dårlig - kjør memtest86 på de gamle, eller send inn rambrikkene til netshop. Lenke til kommentar
LoKe2k Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 shit virker som om det er mye tull med disse zeptoene. Da går jeg for asus a8j. Lenke til kommentar
Hansulu Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 For de som bruker drivere fra laptopvideo2go.com; hvordan drivere bruker dere, med tanke på stabilitet, ytelse osv? Er ikke veldig fornøyd med de drivere som ligger på ftp.zepto.dk siden de nedskalerer bilde i en rekke spill og programmer til 4:3 visning. Når jeg hadde drivere fra laptopvideo2go.com hadde jeg ikke disse problemene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå