Gå til innhold

Zepto Znote 6214W erfaringstråd


Anbefalte innlegg

Du skal fortsette.

 

hva slags oppløsning er det på skjermen?

I motsettning til hva det står på testene og på netshop sine sider er det faktisk en 1280x800 crystalclear skjerm. (Litt usikker på det med crystal clear)

 

Jeg løste forøvrig problemet mitt ved å drite i Windows og installere Linux. :p Jeg har uansett min stasjonære pc når jeg skal spille spill. :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
enda en feil...

7588368[/snapback]

 

Du finner fix til dette på ftp serveren til zepto...

 

 

Da har laderen min sluttet å fungere. Har 1time og 14 minutter igjen. Sitter å nyter den siste batteritiden med musikk. Noen som vet om jeg får kjøpt ny lader på en vanlig elektrobutikk? Eller må jeg kontakte netshop? Tips?

Lenke til kommentar

Jeg ligger an til å bestille meg en 6214 i dag eller i morgen, men Netshop er tomme på lager for Sony DVD-spilleren. De har derimot en Zepto Tray-DVD til ~samme pris. Har ikke lyktes å finne noen erfaringer om disse to, noen som vet noe?

 

Lener litt mot å foretrekke tray hvis kvaliteten er lik.

Lenke til kommentar
Noen som har fått Zeptoen til å kjøre Stabilt og bra i Windows Vista?

Hva slags problemer forekommer hvis noen?

7594689[/snapback]

 

Ikke brukt den veldig mye enda, men den har fungert hittil. Litt styr med skjermkortdriverne, men fant ut av det etter litt plundring, men har man litt mer peiling enn hva jeg har så er det sikkert enkelt.

Har dog problemer med å få Notebook Hardware Control til å fungere, da jeg gjerne vil ha den til å kjøre ned på hastighet når den bare utfører enkle oppgaver. Mulig jeg må ha Notebook Hardware Control Professional for å få det til i Vista, det fungerer helt perfekt på husets to andre laptoper.

 

Vet heller ikke hvordan ytelsen er i Vista kontra XP, men mener den la seg på 4,3 "poeng" på default settings.

Lenke til kommentar
Jeg ligger an til å bestille meg en 6214 i dag eller i morgen, men Netshop er tomme på lager for Sony DVD-spilleren. De har derimot en Zepto Tray-DVD til ~samme pris. Har ikke lyktes å finne noen erfaringer om disse to, noen som vet noe?

 

Lener litt mot å foretrekke tray hvis kvaliteten er lik.

7593341[/snapback]

 

Om du foretrekker tray bør du uansett gå for denne. Kvaliteten på Sony slot-in'en er den værste jeg har vært borti på en DVD-RW - den høres ut som om den er ødelagt fra første gang du åpner den... GRUSOMT

 

Hadde de hatt den Zepto tray saken da jeg bestilte ville jeg gått for den utvilsomt

 

Er 6214W noe for meg?

7594810[/snapback]

 

Nei, du vil få mer for pengene, og lengre batterilevetid fra en PC uten dedikert skjermkort. Sjekk ut Zepto 6014W hvis du vil ha en 14" Zepto til dine behov.

Lenke til kommentar
Er 6214W noe for meg?

7594810[/snapback]

 

Nei, du vil få mer for pengene, og lengre batterilevetid fra en PC uten dedikert skjermkort. Sjekk ut Zepto 6014W hvis du vil ha en 14" Zepto til dine behov.

7596915[/snapback]

 

Mener du at jeg liksågodt kan ha en M420 prosessor i stedenfor Core Duo 2?

Hvis jeg setter opp 6014W og 6214w med de samme spesifikasjonene (inkl. Core Duo 2) så vil 6014w koste 60 kr mer enn 6214w (som vil koste 9 601,- kr på "tilbud"). Burde jeg ikke heller da satse på 6214w slik at jeg har maskin som vil fungere lenger og kjøre Vista mer smidig?

Endret av ves80
Lenke til kommentar

Etter at jeg ofte opplevde kræsj i windows valgte jeg å gå over til Ubuntu Linux, men det ser ut til at også der opplevde jeg kræsj. Jeg kan bare da konkludere med at det må ha vært en hardware feil, sjansen for at et er hardisken, cpuen eller gpuen så jeg som liten så jeg kjørte memtest86 over natten. Etter omtrent 12-13 timer med memtest86 fikk jeg hele 2 millioner feil, jeg snudde da laptopen og åpnet "luken" der minnet er, for å sjekke om det bare var minne brikken som var dårlig festet. Men etter det jeg så, så så den ut som at den var festet skikkelig, men jeg dro ikke rambrikken ut av redselen for å ødelegge noe.

 

Jeg må vel levere inn hele datamaskinen for en liten rambrikke. =(

 

Edit: Btw, det står på Netshop sine sider at 6214W koster 8 236,- det må da være en feil? For når jeg trykker på den så koster den ca 10 000,- men trykker jeg på kjøp kommer den i handlevognen for 8 236,-.

 

Edit2: Det var nok en feil ja. =D

Endret av Kubjelle
Lenke til kommentar
enda en feil...

7588368[/snapback]

Du finner fix til dette på ftp serveren til zepto...

7589103[/snapback]

Ja, fant det ut relativt fort selv.

 

 

Trykket på Fn + lyd på/lyd av ikonet i dag når maskinen var på påloggingsdelen. (Altså der jeg trykker på brukernavnet for å logge inn) det endte med en blåskjerm, dette var like etter maskinen hadde vært "nedslått" i en periode.

 

Jeg rapporterte inn feilen og dette fikk jeg ut av det:

Consider BIOS upgrade

 

Microsoft is unable to determine the exact cause of this error. However, this problem was most likely caused by an error in your computer’s random access memory (RAM). RAM is the main internal storage area the computer uses to run programs and store data.

 

During the crash analysis, we noticed the basic input/output (BIOS) system version on this computer does not match the specifications for the central processing unit (CPU), also known as a processor, that is installed on your computer. This can occur when a newer processor is installed on an older system board or older BIOS. Using a BIOS that does not support the installed processor can result in Windows system crashes. Contact your computer manufacturer or motherboard manufacturer for an updated version of BIOS for your computer's processor.

 

Additional information

 

Important: Upgrading the BIOS version may require moderate to advanced troubleshooting skills. If you are uncomfortable with performing these steps, you might want to consider consulting with paid technical support.

 

If your computer contains an Intel processor, you can use special utilities to identify your specific processor. Click the following link to go online for more information:

 

Intel Processor Identification Utility

 

List of BIOS Manufacturers

 

For a list of BIOS manufacturer websites, see the following two Knowledge Base articles on the Microsoft Support website:

 

See the article 243909 for a list of BIOS manufacturer websites Part 1 (A-Pi)

 

See the article 243971 for a list of BIOS manufacturer websites Part 2 (Pr-Z)

Jeg har nå Bios 1.14, har ikke oppdatert til 1.15 fordi jeg er blitt "frarådet" det. Det jeg lurer på er om det er et problem med minnet eller om det kun skjedde fordi jeg prøvde å trykke på Fn + [en Fn knapp] når jeg var ute i påloggingsvinduet i windows etter jeg startet den opp etter hvilemodus.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...