Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Zepto Znote 6214W erfaringstråd

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Blir mer og mer innstilt på at Zepto'n er maskina for meg. Det eneste jeg er litt usikker på er det med overoppheting. Er det mange som har problemer med at maskina "går varm" veldig fort? Og skyldes dette en feil ved enkelte maskiner, eller gjelder det alle?

Ellers et spesifikasjonsspørsmål: Er effekten av å øke fra 2 GHz til 2.16 verdt den ekstra 1000-lappen for en som ikke bruker maskina mye til ekstremt spillbruk?

Edit: er det fortsatt mulig å få den med matt skjerm? Netshop har visst lagt inn crystal clear som eneste alternativ på den svarte også nå...

Endret av Steve-Peck
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741

Ellers et spesifikasjonsspørsmål: Er effekten av å øke fra 2 GHz til 2.16 verdt den ekstra 1000-lappen for en som ikke bruker maskina mye til ekstremt spillbruk?

7240141[/snapback]

Tvilsomt.. Bruk heller penger på 1 GB minne mere og 7200 rpm hd.

Lenke til kommentar

Sitter med samme problemstilling som noen få andre inne her har.

Skal gå over ifra stasjonær til bærbar pc nå og det virker som om Zepto er valget for meg.

Det jeg sliter med er om jeg skal gå for 6214W eller 6615WD :dontgetit:

Følgende specs 2ghz CPU, 2GB Ram, 80Gb 7200HD.

med samme utstyr så ender jeg på 13510 på 6214W og

14346 på 6615WD

6214W har helt klart det beste designet og en helt topp maskin. Men mangler 15,4" skjerm, en overlegen oppløsning og webkamera installert.

Leser også om overoppheting på disse maskinene, men gjelder det 6615WD også?

Fint hvis noen kunne gitt meg ett innspill på hva man skal velge her...

Sliter hardt :hmm:

På forhånd takk :)

Endret av sorcer83
Lenke til kommentar
Sitter med samme problemstilling som noen få andre inne her har.

Skal gå over ifra stasjonær til bærbar pc nå og det virker som om Zepto er valget for meg.

Det jeg sliter med er om jeg skal gå  for 6214W eller 6615WD:S

Følgende specs 2ghz CPU, 2GB Ram, 80Gb 7200HD.

med samme utstyr så ender jeg på 13510 på 6214W og

14346 på 6615WD

6214W har helt klart det beste designet og en helt topp maskin. Men mangler 15,4" skjerm, en overlegen oppløsning og webkamera installert.

Leser også om overoppheting på disse maskinene, men gjelder det 6615WD også?

Fint hvis noen kunne gitt meg ett innspill på hva man skal velge her... Sliter hardt :S

På forhånd takk :)

7242710[/snapback]

Du vil helt klart måtte slite med de samme varmeprobleme som de andre her måtte ha med maskinene sine. Det du derimot kan gjøre, er å åpne maskinen, ta av kjølepastae på CPU og selv smøre på et tynt lagt med artic silver 5. Kjenner flere som har gjort dette og tjent noen grader.

Problemet med "whitebox" maskiner, er jo nettopp at det kun fokuseres på å fyke unna masse hot stash i maskina, i form av fet hardware, men uten at det fokuseres så mye på kjøling. Eneste maskinene jeg har vært borti med et genialt kjølesystem er IBM. Har selv en T43 og den finnes ikke varm på samme måte som tidligere bærbare jeg har hatt.

Men da snakker vi også en heeeelt annen prisklasse :p

Gå for 6214, det ville jeg ha gjort om du absolutt skal ha Zepto. Den er dritstilig utenpå. Ulempen, slik jeg ser det, er lokket som beskytter skjermen, eller hvilken beskyttelse? Den er nemlig meget myk. Tenk på det om du skal frakte den ofte eller ha den i en sekk til tider. Andre ulempen jeg kan komme på, er de mega stykke høytalerne som stjeler stor plass "under" skjermen. Dette kunne de fint ha spart seg for.

Lenke til kommentar

Problemet er at jeg trenger en erstatning for stasjonær pc, og liker å spille litt engang iblandt.. Da er det kjekt med litt grom hardware;)

Men er oppløsningen stor nok på 6214 da? Synes det er bedre med litt høy oppløsning. Mer oversikt da føler jeg....

hehe, T43 kan ikke sammenlignes i det hele tatt da det er en kontorpc ..

Endret av sorcer83
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741

Kommer nok til å gå for en 6214 pga design i stedet for en 6615. Tror også at jeg skal vente litt til det kanskje blir en kampanje snart :) Har igrunn ikke noe bråhast med å handle nå selv om jeg har veldig lyst på. Må kvitte meg med en whitebox først også:p

Lenke til kommentar

7240141[/snapback]

Tvilsomt.. Bruk heller penger på 1 GB minne mere og 7200 rpm hd.

