Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Zepto Znote 6214W erfaringstråd

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som har begynt å få problemer med ustabil usb port bak? :p kobler bare ut musen min noen ganger :s kan hende det er noe feil med ledningen til musen?

7540599[/snapback]

Dette har jeg også opplevd. Jeg trodde først det var noe gale med musen min, men jeg fant ut at problemet var at jeg koblet den gjennom en usb-hub. Jeg har ikke hatt noen problemer etter at jeg begynte å koble musen direkte i pcen.

Lenke til kommentar
Jeg har ingen problemer med USB kontaktene bak (eller de andre for den sags skyld). Jeg pleier å ha mus og ekstern harddisk koblet til bak nesten konstant. Det er antageligvis musa. Hva slags mus er det snakk om?

7540615[/snapback]

er snakk om en Logitech MX518, har byttet til porten på venstre siden, har ikke opplevd noen problemer enda

Lenke til kommentar
Noen som har begynt å få problemer med ustabil usb port bak? :p kobler bare ut musen min noen ganger :s kan hende det er noe feil med ledningen til musen?

7540599[/snapback]

Har du husket på å legge inn chipset-driverne? Jeg hadde masse problemer med USB-portene når jeg la inn den nye versjonen av chipset-driverne som ligger på zepto sine sider. Så jeg anbefaler de som ligger på CDen som følger med zeptoen på det området.

Men jeg fikk til... måtte bare innstallere USBportene på nytt. Du kan sjekke å se om du ser noen gule varselstrekanter på USB-portene i enhetsbehandling.

Lenke til kommentar

Hei. Jeg har lagt merke til at vifta aldri slutter å gå. Når jeg fikk zeptoen så slo den seg av når den hadde suset en liten stund. Det er ikke spesielt hørbart men den slo seg i allefall av før. Nå er jeg hos mine foreldre og soverommet her er faktisk veldig kaldt. NHC viser 41 grader men likevel slutter ikke vifta å gå. Jeg bruker BIOS z114.

Lenke til kommentar

Sliter med et par problemer.

1. Jeg har ofte merket at skjermen plutselig bare svartner for et sekund eller noe sånt. Den slår seg bare av også på igjen ganske fort.

2. Har problemer med å få Oblivion til å fungere, blir alltid slått av etter en stund. Fikk også den berømte blåskjermen og måtte gjennopprette noe på registeret.

Lenke til kommentar

Har ikke problemet med at skjermen slår seg av hele tiden.

Men jeg har problemer med å få spill til å fungere.

Oblivion fungerte litt før, men nå fungerer ikke noe, prøver jeg å slå på slår skjermen seg av og på og lyden hakker, har også prøvd warcraft 3 tft men det fungerer heller ikke, jeg får startet men når jeg prøver å røre musen så klikker alt og hvis jeg ikke går ut (alt +f4/ctrl + alt + delete). Prøvde da 3dmark05 men dere også begynte de å klikke og jeg fikk blåskjerm. Også noen ganger når jeg prøver å boote opp Ubuntu så klikker det også. Det eneste jeg kan komme på å gjøre er å formatere og installere alt på nytt. =(

Lenke til kommentar

Jeg blir gal her jeg sitter, datamaskinen restarter og skjermen ser helt rævva ut etter en del spilling. Nei, jeg har ikke installert noen drivere så stor sjanse for at det er et problem, men selv om jeg har lest gjennom guider og søkt gjennom på nettet har jeg enda ikke funnet ut hvilke drivere som skal installeres, enkelte steder sies det at den skal installeres mens andre steder skal en annen driver installeres.

Jeg har prøvd gjennom enhetsbehandling på søk etter alle drivere til ting der, men den finner ikke noe.

Så om noen kunne laget meg en n00b-guide på eksakt hvilke drivere som skal installeres, hadde det blitt meget godt tatt imot. Jeg sendte inn feilrapport på en feil jeg fremkalte med vilje nettopp og fikk opp dette:

Technical Information

Error Message: STOP 0x000000EA THREAD_STUCK_IN_DEVICE_DRIVER (Q293078)

Follow these steps to solve the problem with a video device driver

You received this message because a device driver installed on your computer caused the Windows operating system to stop unexpectedly. This type of error is referred to as a "stop error." A stop error requires you to restart your computer.

