mongojarle Skrevet 20. november 2006 Rapporter Del Skrevet 20. november 2006 Morn! Jeg lurer veldig på å kjøpe denne maskinen, eller broren dens (6014) uten det heftige skjermkortet... Jeg sitter nå og leser testen av hw som ble skrevet for en stund siden, og i den forbindelse har jeg noen sprøsmål som jeg gjerne vil ha svar på: 1: Er tastaturet fremdeles på den "amerikanse" modellen? 2: Er det ikke noe scrollefelt på muse-området? 3: Er museområdet fortsatt i 4:3 format? 4: Er skjermen "dårlig" sammenlignet med andre i samme prisklasse (ca 12.000)? 5: Nada DVI? (6: Noen som kan si noe om økt batteritid på 6014 (kontormodellen)?) Håper noen av dere kan svare på noen av spørsmålene jeg har, så får jeg håpe det ikke blir så mange julegaver som skal kjøpes i år. Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 20. november 2006 Rapporter Del Skrevet 20. november 2006 Morn! Jeg lurer veldig på å kjøpe denne maskinen, eller broren dens (6014) uten det heftige skjermkortet... Jeg sitter nå og leser testen av hw som ble skrevet for en stund siden, og i den forbindelse har jeg noen sprøsmål som jeg gjerne vil ha svar på: 1: Er tastaturet fremdeles på den "amerikanse" modellen? 2: Er det ikke noe scrollefelt på muse-området? 3: Er museområdet fortsatt i 4:3 format? 4: Er skjermen "dårlig" sammenlignet med andre i samme prisklasse (ca 12.000)? 5: Nada DVI? (6: Noen som kan si noe om økt batteritid på 6014 (kontormodellen)?) Håper noen av dere kan svare på noen av spørsmålene jeg har, så får jeg håpe det ikke blir så mange julegaver som skal kjøpes i år. 7323107[/snapback] 1: Er litt annerledes tastatur enn normalt, men det er på norsk 2. Scrolefelt begge veier 3. Tror det ja,, Men det plager ikke meg 4. Kan ikke uttale meg om det. Dette er min første helteide (100% min) laptop 5. Ikke DVI... 6. Hm... Lenke til kommentar
Erawind Skrevet 20. november 2006 Rapporter Del Skrevet 20. november 2006 Heisann Suveren post, har fått masse info om Zepto 6214. Har tenkt til og kjøpe meg den med dette oppsettet: Intel Duel core 2 , 2.16 ghz 2 GIG 677 mhz ram 100 GIG 7500 rpm Men det jeg lurer på, hvordan er maskinen på spill? Tenker på krevende spill, slik som bf2, oblivion osv. Noen som har erfaringer med dette? Lenke til kommentar
Raspeball Skrevet 20. november 2006 Rapporter Del Skrevet 20. november 2006 BF2 funker kjempebra. Hakke litt på "high" men tar du å stiller litt inn på "medium" så for du nok det du er ute etter. Jeg er i hvert fall storfornøyd. Lenke til kommentar
Oslolefse Skrevet 21. november 2006 Rapporter Del Skrevet 21. november 2006 Eg synest d er for lav oppløsning på skjermen til å kunne spille noe voldsomt! Er jo ikke rart den klarer tøffe spill når man har så dårlig oppløsning..... Lenke til kommentar
Te'om Skrevet 21. november 2006 Rapporter Del Skrevet 21. november 2006 1280x768/800 er den vanligste oppløsningen på 14" skjermer nå så vidt jeg kan se av det som er tilgjengelig. Personlig synes jeg oppløsningen er perfekt på en så liten skjerm, men jeg spiller som oftest på en ekstern skjerm hvor jeg skrur opp oppløsningen. Hvis du synes grafikken blir pixelated kan du alltids sette på AA for å hindre dette. Ytelsesmessig må man huske at dette er en relativt liten og lett bærbar, og man kan dermed ikke forvente samme ytelse som man får av en stasjonær i samme prisklasse, sånn er det bare. Lenke til kommentar
