Gå til innhold

Zepto Znote 6214W erfaringstråd

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Yay, for håpe denne fikser dette problemet for godt.

Dessuten har Zepto oppdatert sin changelog.txt for å unngå misforståelser

om endringene i BIOS oppdateringene.

(Det er bare ordlyden i hva som er nytt som er oppdatert, det har ikke kommet en nye BIOS versjon enda.)

7602891[/snapback]

Det var mitt innlegg i forumet på HardwareOnline som har fått de til å skrive changeloggen tydeligere tror jeg.

Lenke til kommentar

Angående denne bærbare og Windows Vista.

Jeg har kjørt Vista beta 2, rc1, rc 2 og kjører nå Vista RTM på den.

Har fungert bra med alle versjonene, og fungerer glimrende med nyeste RTM utgaven også :)

Eneste er at det har aldri vært noen offisielle Nvidia drivere til skjermkortet, men der har jeg brukt de nyeste Vista driverne med modifisert Inf fil (sjekk laptop 2 go for info).

Ellers har alt fungert glimrende rett fra install.

Lenke til kommentar

Hej hej, en svensk här som hittat in till erat forum :p

Jag har en 6214W sedan i våras och är mycket nöjd. Nu har jag en fråga som jag inte kunnat hitta ordentligt svar på:

Är det Firewire 400 eller Firewire 800 integrerat i 6214W?

Jag utgår från 400, men hade varit bra med klart besked - står varken i manualen eller på websiten...

Endret av Legogris
Lenke til kommentar

Nå er jeg irritert, fikk zeptoen hjemme fra reperasjon for ei uke siden, og har ALLEREDE begynt å fått problemer. For det første så nårr jeg skrur på maskina, så starter den nesten aldri første gang. Men må holde inn knappen og skru den på en gang til, Og når jeg spiller Guild Wars (eneste spillet jeg har instalert) så skrur maskina seg rett av etter litt spilling 5-10min. Noen ganger uten feil-melding og noen ganger med. Får denne blå skjermen, som det står myer rart på, rekker ikke å lese før den resetter seg. Er veldig forbanna nå pga dette.

Endret av Nessi
Lenke til kommentar
Får denne blå skjermen, som det står myer rart på, rekker ikke å lese før den resetter seg.

7664951[/snapback]

For å få sett blåskjermen kan du høyreklikke på Min Datamaskin, velge Egenskaper, Avansert og Instillinger under oppstart og gjenoppretting. Under Systemfeil fjerner du haken fra start på nytt automatisk. Neste gang du får blåskjerm, vil ikke PCen starte på nytt av seg selv.

Endret av teveslave
Lenke til kommentar

et av mine største argumenter mot zepto znote 6214 er det kjedelige designet. Men så kom jeg over 6314 fra netshop.no, og den versjonen er helt lik 6214 utenom at den er i hvit istedenfor sort. Ser mye bedre ut da.

I håp om å finne bedre bilder av 6314 så kom jeg over en dansk test hvor de sier at skjermen på 6314 er glossy.

Skærmen i denne model er, som man tit ser i nyere laptop computere. En blank overflade som giver lyset og farverne på skærmen endnu mere glød, og samtidig er skærmen væsentligt behageligere at kigge på i længden.

I følge HW.no sin annmeldelse så er 6214 sin skjerm ikke glossy.

Zepto Znote 6214 gir et forholdsvis godt førsteinntrykk. Selve maskinen er kullsvart og matt, i tillegg er skjermen av den matte typen.

Om skjermen er glossy er for meg et stort pluss. .. Noen som kan gi meg et endelig svar?

Og jeg vet mange har spurt om 7600 kontra 7700.. er det slik at ved asus 8js så er zeptoen blitt "outdated"? Er Asusen et bedre kjøp for en student som vil ha en lett bærbar som kan kjøre spill..?

Takk for svar!

Endret av LoKe2k
Lenke til kommentar

Dersom du hadde lest hele denne tråden hadde du fått svar på det og mange andre ting, men ja, skjermen er glossy. De første versjonene av maskinen kom med matt skjerm, men de har faset dette ut nå. Asus A8Js har marginalt bedre skjermkort enn 6214W, men den viktigste forskjellen er etter min mening at skjermen har høyere oppløsning. Skulle jeg ha kjøpt bærbar nå hadde jeg nok gått for A8Js, selv om jeg elsker Zeptoen min.

Angående kjedelig design så var nettopp designet en av grunnene til at jeg kjøpte Zeptoen. Jeg synes den er nydelig i sort.

Lenke til kommentar
Dersom du hadde lest hele denne tråden hadde du fått svar på det og mange andre ting, men ja, skjermen er glossy. De første versjonene av maskinen kom med matt skjerm, men de har faset dette ut nå. Asus A8Js har marginalt bedre skjermkort enn 6214W, men den viktigste forskjellen er etter min mening at skjermen har høyere oppløsning. Skulle jeg ha kjøpt bærbar nå hadde jeg nok gått for A8Js, selv om jeg elsker Zeptoen min.

Angående kjedelig design så var nettopp designet en av grunnene til at jeg kjøpte Zeptoen. Jeg synes den er nydelig i sort.

7670161[/snapback]

Ah sorry. Trodde jeg hadde funnet ut noe breaktroughing her. Burde vel benyttet meg av søk-funksjonen først ;)

Takk for tolmodigheten og ditt svar uansett! :yes:

Lenke til kommentar

Hei. Jeg kom over denne artikkelen i dag Digi. Vil denne dokkingstasjonen være kompatibel med 6214W? En sånn med det feteste skjermkortet hadde vært noe å ha :D

Jeg er litt skeptisk til Netshop sine påstander om at det kommer en ny BIOS denne måneden. Zepto har ikke gitt lyd fra seg på forumet på hol.dk slik de bruker å gjøre.

Endret av kehax
Lenke til kommentar

Et slikt eksternt grafikkort burde være kompatibelt med 6214W.

Jeg husker å ha lest en plass at man kunne bytte ut grafikkortet inni også.

Zepto pleier vel å gi lyd fra seg minuttet etter at BIOS versjonen er lagt opp på ftpen.

Det er bare å smøre seg med tolmodighet.

Endret av Monkey Spr@yer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...