Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Zepto Znote 6214W erfaringstråd

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+19283741

Nå har ikke jeg lest igjennom alle sidene her, men jeg har fulgt med av og til. Det virker som mange har noen små problemer med denne, er dette en modell som zepto har vært litt uheldig med? Vurderer å kjøpe denne modellen eller 6615 (større skjerm og oppløsning) hvis denne har mindre feil enn denne..

Hvor fornøyd er dere med skjermen og oppløsningen forresten? Dette er det jeg er kanskje mest tvilsom med i tillegg til de problemene dere har med denne mod.

Endret av Slettet+19283741
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741
Når det gjelder skjermen fikk jeg en stor skuffelse når jeg gikk fra en dell i6000 wuxga( eller noe sånt?) til en zepto.... Men har ingen problemer med d nå, synes skjermen er god, men ingenting i forhold til i6000en jeg hadde..

7225225[/snapback]

Blir det for liten oppløsning eller blir den for mørk? Den gammle pc'en du hadde, den hadde kanskje TrueLife..?

Lenke til kommentar

Oppløsningen er akkurat passe etter min mening... litt lavere enn på den forrige.. Det første som slo meg var at den ikke var like skarp og hadde en dårligere en innsynsvinkel... Men som sagt er ikke dette no som plager eller jeg legger merke til... var tilvent den nye skjermen i løpet av noen dager...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741

Høres bra ut :)

Er det bare noe jeg syns eller er designet på 6214 penere enn på 6615?

Har det alltid vært "Crystal Clear" på denne skjermen? Menes det ikke at det er en lysere glans på den med dette? :hmm:

Det er fortsatt samme oppløsning på denne mod?

Endret av Slettet+19283741
Lenke til kommentar
Men jeg er som sagt fortsatt usikker på CPU den 1.83GHz'n er vel ikke akkurat dårlig?

7224489[/snapback]

Den CPUen er ikke dårlig, har den samme selv bare i Core Duo utgaven (altså ikke Core 2 Duo).

7225944[/snapback]

Hmm, men er den jeg bestiller i Core 2 Duo -utgaven? Om jeg forstår deg rett, er Core 2 Duo bedre enn din Core Duo da?

Tror jeg går for den, vil ikke bruke mer penger enn jeg trenger å bruke, sikkert kjekt med bedre CPU dog, men ikke til enhver pris, må jo tenke økonomisk og. Hvordan er det eventuellt med mulighetene for bytte av CPU?

Endret av The Strategy-player
Lenke til kommentar
Men jeg er som sagt fortsatt usikker på CPU den 1.83GHz'n er vel ikke akkurat dårlig?

7224489[/snapback]

Den CPUen er ikke dårlig, har den samme selv bare i Core Duo utgaven (altså ikke Core 2 Duo).

7225944[/snapback]

Hmm, men er den jeg bestiller i Core 2 Duo -utgaven? Om jeg forstår deg rett, er Core 2 Duo bedre enn din Core Duo da?

Tror jeg går for den, vil ikke bruke mer penger enn jeg trenger å bruke, sikkert kjekt med bedre CPU dog, men ikke til enhver pris, må jo tenke økonomisk og. Hvordan er det eventuellt med mulighetene for bytte av CPU?

7227617[/snapback]

Core Duo er 2x Centrino kjerner, siden Core 2 Duo er nyeste generasjon så kjøper du den :)

Mulighetene for å oppgradere CPU er 100% til stede.

Lenke til kommentar

Spør igjen: Er dette en maskin dere vil anbefale basert på erfaringer? Ser en del har problemer med maskina, men gjelder det i større grad for denne enn for andre maskiner?

Har noen eventuelt andre anbefalinger til liten, lett laptop med minimum 2 GhZ dual core og 2 GB RAM samt brukbart skjermkort i samme prisklasse som Zepto'en?

Lenke til kommentar

De aller fleste problemene som folk har hatt med denne maskinen kan lett fikses ved å lese igjennom den første posten.

Men noen få opplever fortsatt problemer utenom, noe som kan fikses ved å sende maskinene i retur. (Dette er da produksjonsfeil, som ikke skal koste forbrukeren noe.)

Du skal lete lenge etter en maskin med samme ytelse og størrelse/vekt til samme pris som 6214W. Så 6214W får et anbefalt stempel av meg.

Lenke til kommentar

Jeg hiver meg på den Monkey Sprayer, etter å ha levd med kun stasjonære pcer var jeg ganske skeptisk til å gå over til en bærbar, men Zepto Znote 6214W er en helt herlig maskin. Ytelse, størrelse, kvalitet, funksjonalitet og design gjør at jeg trygt kan anbefale den.

Lenke til kommentar

Ja, ok, fikk forøvrig vite i en hyggelig mail hvorfor den ikke er bekreftet for øyeblikket:

Denne er ikke på lager. Vi mangler kun en ting, DVD-enheten, ellers har vi alle varer tilgjengelig. Vi håper at vi får inn disse DVD-enhetene en av de nærmeste dagene, med en gang vi vet noe blir datoen bekreftet.
Lenke til kommentar

hmm godt spørsmål.. stiller samme selv, så får vi kanskje svar begge to!

Min zepto ligger ligger jevnt på 65 grader ved surfing og tekstbehandling. Det synes jeg er litt for varmt tatt i betraktning at jeg kun har word oppe liksom. når jeg spiller tar det ikke lang tid før nhc skriker at cpu temp er over 80 grader.

Dessuten går vifta konstant nå, ikke på max, men på hakket mellom max og ingenting. Før hørte jeg nesten ingenting fra zeptoen når jeg surfa.

Er det noe feil med zeptoen min ? hater troubleshooting !

Endret av olavrv
Lenke til kommentar

Har testa maskinen med NWN2 ja. Det funker i å for seg greit, bare man stiller litt ned på grafikkravene, shaders osv. Og husker å justere opp kamerasensitiviteten, dette irriterte livet av meg før jeg fikset det og det føltes som om spillet "lagget" når det egentlig bare var kameraspeeden som var satt slik.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...