Gå til innhold

Zepto Znote 6214W erfaringstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har nå akkurat fått Zeptoen. Merket at tastaturet ga fryktelig etter på høyresiden, men det fikset jeg med bankkorttrikset! Venter bare nå på at den skal lades ferdig. Synes at det er litt rart at det ikke fulgte med en manual. Men angående batteri, hvor lenge burde jeg lade før jeg begynner å bruke datamaskinen.

 

Edit:

 

Kan jeg eventuelt ta ut batteriet og installere ønskede program/os og så lade den om natten.

Endret av Kubjelle
Lenke til kommentar
Kjapt spørsmål: Jeg har en forkjærlighet for Kingston, men burde jeg velge Kingston eller OCZ minnebrikke (1GB/1024MB - 667MHz ) og hva er forskjellen på de to?

7493157[/snapback]

 

nå er det vel bare kingston som oppererer på 667MHz, OCZ kjører på 533MHz, så valget ville blitt enkelt for meg...

7495920[/snapback]

Du kan få det på 667... http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=42393

Lenke til kommentar

Jaja, jeg valgte Kingston, bærbar er bestilt!

 

Forøvrig skulle jeg egentlig kun ha 80GB harddisk. Men på grunn av at 80GB harddisken med 7200rpm ikke var på lager og den har vært ubekreftet en evighet allerede, ble det til at jeg tok 100GB 7200rpm, litt dyrere, men det får gå, har ikke så lang tålmodighet at jeg hadde ventet lengre og kanskje til over jul med å få noe dårligere. Gidder ikke bestille ting om det ikke er på lager. Nå håper jeg at netshop er kjappe og at den kan hentes på fredag.

 

:fun:

Endret av The Strategy-player
Lenke til kommentar

Bærbar er hentet, er det bare å kople den til strømuttaket eller bør den lade over natten? Hva er ellers det første jeg bør gjøre før jeg begynner å bruke den?

Forøvrig fulgte ikke den vesken med til maskinen selv om jeg bestilte den, får sende en e-post til dem.

Endret av The Strategy-player
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741
Bærbar er hentet, er det bare å kople den til strømuttaket eller bør den lade over natten? Hva er ellers det første jeg bør gjøre før jeg begynner å bruke den?

Forøvrig fulgte ikke den vesken med til maskinen selv om jeg bestilte den, får sende en e-post til dem.

7503057[/snapback]

 

Jeg ville ladet den over natten uten at pc'en står på. Jeg vet ikke helt hvordan batteriet skal være hvis det skal stå uten å brukes over lang tid.

 

Skriv gjerne litt om hva du syns om denne pc'en etter at du har prøvd den :)

Lenke til kommentar

skulle akkurat gi samme link om batterier:P

 

Anyways, jeg sa tidligere at det var en opsjon for å velge når viften skulle skrus på osv i BIOS, denne er fjernet i v1.15.... Hva faen??

 

håper de kommer med ny BIOS som lar meg gjøre dette igjen.... (evt lanserer noen "advanced settings" (knapp med skjulte settings)

 

Edit:

v 1.15 BIOS er altså alvorlig strippet for avanserte funksjoner!!

Endret av Xvani
Lenke til kommentar

Tror dere min bærbar er kommet med 1.14, 1.15 eller starter jeg på "bånn"? Hakke peil hvordan jeg får sjekket, nettopp konfigurert Windows i alle fall

 

Faen det er 37 programmer oppe og går jo, og er "kun" 30 på den jeg siiter på nå, mange unødvendige prosesser?

Endret av The Strategy-player
Lenke til kommentar
Tror dere min bærbar er kommet med 1.14, 1.15 eller starter jeg på "bånn"? Hakke peil hvordan jeg får sjekket, nettopp konfigurert Windows i alle fall

7505507[/snapback]

Netshop pleier å installere den nyeste BIOSen på maskinene de sender ut. Hvis du går inn i BIOS og setter på diagnostic screen (eller noe lignende) så vil du se versjonen under oppstarten. Eventuelt kan du kjøre CPU-Z.

 

Søren klype :innocent: det er 37 programmer oppe og går jo, og er "kun" 30 på den jeg siiter på nå, mange unødvendige prosesser?

7505507[/snapback]

Hardware.no har en guide om hvordan man rydder opp i minnet tror jeg, hvis ikke er det ikke vanskelig å finne på google. Jeg tror Netshop har installert minimalt med bloatware på maskinene de selger, det er mest nødvendige drivere. Jeg kjøpte dog min uten operativsystem, så jeg er ikke sikker.

Lenke til kommentar
Netshop pleier å installere den nyeste BIOSen på maskinene de sender ut. Hvis du går inn i BIOS og setter på diagnostic screen (eller noe lignende) så vil du se versjonen under oppstarten. Eventuelt kan du kjøre CPU-Z.

7505551[/snapback]

 

Jeg fikk min for noen få uker siden og den hadde fremdeles z1.12, selv om z1.14 var kommet ut så det skjer tydligvis ikke 100% av gangene.

 

Bestilde dog uten operativsystem om det er det som avgjør når de oppdaterer BIOSen for maskiner de selger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...