Solution

There are two options you can use to try to fix the problem. If the first option doesn't work, then try the second.

Option 1: Install the most current device driver for your video card

Option 2: Manually decrease Hardware Acceleration for your video adapter

Men et annet problem: Jeg har ikke hørt noe fra viftene en eneste gang, og maskinen blir varm, det virker ikke som den kjøles ned noe som helst, har det noe med drivere og?

Enda et problem: det virker som om Notebook Hardware Control står stille på samme temperatur hele tiden, først etter restart er temperaturen endret.

Lenke til kommentar
Jeg blir gal her jeg sitter, datamaskinen restarter og skjermen ser helt rævva ut etter en del spilling. Nei, jeg har ikke installert noen drivere så stor sjanse for at det er et problem, men selv om jeg har lest gjennom guider og søkt gjennom på nettet har jeg enda ikke funnet ut hvilke drivere som skal installeres, enkelte steder sies det at den skal installeres mens andre steder skal en annen driver installeres.

Jeg har prøvd gjennom enhetsbehandling på søk etter alle drivere til ting der, men den finner ikke noe.

Så om noen kunne laget meg en n00b-guide på eksakt hvilke drivere som skal installeres, hadde det blitt meget godt tatt imot. Jeg sendte inn feilrapport på en feil jeg fremkalte med vilje nettopp og fikk opp dette:

Technical Information

Error Message: STOP 0x000000EA THREAD_STUCK_IN_DEVICE_DRIVER (Q293078)

Follow these steps to solve the problem with a video device driver

You received this message because a device driver installed on your computer caused the Windows operating system to stop unexpectedly. This type of error is referred to as a "stop error." A stop error requires you to restart your computer.

Solution

There are two options you can use to try to fix the problem. If the first option doesn't work, then try the second.

Option 1: Install the most current device driver for your video card

Option 2: Manually decrease Hardware Acceleration for your video adapter

Men et annet problem: Jeg har ikke hørt noe fra viftene en eneste gang, og maskinen blir varm, det virker ikke som den kjøles ned noe som helst, har det noe med drivere og?

Enda et problem: det virker som om Notebook Hardware Control står stille på samme temperatur hele tiden, først etter restart er temperaturen endret.

7581663[/snapback]

Høres merkelig ut. Jeg la inn skjermkortdriveren fra zepto sin ftp server. De andre driverne hentet jeg fra den medfølgende driver cden. Alt fungerer helt perfekt. Ingen problemer i spill eller noe...

Lenke til kommentar

Men de andre driverne på den zepto CDn (v1.0) er vel installert? Jeg kjøpte den jo med windows installert og da er vel de lagt inn? Har ikke rørt den CDn skjønner du, tenkte at det ble installert siden det tross alt er 1.0 versjonen og jeg bestilte med XP installert.

Men jeg har jo ikke installert skjermkortdrivere heller, for jeg aner jo ikke eksakt hvilke drivere jeg skal ha... Jeg blir jo bare forvirret av driverguiden.

Lenke til kommentar
Men de andre driverne på den zepto CDn (v1.0)  er vel installert? Jeg kjøpte den jo med windows installert og da er vel de lagt inn? Har ikke rørt den CDn skjønner du, tenkte at det ble installert siden det tross alt er 1.0 versjonen og jeg bestilte med XP installert.

Men jeg har jo ikke installert skjermkortdrivere heller, for jeg aner jo ikke eksakt hvilke drivere jeg skal ha... Jeg blir jo bare forvirret av driverguiden.

7582885[/snapback]

Da er det sikkert greit da. Stikk bare på zepto sin ftp server og hent skjermkortdriveren som ligger der... Adresse finner du i førstepost.

Du finner drivere på laptopvideo2go, ta dem nyeste :) Kan være nyere i forumet hvis du tar en titt der, 90s serien.

7583550[/snapback]

Jeg ville ikke gått dit å hentet. Har prøvd en derfra og det gav meg blåskjerm. Selvsagt kommer det ann på hvilken man tar, men er vel mye beta-drivere og sånn der?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...