jozho Skrevet 21. november 2006 Rapporter Del Skrevet 21. november 2006 Jeg er også lykkelig Zepto 6214 eier. Min måtte også inn for å "utbedre varme problem", og etter det så har den fungert etter forventningene. Liten og nett, og med masse kraft. Et knall kjøp til prisen. For meg var det viktig med en liten og nett PC. Spilling er bare noe jeg gjør som tidtrøyte nå og da, og det gjør den ypperlig. Folk syns designet med høyttalerene under skjermen er en bomb-skudd, jeg liker det, og syns lyden overgår mye annet av integrert minihøyttalere en høy gang, uten at det overtar de helt store musikkformidlings oppgaver. Funker til å se en serie eller noe alene hvis jeg ikke gidder å koble til TV og anlegg. Kjempe fornøyd nå, men er jo irriterende me alle disse småfeilene. Bra at netshop i det minste fikser det rimelig kjapt, hjelper med litt purring. Lenke til kommentar
Hansulu Skrevet 21. november 2006 Rapporter Del Skrevet 21. november 2006 Har fått vite at de maskinene som ble kjøpt i august har dårlig kjølpasta, og jeg er en av de uheldige som har fått en av disse. Er det mulighet for å skifte kjølepastaen selv uten å miste garantien? Lenke til kommentar
Oslolefse Skrevet 21. november 2006 Rapporter Del Skrevet 21. november 2006 (endret) 1280x768/800 er den vanligste oppløsningen på 14" skjermer nå så vidt jeg kan se av det som er tilgjengelig. Personlig synes jeg oppløsningen er perfekt på en så liten skjerm, men jeg spiller som oftest på en ekstern skjerm hvor jeg skrur opp oppløsningen. Hvis du synes grafikken blir pixelated kan du alltids sette på AA for å hindre dette. Ytelsesmessig må man huske at dette er en relativt liten og lett bærbar, og man kan dermed ikke forvente samme ytelse som man får av en stasjonær i samme prisklasse, sånn er det bare. 7328262[/snapback] D var ikke meningen å si at pc'en er dårlig til sitt bruk!! Har bare fulgt med i denne tråden siden den ble startet, og følte et behov for å komme med my humble opionion da en oppe spurte! Har selv ikke en sånn maskin, men har sett flere av de i bruk! Og min mening er at skjermen er svak... (d mener forøvrig de som eier den selv og!) Og når en her spør så svarer eg, for eg mener at når man må skru ned på medium på BF2 så er ikke dette en pc som man snakker om Oblivion med tanke på at man kun har 1280 i oppløsning fra før av... Da bør man snakke kraftigere? Bittelitt enig? Du er jo inne på det selv, man kan ikke forvente samme ytelse i en sånn liten maskin! Derfor skreiv eg som eg gjorde til svar til Erawind! Min mening! Maskinen må da være veldig bra til sitt bruk! Eneste ankepunkter etter å ha lest denne tråden må nå være skjerm, batteritid (er jo 14"skjerm, burde ha bedre batteri, men maskinen er jo liten og lett....) og mye feil.... (Han ene kompisen har sendt inn en gang for varmeproblemer han også.... D skal jo ikke være nødvendig.... eller?) Han kjøpte den ganske tidlig i juni! Endret 21. november 2006 av joltus Lenke til kommentar
jozho Skrevet 21. november 2006 Rapporter Del Skrevet 21. november 2006 (endret) Har fått vite at de maskinene som ble kjøpt i august har dårlig kjølpasta, og jeg er en av de uheldige som har fått en av disse. Er det mulighet for å skifte kjølepastaen selv uten å miste garantien? 7329269[/snapback] Mail netshop. Hadde jeg visst at dette var problemet så hadde jeg prøvd å få "lov" til å gjøre det selv. Har du håndtert litt hardware og elektronikk så burde det ikke være det helt store problemet. Det tok 1,5uke å få det fikset hos netshop. Fra sending til mottak. Endret 21. november 2006 av jozho Lenke til kommentar
Hansulu Skrevet 21. november 2006 Rapporter Del Skrevet 21. november 2006 Har prøvd å få svar på dette hos netshop, men d tok meg en uke for å få svar på varmeproblemet. Nå må jeg nok vente en uke til før jeg får svar på om jeg får "lov" til å gjøre dette selv Har gjort et par slike inngrep selv, tror ikke dette skal være d største problemet... Lenke til kommentar
