Gå til innhold

Zepto Znote 6214W erfaringstråd


Anbefalte innlegg

Nå har jeg fulgt med på denne tråden ganske lenge siden jeg i utgangspunktet hadde lyst på en Zepto. Jeg tror ikke jeg har sett lignende tråd om en maskin med flere feil og mangler. Dette er ikke holdbart. Jeg skal så absolutt ikke kjøpe denne maskinen.

 

Takk til alle bidragene som har overbevist meg  :thumbup:

 

Og til alle eiere av en slik maskin, måtte Zepto få orden på sakene sine og lever komplette og driftsikre maskiner :)

7513966[/snapback]

 

Uhm, problemene som oppstår i denne tråden oppstår på grunn av brukerenes kompetanse, vet ikke hvorfor, men veldig mange som har kjøpt denne maskinen (og klager på den) mangler litt mer avansert ITforståelse...

 

Jeg tror ikke det er ett problem som ikke har latt seg løse i denne tråden enda..

 

En kan heller konkludere med at maskinen er kresen på drivere enn noe annet..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Der tar du nok feil. Det er en ExpressCard port, som er en oppgradering av den den gamle PCMCIA standarden. Gamle PCMCIA kort vil ikke passe inn i ExpressCard slotten. ExpressCard er basert på PCIe (PCI Express), mens PCMCIA er basert på "vanlig" PCI

7514215[/snapback]

 

oh...selvfølgelig.

 

Lenge siden jeg kjøpte laptop ;)

Lenke til kommentar

Jeg prøvde å oppdatere driverne til cardreader, men trykker jeg på install spør den om jeg avinnstallere og det vil jeg vel ikke. Innstallfilen er forøvrig sammen med masse .dll -filer og en mappe som heter windows osv. inne i mappen jeg pakket ut. Har prøvd å finne svaret på diverse andre måter, men ser meg igjen nød til å spørre her :wee:

 

Og jeg sier meg enig med Xvani, jeg vil heller tro at det er jeg som er inkompetent om noen feil oppstår og jeg ikke vet grunnen til det enn at det er PCn det er noe gæli med, for det tror jeg ikke det er. ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741
Nå har jeg fulgt med på denne tråden ganske lenge siden jeg i utgangspunktet hadde lyst på en Zepto. Jeg tror ikke jeg har sett lignende tråd om en maskin med flere feil og mangler. Dette er ikke holdbart. Jeg skal så absolutt ikke kjøpe denne maskinen.

 

Takk til alle bidragene som har overbevist meg  :thumbup:

 

Og til alle eiere av en slik maskin, måtte Zepto få orden på sakene sine og lever komplette og driftsikre maskiner :)

7513966[/snapback]

 

Uhm, problemene som oppstår i denne tråden oppstår på grunn av brukerenes kompetanse, vet ikke hvorfor, men veldig mange som har kjøpt denne maskinen (og klager på den) mangler litt mer avansert ITforståelse...

 

Jeg tror ikke det er ett problem som ikke har latt seg løse i denne tråden enda..

 

En kan heller konkludere med at maskinen er kresen på drivere enn noe annet..

7515076[/snapback]

 

Jeg skulle akkurat til å skrive det samme som deg, jeg har fulgt med siden post 1 i denne tråden.

 

Er det noen som vet om zepto kommer med noen nye modeller snart eller tror dere de vil prøve å melke mest mulig ut av denne og til det kommer nyere teknologi?

Hvis zepto kunne kommet med en ny mod med litt bedre skjerm og win vista engang uti neste år med akkurat samme design (muligens flyttet høyttalerne) så hadde det blitt et klart førstevalg :love:

Endret av Slettet+19283741
Lenke til kommentar

Må si at jeg er veldig fornøyd med min Zepto, og jeg har ikke opplevd noen feil. Men en feil har jeg merket, men det er ikke en feil med Zeptoen: Etter at maskinen har vært i hvilemodus en stund så vised NHC at CPU-temperaturen er på 90 grader C, dette er helt klart feil! Og de feilene som eksisterer hos Zepto er som oftest ikke Zepto sin feil men det at driverene eller software det er feil på. Men så er det også noen noen maskiner det er feil på, men det tror jeg ikke det er mer en fra andre bærbare datamaskiner og servicen til Netshop er meget bra og det er en av hovedgrunnene til at jeg handler hos dem. Og ikke minst er den liten og lett og det har jeg merket er veldig hendig når du bærer rundt på den i skolen.

 

Forøvrig tok jeg 3DMARK05 er forsåget fornøyde med resultatet. Jeg har disse specsene T7200 1GiB ram og 80GB 5600rpm. Skal bli artig å prøve Oblivion, ifølge testen på http://www.notebookreview.com så skal gå greit på 800x600. Jeg lurer også på om det er andre måter å øke på ytelsen enn det å bytte driver.

 

post-69926-1166292395_thumb.jpg

Endret av Kubjelle
Lenke til kommentar
Noen som kan svare meg på spørsmålet lenger oppe?

 

...faen på grunn av denne tråden (blant annet) er jeg komt på dagens topp 10 postere. :blink:

 

I need some rest soon.

7516244[/snapback]

 

Du må lete litt på google, rundt på PCn din/andre steder før du spør eller i dette tilfellet PRØVE :)

 

Som jeg skrev på forrige side skal du alltid avinstallere gamle drivere før du installerer nye... Disse driverne har vel en smart funksjon inne som gjør at du avinstallere de gamle.. Tipper at om du trykker på uninstall blir gamle avinstallert og nye installert..

 

Lykke til!

 

 

PS:

det jeg skrev tidligere var forøvrig ikke rettet mot deg, tror ikke det var bare dine spørsmål som gjorde at han karen ikke valgte en Zepto :)

 

med fare for å virke gretten:

Forøvrig hadde det vært fint om du lette selv (som nevnt) og tok spørsmål som ikke har direkte med denne PC'en i andre tråder, slik at det ble litt færre sider osv her inne :)

Endret av Xvani
Lenke til kommentar

Jojo, men jeg googla litt og diverse men fant ikke noe særlig god info om det.

 

 

Og du misforsto litt, jeg tror ikke at verken du eller han syns noe "dumt" om meg, men jeg er enig selv, jeg mener at det går på brukere som ikke kan ting, og ikke det at PCn er dårlig, det eneste måtte i så fall kun være at den ikke er så enklifisert.

Lenke til kommentar

Det er jo nettopp derfor vi har denne tråden, slik at vi kan utveksle erfaringer og ideer om hva som fungerer best for vår kjære lille dødssexye sak av en 1337 übergamingslaptop. (Sånn går det når man har øvd for mye til Ex. Phil)

 

PS. De fleste av spørsmålene i denne tråden er gjenngangsspørsmål som man lett finner svar på via Google eller søkefunksjonen i dette forumet/ denne tråden. De som ikke er alt for uspesifikke har jeg prøvd å samle sammen i den første posten.

 

Send meg gjerne en PM om forslag/endringer/dine kommentarer om hva du liker/vil ha inn i første post.

Lenke til kommentar

Faen.. Er ikke PCn god nok til å spille WoW på? :dontgetit:

 

"Your computer fails to meet the minimum system requirements.

 

Insufficient CPU speed (learn more).

 

Install anyway Exit installer"

 

Syns jo det er grådig rart dette, ser jo av spesifikasjonene at det skal gå (hvertfall om mine kunnskaper ikke lurer meg). Noen som har peiling? Jaja, installerer uantsett, så får jeg vente på svar her.

 

 

Mange lyder DVDrommen lager... Skulle jo tro den holdt en konsert for de andre datakomponentene.

Endret av The Strategy-player
Lenke til kommentar
Som de fleste andre spill så blir vel WOW også oppgitt med pentium frekvens..... Tror nok WOW skal gå grett ja! ;)

7519709[/snapback]

 

Har denne maskinen med t5600 (core2duo 1.83ghz), 100gb 7200rpm hd og 1gig minne. Wow går så det suser! Spiller sammenhengende 5-6 timer uten problem eller for stor varmeutvikling.

Har ikke hatt noen problemer med maskinen (utenom driverproblemer som jeg selv har vært skyld i)

Hadde før en Netshop 1557gls (kraftig sak, men verdens verste byggekvalitet), og den var skikkelig søppel i forhold til denne zeptoen. Skal ikke se bort fra zepto neste gang jeg skal ha ny maskin også....

Lenke til kommentar

En ting jeg kom til å tenke på... Garantien følger med ikke sant? Jeg måtte ikke kjøpe den ved siden av eller? Garantien er kvitteringen, eller er det noe oppi den esken (har ikke sjekket så altfor nøye). Og jo, WoW virket visst, er nok fordi wow henter inn noe feil.

Lenke til kommentar

Det er nok ganske enkelt fordi prosessoren du har i din pc jobber med en helt annen frekvens enn prosessorene de henviser til når de sier minimumskrav!

 

f.eks krav på 2 gighertz betyr ikke at du må ha 2 gigherts dualcore prosessor men 2 gighertz pentium eller amd prosessor....

 

Du er LAAAAANGT over kravet til WOW! ;)

Lenke til kommentar

Får tilbake min Zepto i morgen fra rep.

 

1,86 Cpu Dualcore

2048mb Ram 667 OCZ

100GB 7200RPM

 

De hadde skifta ut hele chassiet, og jeg fikk gratis ny "crystal clear" skjerm, hadd matt skjerm før, hva er best? jeg ser crystal clear er 700-1000kr dyrere.

 

Og jeg er usikker på om jeg skal instalere WinXP 32bit eller 64bit, skal uansett ha Vista. Så blir dual boot.

Lenke til kommentar

Jeg orker ikke å bla gjennom 40 sider for å lete etter svar på spørsmålene mitt, så jeg bare spør jeg.

 

Er det noe ytelsesdempende software installert på maskinen fra fabrikk, noe som klokker den ned?

 

Hvorfor yter pc'en VELDIG mye dårligere når jeg ikke har koblet den til strøm?

 

 

Har følgende oppsett:

1024 Mb minne

7600 Go

T2400

60 gb harddisk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...