7240890[/snapback]

Det er allerede innberegna i budsjettet. Men tror nok 2 GHz holder til dommedag for meg til mitt bruk.

Er varmeproblemene et seriøst problem for folk som ikke kjører maskina steinhardt?

Er det noen som veit noe om levetia på det 12-cellers batteriet?

Lenke til kommentar
Er varmeproblemene et seriøst problem for folk som ikke kjører maskina steinhardt?

Er det noen som veit noe om levetida på det 12-cellers batteriet?

7251201[/snapback]

For meg blir ikke varmeprobleme seriøse før jeg kjører den steinhardt i noen timer. (Har faktisk klart å spille BF2142 i 2,5 timer (sammenhengende) uten noe blåskjerm/krasj.)

På LAN setter jeg alltid noen bøker/CD cover under maskinen for å få litt bedre luftsirkulasjon. Har heller aldri opplevd noe galt da.

Vil tippe at batterilevetida på 12-cell batteriet er ca. likt som på 6-cell batteriet.

(Hvis du mente hvor lang det tid går før batteriet er ødelagt/må byttes ut.)

Endret av Monkey Spr@yer
Lenke til kommentar

Er det noen som veit noe om levetida på det 12-cellers batteriet?

7251201[/snapback]

For meg blir ikke varmeprobleme seriøse før jeg kjører den steinhardt i noen timer. (Har faktisk klart å spille BF2142 i 2,5 timer (sammenhengende) uten noe blåskjerm/krasj.)

På LAN setter jeg alltid noen bøker/CD cover under maskinen for å få litt bedre luftsirkulasjon. Har heller aldri opplevd noe galt da.

Vil tippe at batterilevetida på 12-cell batteriet er ca. likt som på 6-cell batteriet.

(Hvis du mente hvor lang det tid går før batteriet er ødelagt/må byttes ut.)

7251249[/snapback]

Tenkte mer på hvor mye lenger batteriet kan brukes før det må lades opp.

Lenke til kommentar

Noen ganger når jeg skal skru på maskinen står den bare på i noen sekunder (til første zepto screen) før den slår seg av. Den kommer videre til widows andre eller tredje gang jeg skrur på. Noen som opplever dette og vet hvorfor? Det er vel helst når den går på batteri tror jeg...

Lenke til kommentar

Denne PCn sliter ikke med varmeproblemer. Dere som sier at dere har "SYK TEMP I NHC" f.eks har ikke fått med dere at det er en BUG i BIOS som skal bli fikset neste BIOS sammen med brightness buggen og at vifta låser seg på fullt etter standby-modus buggen. (ref notebookreview.com) (den ene feilen med GPU hørtes ut som produksjonsfeil - og vil IKKE gjelde nye kjøpere)

Dere som prater om at skjermen blir for liten, da denne skal ta over for stasjonær - dere har vel stasjonær skjerm fra før?? Koblet til denne da vel!

Dette er en _bra_ bærbar, de negative sidene er nevnt: tynn skjerm, lav batteritid (ca 2.5t ved desktop/office bruk. samt NHC) - og dårlig design under skjermen ved høyttalere..

Sorry at jeg reagerer, men blir litt irritert og oppgitt når folk kommer med påstander om en PC det virker som om de ikke eier - og vet ellers lite om... Kom med FAKTA på et forum - ikke antakelser

Lenke til kommentar
Denne PCn sliter ikke med varmeproblemer. Dere som sier at dere har "SYK TEMP I NHC" f.eks har ikke fått med dere at det er en BUG i BIOS som skal bli fikset neste BIOS sammen med brightness buggen og at vifta låser seg på fullt etter standby-modus buggen. (ref notebookreview.com) (den ene feilen med GPU hørtes ut som produksjonsfeil - og vil IKKE gjelde nye kjøpere)

Dere som prater om at skjermen blir for liten, da denne skal ta over for stasjonær - dere har vel stasjonær skjerm fra før?? Koblet til denne da vel!

Dette er en _bra_ bærbar, de negative sidene er nevnt: tynn skjerm, lav batteritid (ca 2.5t ved desktop/office bruk. samt NHC) - og dårlig design under skjermen ved høyttalere..

Sorry at jeg reagerer, men blir litt irritert og oppgitt når folk kommer med påstander om en PC det virker som om de ikke eier - og vet ellers lite om... Kom med FAKTA på et forum - ikke antakelser

7262576[/snapback]

Denne fixen i BIOS du snakker om, er det BIOS 1.13?

Lenke til kommentar

Har nettopp installert Splinter Cell Double Agent, men det er totalt fucked. Skyggene svever rundt overalt og man ser lys og sånt igjennom menneskene, virker som noe er galt med driverne men jeg har 91.48, så det skulle jo fungere bra ?

Har akkurat samme problem med Hitman Blood Money også.

Skjermbilde fra Splinter Cell:

fuckedsplintercellrk4.th.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...