Te'om Skrevet 21. november 2006 Rapporter Del Skrevet 21. november 2006 @joltus, jeg så ikke at posten din var et svar til Erawind, det var derfor jeg svarte som jeg gjorde. Beklager misforståelsen. Jeg kan forsåvidt si meg enig i at man ikke kan kalle maskinen en superkraftig spillemaskin, heller et kompromiss mellom størrelse, vekt, ytelse og pris hvor ytelse kommer godt ut i ligningen. @Erawind, av spillene jeg har prøvd går for eksempel nye spill som Fear og Need for Speed Most Wanted bra med grafikken satt til litt under middels i 1280x768, og litt eldre spill som World of Warcraft går glatt med alt på fullt unntatt AA, også i 1280x768. Nå spiller ikke jeg så mye, så noen andre med bredere erfaring på feltet får utdype dette. Lenke til kommentar
Oslolefse Skrevet 21. november 2006 Rapporter Del Skrevet 21. november 2006 NP Longboard! Tok d hele svært med ro! Veldig enig med d du sier! Lenke til kommentar
TSP Skrevet 21. november 2006 Rapporter Del Skrevet 21. november 2006 Selv har jeg da erfart at man i alle fall får svar innen ett døgn om man sender e-post til netshop, riktignok har ikke dette vært til support. Men du kunne kanskje prøvd å ringe dem? Lenke til kommentar
Pekanorth Skrevet 21. november 2006 Rapporter Del Skrevet 21. november 2006 Lurer også fortsatt på om batteriet er mye større/tyngre enn 6-cellers og i så fall om noen kan vise dette ved bilde eller forklare. 7319425[/snapback] Sendte mail til netshop.no og fått svar på det for dere som lurer. 1) Batteriet veier ca 300g mer enn 6-cellers batteriet2) Størrelsen på 12-celleren er ca dobbelt så langt som 6-celleren. Dvs at det stikker noen cm utenfor PCen på baksiden. Vi har ikke hatt mulighet til å ta bilde av disse enda, vi har fått inn noen av dem, men de er blitt revet bort før vi har rukket å ta bilde av de. Imidlertid dukker et nytt parti opp om kort tid, og der er det noen få igjen som ikke er solgt, så da håper jeg at jeg rekker ta bilde :-) 7319425[/snapback] Lenke til kommentar
Sigu Skrevet 21. november 2006 Rapporter Del Skrevet 21. november 2006 Har det noe å si om jeg har brent biosen på en DVD? Lenke til kommentar
Raspeball Skrevet 21. november 2006 Rapporter Del Skrevet 21. november 2006 Vel. Det jeg sa om PC'en og Battlefield 2 må jeg få korrigere. Jeg spiller ikke BF2 til vanlig på laptopskjermen. Jeg har selvfølgelig en ekstern skjerm koblet til min 6214W. Her kjører jeg BF2 på middels på alt + noen punkter skrudd opp en del i 1280*1024. Lenke til kommentar
Dulo Skrevet 21. november 2006 Rapporter Del Skrevet 21. november 2006 Har bestillt meg en Zepto Znote 6214W, jeg lurer på hvordan vi oppdaterer biosen ? Er det bare å slenge v.1.14 på en CD å starte opp maskinen med CDen i ? Vil det oppdateres automatisk ? Lenke til kommentar
Hansulu Skrevet 21. november 2006 Rapporter Del Skrevet 21. november 2006 Okei, det er ikke netshop sin skyld at jeg ikke har fått mail. Jeg har hatt kontakt med en spesiell ansatt på netshop, han har tydeligvis mye å gjøre. Lenke til kommentar
Erawind Skrevet 21. november 2006 Rapporter Del Skrevet 21. november 2006 @joltus, jeg så ikke at posten din var et svar til Erawind, det var derfor jeg svarte som jeg gjorde. Beklager misforståelsen. Jeg kan forsåvidt si meg enig i at man ikke kan kalle maskinen en superkraftig spillemaskin, heller et kompromiss mellom størrelse, vekt, ytelse og pris hvor ytelse kommer godt ut i ligningen. @Erawind, av spillene jeg har prøvd går for eksempel nye spill som Fear og Need for Speed Most Wanted bra med grafikken satt til litt under middels i 1280x768, og litt eldre spill som World of Warcraft går glatt med alt på fullt unntatt AA, også i 1280x768. Nå spiller ikke jeg så mye, så noen andre med bredere erfaring på feltet får utdype dette. 7330628[/snapback] Hvilket oppsett har du på din Zepto da? Spesifikasjoner! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå