Monkey Spr@yer Skrevet 11. januar 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 11. januar 2007 (endret) Ok, skal prøve å forklare noe: - Updated BIOS for Windows Vista support Dette er sikket bare en kosmetisk endring i at Vista også står oppført i OS lista. Edit* Dette er tydeligvis ikke sant. Kanskje er det TPM modulen som er slått på? - Upgraded the SMBIOS from v2.3 to v2.4 SMBIOS har noe med den informasjonen som f.eks NHC kan lese av fra BIOSen (Viftefart, temperaturer osv.) Dette fikser antageligvis de høye temperaturene i NHC. (Den fikser ikke selve temperaturen, men vil sikkert bare vise mindre verdier) - Shorten the EC SCI trigger time to prevent S4 mode sometimes hanging S4 er jo det samme som dvalemodus/suspend to disk. Dette vil sikkert gjøre maskinen lettere å vekke fra S4. - Fixed issue of Processor type not being recognized properly Denne er uklar for meg, hva som fikses her er jeg ikke sikker på. Endret 12. januar 2007 av Monkey Spr@yer Lenke til kommentar
kehax Skrevet 11. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 11. januar 2007 (endret) Ok, skal prøve å forklare noe: - Upgraded the SMBIOS from v2.3 to v2.4 SMBIOS har noe med den informasjonen som f.eks NHC kan lese av fra BIOSen (Viftefart, temperaturer osv.) Dette fikser antageligvis de høye temperaturene i NHC. (Den fikser ikke selve temperaturen, men vil sikkert bare vise mindre verdier) 7697019[/snapback] Jeg gjore det samme som deg og googlet på SMBIOS. Jeg ser at nyeste SMBIOS er versjon 2.5. Jeg skjønner ikke hvorfor de ikke har oppgradert til nyeste I pdf dokumentet står det en liste over kompatible CPUer. Core Duo og Core 2 Duo er ikke nevnt. Men Pentium D og Pentium D extreme står der. Går det for det samme? Link til beskrivelsen av SMBIOS v2.5: SMBIOS v2.5 EDIT: glemte linken Endret 11. januar 2007 av kehax Lenke til kommentar
kehax Skrevet 11. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 11. januar 2007 Nå har jeg flashet til z117. Monkey Sprayer: du hadde rett i det med SMBIOS og innvirkningen på Notebook hardware control. Nå danser temperaturmåleren i NHC opp og ned konstant. Dessuten viser det faktisk mange grader lavere enn før. Ca 10 grader mindre om jeg ikke tar feil. Skal teste den med litt spill nå. Lenke til kommentar
Monkey Spr@yer Skrevet 11. januar 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 11. januar 2007 Nå har jeg også fått testet z117 Har hatt maskinen på hele dagen og forventet nesten en spontan avslutning i kveld når jeg skulle spille BF2142, men det skjedde ikke Nå fungerer hvilemodus også. Så langt virker det som en meget bra BIOS... Lenke til kommentar
namhp Skrevet 12. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 12. januar 2007 Ai ai ai! Hvorfor var det ingen som sa noe om at bærbare maskiner bruker SO-DIMM minne og ikke vanlige som stasjonære bruker! Flaks at en kamerat av meg trengte mer minne til maskinen sin og kjøte den fra meg, så slapp jeg å sende den tilbake til komplett . men men, da er nytt minne bestilt! uff, mere venting . Men da vet dere det! Dere som har like mye peiling på data som meg at bærbare maskiner bruker SO-DIMM minne Lenke til kommentar
bokfinn Skrevet 12. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 12. januar 2007 hvordan er den nye biosen på viftestøy og intensitet? Lenke til kommentar
kehax Skrevet 12. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 12. januar 2007 Nei fy! Nå skal jeg flashe tilbake til z114 (har ikke prøvd z115) når jeg kommer hjem. Vifta bråker alt for mye i forelesningene. Det er fire hastigheter på vifta. Vifta går ALDRI på det laveste nivået. Den går konstant på andre nivå. Ikke en gang når den går på batteri og jeg gjør ikke noe i det hele tatt står den på andre nivå. Når den gikk på batteri før var viften som oftest slått helt av ved vanlig nettsurfing og notering i word. Lenke til kommentar
Monkey Spr@yer Skrevet 12. januar 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 12. januar 2007 (endret) Hmmm, min vifte er slått av når jeg surfer litt og skriver i Writer. Men som oftest kjører den på det laveste nivået. Både med z117, z115 og z112. Når det gjelder z117 har jeg oppdaget at vifta igjen kan komme opp i et "støvsugermodus" slik som ved de eldre BIOSene. Denne viftehastigheten varte i ca. 3sek hos meg da jeg spilte bf2142. Ellers har jeg aldri hørt den. Jeg synes det er bedre med litt mer støy, enn spontan avslutning. Endret 12. januar 2007 av Monkey Spr@yer Lenke til kommentar
kehax Skrevet 12. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 12. januar 2007 Når det gjelder z117 har jeg oppdaget at vifta igjen kan komme opp i et "støvsugermodus" slik som ved de eldre BIOSene. Denne viftehastigheten varte i ca. 3sek hos meg da jeg spilte bf2142. Ellers har jeg aldri hørt den.Jeg synes det er bedre med litt mer støy, enn spontan avslutning. 7704588[/snapback] Ja det har du rett i. Vifta gikk aldri på fullt når den begynte å bli veldig varm før. Men jeg irriterer meg av at den har begynt å bråke i timene på skolen. Sitter sammen med en hel klasse som alle har mac. De er jo dønn stille. Jeg skjemtes når vifta min blåste sånn. Den skal jo nesten ikke gi lyd fra seg. Lenke til kommentar
magio Skrevet 12. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 12. januar 2007 Du kunne stille i BIOS når viften skulle starte (temperatur), ivertfall i en av biosene jeg skjekka i. Lenke til kommentar
Te'om Skrevet 12. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 12. januar 2007 Det eneste negative jeg har merket med denne biosen så langt er at det som jeg antar er valget om å aktivere 32 bits overføring for IDE enheter har blitt til en haug med rare tegn. Så langt har jeg ikke opplevd problemet med at skjermen nekter å slå seg på etter å ha kommet ut av en strømsparemodus med den nye biosen, men jeg skal si i fra dersom det skjer. Lenke til kommentar
Monkey Spr@yer Skrevet 12. januar 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 12. januar 2007 Du kunne stille i BIOS når viften skulle starte (temperatur), ivertfall i en av biosene jeg skjekka i. 7705440[/snapback] Stemmer, versjon z114 eller eldre. Det eneste negative jeg har merket med denne biosen så langt er at det som jeg antar er valget om å aktivere 32 bits overføring for IDE enheter har blitt til en haug med rare tegn. 7705531[/snapback] Ok, så det var det de rare tegnene betydde. Lenke til kommentar
Bafsemann Skrevet 13. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 13. januar 2007 Heisann, jeg har lenge (og da mener jeg lenge) lurt på hvilken laptop jeg skal kjøpe meg. Og Zeptoen er en het kandidat. Er bare et par ting jeg lurer på: 1. Kommer jeg til å få tak i 12-cellers batteriet, eller må jeg vente i en 3-4 måneder på det? 2. Er maskinen brukanes på lesesal o.l. mht støy og slikt? 3. Er dere fornøyd? Takker for svar Mvh Vegard Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 13. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 13. januar 2007 1. ser ikke slik ut 2. ja, den støyer ikke 3. Yesss Lenke til kommentar
Bafsemann Skrevet 13. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 13. januar 2007 så ingen batteri any time soon? skuff.. blir litte altfor liten batteri tid da Lenke til kommentar
Monkey Spr@yer Skrevet 14. januar 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 14. januar 2007 1. Netshop og zepto.dk sier ca begynnelsen av februar, så det kan hende at den faktisk dukker opp da. 2. Ja, så lenge du ikke spiller/gjør krevende ting. Surfing og skriving skulle gå bra. 3. Ja, nå har de fleste småfeil blitt utbedret ved BIOS oppdateringer. Lenke til kommentar
Yarrow22 Skrevet 14. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 14. januar 2007 Hei jeg har en ASUS A6ja nå, men har lyst til å gå over til en 14". De har tilnærmet like specs, men jeg vil ha noe mindre pga jeg reiser så mye. Det jeg lurer på er om 6214W er noe særlig robust og er det egentlig mye styr med den? F.eks asusen har jeg ikke hatt noen problemer med siden jeg kjøpte den. Tenkte å kjøpe znoten men er litt skeptisk pga alle klagene i tråden. Lenke til kommentar
Meisen Skrevet 14. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 14. januar 2007 Må man flashe alle biosene mellom dersom man kjører 1.14 og vil teste 1.17, eller ligger alt som er fiksa i 15, 16 i 1.17? Er litt uvitende... Det virker som vifta mi har helt slutta å gå, og maskinen blir gloheit bare ved surfing og slår seg av etter 15 minutter (sannsynligvis pga av varmen) Noen tips? Lenke til kommentar
Monkey Spr@yer Skrevet 14. januar 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 14. januar 2007 Hei jeg har en ASUS A6ja nå, men har lyst til å gå over til en 14". De har tilnærmet like specs, men jeg vil ha noe mindre pga jeg reiser så mye. Det jeg lurer på er om 6214W er noe særlig robust og er det egentlig mye styr med den? F.eks asusen har jeg ikke hatt noen problemer med siden jeg kjøpte den. Tenkte å kjøpe znoten men er litt skeptisk pga alle klagene i tråden. 7719705[/snapback] 6214W er ganske robust med tanke på byggekvalitet. Når det gjelder styr og klager over den er det nok de som klager som skriker høyest. Jeg har hatt min Znote i et halvt år nå, og jeg må si meg rimelig fornøyd. Det har vært noen problem med eldre BIOSer, men det meste er nå fikset. Jeg opplever av og til at maskinen slår seg av, men jeg mistenker at mye støv og dritt har kommet seg inn i vifta. (Dette var ikke et problem i starten). Må man flashe alle biosene mellom dersom man kjører 1.14 og vil teste 1.17, eller ligger alt som er fiksa i 15, 16 i 1.17? Er litt uvitende...Det virker som vifta mi har helt slutta å gå, og maskinen blir gloheit bare ved surfing og slår seg av etter 15 minutter (sannsynligvis pga av varmen) Noen tips? 7720697[/snapback] Alt som er fikset i 1.15 er også fikset i 1.17. Du trenge ikke å flashe via 1.15 hvis du skal kjøre 1.17. Hvis vifta har sluttet helt å gå er det nok en hardware feil. Ring Netshop, men du blir nok sikkert nødt til å levere den inn. Lenke til kommentar
Nessi Skrevet 14. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 14. januar 2007 Hei! Har ikke all oppdatert info når det gjelder 6214, men vet at teknikerne jobber sammen med Zepto i Danmark med en løsning på et slikt eller tilsvarende problem på en maskin vi har her for tiden. Dersom dere avventer litt kan vi se hva som blir løsningen på problemet. Fikk dette isvar nårr jeg spurte om rammen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå