TSP Skrevet 11. november 2006 Rapporter Del Skrevet 11. november 2006 Så blir det mest sannsynlig Zeptoen, spesifikasjonene ser slik ut: 1 stk. Produksjon og testing av PC bærbar PC (På lager 100+) 1 stk. Sony Slot-in DVD-RW DL Til Zepto 6214,6313, 6615, 2225 og 2425 (På lager 20+) 1 stk. S_Zepto tastatur til Znote6014/6214W NO Norsk layout (På lager 20+) 1 stk. LapBack Backup software OEM Denne versjonen kan kun kjøpes med ny PC (På lager 20+) 1 stk. S_Zepto Crystal Clear 6214W Barebone 14" WXGA, BT/Kortleser/Napa (På lager 100+) 1 stk. Intel Core 2 Duo T5600 1,83GHz FSB667 2MB CACHE BOXED Dual Core (På lager 20+) 1 stk. Kingston 1 GB 667MHz (5300) DDR2 SODIMM Non-ECC CL5, 200 pins, (På lager 20+) 1 stk. Hitachi 2,5" 80GB S-ATA 7200RPM Travelstar 7K100, 8MB cache (På lager 1) 1 stk. Zepto Microsoft Windows XP Home OEM Norsk versjon m/SP2 (På lager 20+) 1 stk. Intel Pro Wireless LAN Mini PCI Express 11-54MBPs 3945ABG (På lager 20+) Men, jeg må bare vite om det vil gå knirkefritt å spille M2TW på den i teorien: Spesifikasjoner til spillet: Operating System:[/b] Microsoft® Windows® 2000/XP Processor: Celeron 1.5GHz Pentium 4® (1500MHz) or equivalent AMD® processor. Memory: 512MB RAM Optical Drive: 8x Speed DVD-ROM drive (1200KB/sec sustained transfer rate) and latest drivers Disk Space: 11GB of uncompressed free hard disk space Sound Card: 100% DirectX® 9.0c compatible 16-bit sound card and latest drivers Input Devices: 100% Windows® 2000/XP compatible mouse, keyboard and latest drivers DirectX: DirectX® 9.0c Graphics Card: 128MB Hardware Accelerated video card with Shader 1 supportand the latest drivers. Must be 100% DirectX® 9.0c compatible. Display Resolution: 1024 x 768 Multiplayer: Internet (TCP / IP) play supported; Internet play requires broadband connection and latest drivers; LAN play requires Network card. Important Note: Some cards may not be compatible with the 3D acceleration features utilized by Medieval II: Total War. Please refer to your hardware manufacturer for 100% DirectX® 9.0c compatibility. Det er også ett par problemer med spillet: http://p223.ezboard.com/fshoguntotalwarfrm...opicID=17.topic Trekker frem dette: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Hi to all the people on this forum, specifically all those poor people like me who experience CTDs, Freezes and "unspecified errors" while on the campaign map.I already posted in another thread about this problem, and tech support reacted very quickly and also had a plausible explanation to this problem. In my special case, the problem is solved by removing two of my 4x512 MB DIMMs (it doesn't matter which one I remove, as long as they're paired on bank 1+2 or 3+4). Tech support explained that some Mainboards are very picky when all four RAM banks are used and the DIMMs are not exactly of the same type. Of course this is a little unsatisfying for me because the only software that crashes on my rig is Rome TW, BI and Medieval 2 TW. Searching through the boards, I saw that I'm not the only one experiencing these problems, and I'd like to know if the problem can be "solved" in the same way on other systems. Perhaps this problem can be addressed more satisfyingly if we share our experiences with these issues. Thanks in advance. I tired to change my ram slots too, and it seems to be working. Maybe the problem was, that my motherboard (939) supposed to work in dual channel mode, and since it was running in single channel mode (it is selected by the used ram slots) - it "confused" the program? Utifra den diskusjonen der, er det noe som kan forekomme på Zepto'n og? Nå forsto ikke jeg helt hva de snakket om, men må det være minnebrikker i begge RAM-slottene utifra den diskusjonen tror dere, eller er ikke det problemet med rammen som det siktet til der noe problem for Zeptoen? Som dere forstår er jeg interessert i å løse flest mulig problemer før jeg kjøper Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 12. november 2006 Rapporter Del Skrevet 12. november 2006 Denne PCn sliter ikke med varmeproblemer. Dere som sier at dere har "SYK TEMP I NHC" f.eks har ikke fått med dere at det er en BUG i BIOS som skal bli fikset neste BIOS sammen med brightness buggen og at vifta låser seg på fullt etter standby-modus buggen. (ref notebookreview.com) 7262576[/snapback] nei, det er 1.14 de prøvde å fikse brightness ved 1.13 - men gutta som lager BIOSen (det er ikke Zepto som står for denne) misforsto Lenke til kommentar
Hansulu Skrevet 12. november 2006 Rapporter Del Skrevet 12. november 2006 Hvor finner man 1.14 og er det noen som har testet ut denne? Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 12. november 2006 Rapporter Del Skrevet 12. november 2006 1.14 er ikke ute enda - og er derfor hverken testet eller tilgjengelig Lenke til kommentar
bokfinn Skrevet 12. november 2006 Rapporter Del Skrevet 12. november 2006 har problemer med denne maskinen. Brenneren vil absolutt ikke brenne dvder eller cder. Hverken ved bruk av Nero, Alcohol eller i explorer.... Hva kan jeg gjøre? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741 Skrevet 12. november 2006 Rapporter Del Skrevet 12. november 2006 Nederst på denne siden finner man linker til veldig mange tester av denne pc'entester Hvor vanskelig er det egentlig å opdatere bios selv? Noen som har prøvd? Lenke til kommentar
Te'om Skrevet 12. november 2006 Rapporter Del Skrevet 12. november 2006 Hvor vanskelig er det egentlig å opdatere bios selv? Noen som har prøvd? 7270209[/snapback] Det er såre enkelt. Last ned en image fil som du brenner ut på en cd og restart maskinen med cden i. Resten gjøres automagisk. Lenke til kommentar
Legendarisk Skrevet 13. november 2006 Rapporter Del Skrevet 13. november 2006 Har prøvd å oppdatere til bios 1.12. Skriver kort om hvordan jeg gjorde det (fordi jeg fikk det nemlig ikke til ) - Gikk inn på Zepto's FTP-server, trykket på bios 1.12. - Da den var ferdig nedlastet startet jeg Nero. - Valgte z112 som den het, og valgte "brenn." - Da jeg hadde brent den ferdig restartet jeg maskinen og ventet på at noe skulle skje. - Men jeg kom bare til Windows sin velkomstskjerm, hvor jeg valgte brukeren min, og fant ut at jeg fortsatt har 1.11. Noen som kan hjelpe meg med hva jeg har gjort feil, eventuelt skrive en nøyaktig liste over hva jeg skal gjøre? Takker på forhånd. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741 Skrevet 13. november 2006 Rapporter Del Skrevet 13. november 2006 Har prøvd å oppdatere til bios 1.12. Skriver kort om hvordan jeg gjorde det (fordi jeg fikk det nemlig ikke til ) - Gikk inn på Zepto's FTP-server, trykket på bios 1.12. - Da den var ferdig nedlastet startet jeg Nero. - Valgte z112 som den het, og valgte "brenn." - Da jeg hadde brent den ferdig restartet jeg maskinen og ventet på at noe skulle skje. - Men jeg kom bare til Windows sin velkomstskjerm, hvor jeg valgte brukeren min, og fant ut at jeg fortsatt har 1.11. Noen som kan hjelpe meg med hva jeg har gjort feil, eventuelt skrive en nøyaktig liste over hva jeg skal gjøre? Takker på forhånd. 7275578[/snapback] Er det ikke noe som heter "burn as a image" eller noe sånt? Brente du den på denne måten? Lenke til kommentar
sorcer83 Skrevet 13. november 2006 Rapporter Del Skrevet 13. november 2006 Sjekk denne ukens tilbud på netshop!! Sparer 1000 kr iaf:D http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=34884 Lenke til kommentar
Hansulu Skrevet 13. november 2006 Rapporter Del Skrevet 13. november 2006 (endret) Det som mest sannsynelig har gått galt i prossesen du beskriver, er brenningen av cdplaten. Du har ikke brent et "image" av filen, men en datafil. Åpne nero startsmart å finn alternativet som heter burn image to disc. Så finner du frem filen og trykk open å brenn cden... så setter du cden inn og restart. Endret 13. november 2006 av hanstefan Lenke til kommentar
TSP Skrevet 13. november 2006 Rapporter Del Skrevet 13. november 2006 Hva innebærer frakmåten: "Servicepakke"? Lenke til kommentar
Legendarisk Skrevet 13. november 2006 Rapporter Del Skrevet 13. november 2006 Det som mest sannsynelig har gått galt i prossesen du beskriver, er brenningen av cdplaten. Du har ikke brent et "image" av filen, men en datafil. Åpne nero startsmart å finn alternativet som heter burn image to disc. Så finner du frem filen og trykk open å brenn cden... så setter du cden inn og restart. 7275997[/snapback] Ser ikke ut til at det fungerte gitt. Gjorde som du sa, brant iso-filen som image. Hadde CD'en inni mens jeg restarte og ingenting skjedde. Hva skal skje egentlig? Står fortsatt at jeg har 1.11 i bios. Lenke til kommentar
Nessi Skrevet 13. november 2006 Rapporter Del Skrevet 13. november 2006 (endret) Hei! lett etter kabler sånn at jeg kan se pc'n min på tv'en ei stund. Og lett etter sånn kobling sånn at jeg kan koble surround anlegget mitt på min zepto (mitt surround har 3 kabler) og zeptoen har bare 1 jeg kan koble til. Med disse kablene vil jeg kunne koble zeptoen rett på tv? http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=38415 Skal også sende inn zeptoen min i morra. Noen siste ting jeg børr huske sende med osv? Endret 13. november 2006 av Nessi Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741 Skrevet 13. november 2006 Rapporter Del Skrevet 13. november 2006 Kampanje på denne mod denne uka til 11 000. Hva kostet den forige uke? Inbiller meg at det var 11 500 jeg, kan det stemme? Lenke til kommentar
Te'om Skrevet 13. november 2006 Rapporter Del Skrevet 13. november 2006 Det som mest sannsynelig har gått galt i prossesen du beskriver, er brenningen av cdplaten. Du har ikke brent et "image" av filen, men en datafil. Åpne nero startsmart å finn alternativet som heter burn image to disc. Så finner du frem filen og trykk open å brenn cden... så setter du cden inn og restart. 7275997[/snapback] Ser ikke ut til at det fungerte gitt. Gjorde som du sa, brant iso-filen som image. Hadde CD'en inni mens jeg restarte og ingenting skjedde. Hva skal skje egentlig? Står fortsatt at jeg har 1.11 i bios. 7276362[/snapback] Sjekk at du har DVD-brenneren som første boot option i bios. Det som skal skje er at et enkelt blått DOS-aktig skjermbilde dukker opp og oppdateringen starter. Lenke til kommentar
Legendarisk Skrevet 13. november 2006 Rapporter Del Skrevet 13. november 2006 Hvordan får man CD-ROM'en til å stå som første boot? (Ja, jeg må ha det inn med teskje) Tenkte meg nemlig det var noe sånt, så sjekket det, og det står bare CD'ROM, men ikke hvilken CD'ROM. Fordi det skulle vel stått Sony DVD'ROM osv.? Lenke til kommentar
Te'om Skrevet 13. november 2006 Rapporter Del Skrevet 13. november 2006 Hei!lett etter kabler sånn at jeg kan se pc'n min på tv'en ei stund. Og lett etter sånn kobling sånn at jeg kan koble surround anlegget mitt på min zepto (mitt surround har 3 kabler) og zeptoen har bare 1 jeg kan koble til. Med disse kablene vil jeg kunne koble zeptoen rett på tv? http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=38415 7276631[/snapback] For å koble Zeptoen til tven trenger du en S-VIDEO kabel, og hvis du ikke har S-VIDEO-inn på tven trenger du også en SCART omformer med S-VIDEO port. Alt dette er inkludert i pakken du linket til, så svaret er ja. Det er to måter å koble Zeptoen til et surroundanlegg på. Enten kan du kjøpe et nytt høyttalersett som støtter digitale signaler, eller så kan du kjøpe et PCMCIA eller eksternt lydkort som støtter ditt anlegg. Saken er diskutert tidligere i denne tråden hvis jeg ikke tar helt feil, iallefall i denne delen av forumet, så søk i vei! Lenke til kommentar
Hansulu Skrevet 13. november 2006 Rapporter Del Skrevet 13. november 2006 Longboard: gå inn i bios og sett den til default oppsett. Da skal pcen restarte i cd rom. Lenke til kommentar
Te'om Skrevet 13. november 2006 Rapporter Del Skrevet 13. november 2006 Hvordan får man CD-ROM'en til å stå som første boot? (Ja, jeg må ha det inn med teskje) Tenkte meg nemlig det var noe sånt, så sjekket det, og det står bare CD'ROM, men ikke hvilken CD'ROM. Fordi det skulle vel stått Sony DVD'ROM osv.? 7278310[/snapback] Nei, jeg tror det skal være riktig, men jeg husker ikke nøyaktig hva det sto i biosen min. Hvis biosen er konfigurert til å boote fra cdrom og iso filen er brent ut som image så skjønner ikke jeg hvorfor det ikke fungerer... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå