Te'om Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Min erfaring med Netshop sin kundeservice er at de er seriøse, vennlige og dyktige, også på service. Jeg tror nok at det som har skjedd nå er at de har fått sinnsykt mye å gjøre på grunn av Zepto maskinene, og at det er derfor det skranter litt med å få kontakt med dem. Det virker forsåvidt som om det er dette som skjer hos Zepto selv også. Nå er jeg heldigvis for meg en av dem som ikke har hatt ett eneste alvorlig problem med min maskin (bortsett fra de ti minuttene det tok før jeg skjønte at det var numlock tasten som fikk tastaturet til å tulle seg , og selvsagt problemet med at skjermen ikke slår seg på), og nå når jeg har fått satt i 1GB RAM til er maskinen enda deiligere. Forhåpentligvis er flesteparten av 6214W eierne like heldig som meg, de fleste som skriver om maskinen i denne tråden gjør det vel nettopp fordi de har problemer med den. Så til de som vurderer å kjøpe den, ikke gå ut i fra at maskinen er full av problemer bare fordi store deler av de som poster her har problemer, men ta selvfølgelig det som blir skrevet her på alvor. Jeg tror også at mange av problemene er såkalte barnesykdommer (skjermkortdriverne, overoppheting, viftestøy osv.), ting som er blitt ordnet opp i etter hvert. Jeg kjøpte maskinen min i midten av september, og har som sagt ikke hatt noen alvorlige problemer med den. Lenke til kommentar
Dulo Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Jeg har en Intel Core 2 Duo T7200 2gighz på min 6214W, men når jeg sjekker hardware info gjennom CPU-Z, står det at cpu core speed ligger på 997hz, skal det egentlig ikke vises 2gighz ? Ganske forvirret Lenke til kommentar
Hansulu Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 De fleste bærbare maskiner har programmer som klokker ned cpu. Dette er for å spare strøm, og kanskje litt for å ikke bli varm. Er cpu-z et program? I såfall kan jeg tenke meg at du kan endre instillingen her. Hvis ikke skal det være mulig å sette maskin til maximum performance der "batteriert" popper opp ved siden av klokken nede i høyre hjørne, når ingen strøm er koblet til maskin. Lenke til kommentar
magio Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Det ligger i BIOS at den klokkes ned når den ikke brukes, men du kan bruke NHC til å ha den kjørende på max performance når den er i veggen, og på dynamic switching når den går på batteri. CPU-Z er et program som viser info om prosessoren, klokk, fsb, ram, hovedkort osv. Er veldig fornøyd med maskinen min, ingen problemer Lenke til kommentar
Hansulu Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Du kan sette maskin til maximum performance i strømstyringen også? Lenke til kommentar
Pekanorth Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Er det noen som har et bra program som støtter Zepto mtp. tempratur/viftekontroll/etc.? Finner ikke noe som funker. Lenke til kommentar
teje Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Tror nok jeg har misforstått, men etter å ha lest et par quoter så må jeg abre vere sikker. Denne pcn kommer hel hjem sant? Skal ikke bygge den for hand? Lenke til kommentar
jozho Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Du får den hel ja "bygging" ligger i prisen. Lenke til kommentar
teje Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 aaa, nå ble jeg lettet:D Lenke til kommentar
Te'om Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Notebook Hardware Control fungerer så vidt jeg har sett ikke med Windows XP 64bit. Hvis noen vet om et tilsvarende bra gratisprogram som gjør det, så si i fra. Lenke til kommentar
Pekanorth Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Jobber med å sette opp speedfan, men ser ikke ut som speedfan støtter chip/HK. Noen andre som har hatt bedre lykke med det? Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 prøv dette: http://www.hmonitor.com/ Lenke til kommentar
Pekanorth Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 prøv dette:http://www.hmonitor.com/ 7359119[/snapback] Testet det, men det er bare monitorering. Jeg vil ha muligheten til å selv styre hastighet på vifter og ikke kun min-hastighet og advarsler ved visse temp. Jeg bruker PC i tilfeller der viftestøy ikke passer seg så alt for godt. Lenke til kommentar
Dulo Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Zepto Znote 6214W var min første bærbare kjøp. Jeg må legge meg flat og si at dette er en av de beste kjøpene jeg har hatt innen IT produkter. Uten tvil svært mye for pengene. Noe å pirke på er kanskje touchpadden er litt sensitiv, og at du må oppdatere en god del drivere. Lenke til kommentar
TSP Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 - Overoppheting etter 30 min med call of duty 2 og medival total war 2. (Fått 95 grader i nhc. pc'en var glodvarm å ta på. )- av og til irriterende skriking fra hdd. - irriterende lyder fra nedre venstre del av pc, overdøver viften til pc. Skjedde etter overoppheting Pc en er bra. Men med mange problemer. Meget usikker på om jeg hadde kjøpt den igjen. 7352844[/snapback] Dette var interessant, hvilket oppsett har du? Standard oppsett? Hvor bra kjører du Medieval 2 på den? Jeg skal selv kjøpe PCn, blant annet for å spille Medieval 2. Og jeg lurer på om problemene som du har er av en meget alvorlig karakter og om du må avslutte spillet eller om det går utover ytelsen? Tror du det forøvrig ville hjulpet, hvis jeg får samme problem å ha ett vindu åpent eller har du prøvd det og? Lenke til kommentar
tsunammi2k Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Er Zepto noe å satse på? Høres ut som at det er mye varmeproblemer og stabilitet ute og går.. Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Er Zepto noe å satse på? Høres ut som at det er mye varmeproblemer og stabilitet ute og går.. 7363583[/snapback] Selv om noen få kanskje har problemer lar de seg enkelt løse. Maskinen er stabil og har ikke varmeproblemer.... Anbefales Lenke til kommentar
Barry White Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Står sikkert en eller anna plassen i tråden her, men hvor mye batteritid får du til din zepto egentlig om du kjøper på et 12-cellers batteri? Lenke til kommentar
Megamann Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Hei Kjøpte denne maskinen for ca halvannen måned siden og den har fungert utmerket fram til nå. I dag spilte jeg litt Trackmania da maskinen frøs (første gang det har skjedd under spilling). Da startet jeg maskinen på nytt, og rett etter windows xp-logoen fikk jeg en blåskjerm som varer i maks 1 sekund, og så restartet pcen seg. Har prøvd mange mange ganger nå, inkludert sikkermodus, med samme resultat, og jeg tror kanskje skjermkortet har tatt kvelden. I desperasjonen deaktiverte jeg skjermkortet i bios og startet maskinen på nytt, da selvfølgelig uten bilde på skjermen. Nå vil jeg aktivere skjermkortet igjen, men det er jo ikke så lett med svart skjerm...hehe. Så, noen som vet om en måte å resette bios på når man ikke har skjermbilde, evt aktivere skjermkortet? Har lett etter en reset-knapp som noen bærbare har men det finnes vel ikke på zeptoen. Tar i mot all hjelp jeg kan få! Lenke til kommentar
tsunammi2k Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Veldig rart at så mange Zepto-eiere skal få blåskjermer og stabilitetsproblemer altså. Jeg har hatt min Dell Dimension 8250 i snart 4 år nå, og jeg har fått blåskjerm ca 2 ganger. Én gang pga. SP2-oppgradering gikk i vasken, og en annen gang pga. overklokking av skjermkortet. Ellers fatter jeg ikke hvorfor dere får blåskjermer hele tiden, bare ved normal bruk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå