Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Zepto Znote 6214W erfaringstråd

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har hatt samme problem med overoppheting ved spilling. Sendte mail til Netshop i går kveld sammen med mitt serienummer. Fikk tidligere i dag bekreftet at den nevnte beskyttelsen mellom cpu og vifte etter all sannsynlighet ikke er fjernet. Har blitt bedt om å sende den inn og føre opp saksnummer fra eposten på returskjemaet som skal vedlegges.

Lenke til kommentar

Tror det må ha vært noe rart der. Nå viser Notebook Hardware Control 50 grader, og jeg har ikke spilt noen spill til nå siden jeg startet maskinen.

Er ikke det litt varmt? Jeg har det faktisk ganske kaldt på rommet. Jeg kjører også uten batteri, om det skulle ha noen betydning.

Har aldri stilt på noe "bightness-settings", så jeg gidder ikke å installere ny BIOS.

Endret av Ladern
Lenke til kommentar

Det virker som om problemet med å måle/vise for høye temperaturer etter standby, og dermed kjøre vifta for full guffe kan bli fikset!

Dessuten vurder Zepto også å gjøre slik at maskinen lagrer blåtann instillingen, på samme måte som BIOS z1.13 endelig "husker" hvilken

"brightness" setting man har på maskinen.

Kilde: http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=85419

Er det forresten noen som har testet BIOS z1.13?

Lenke til kommentar
Noen som kan forklare meg hvordan å gjennoprette hele pcen?

biosen er til og med rar.

Her er bilde av problemet.... som du ser står det "preqq" istedet for press.

og istedet for continue står det coltinue (denne vises ikke)

Skjermkortet ditt har tatt kvelden. Jeg hadde samme feil selv. Tror noen kondensatorer har blitt litt varme. Du kan trygt bare sende inn pc-en.

Lenke til kommentar

Hei. Jeg har også problemer med spilling (WoW) og lurer på om det kan være samme problemet. To ganger nå har jeg måttet fysisk trykke på restart da pcen hang seg under WoW-spilling. Har bare hatt PCen i en knapp uke. Ene gangen frøs spillet og ble litt kornete, andre gangen fikk jeg blåskjerm med noe tekst jeg ikke husker.

Spørsmålet mitt er: Kan det være pga. at WoW ikke støtter Dual Core eller noe? Hørte at man kunne få problemer av det. Kan jeg isåfall skru av en core, og vil spillet kunne kjøre bra allikevel?

Eller er det kjølepastaembalasje-problemet dere beskriver jeg er rammet av?

Edit: Blåskjermen sa noe om hardware feil, men husker ikke hva.

Endret av Piano_Man
Lenke til kommentar
Er det forresten noen som har testet BIOS z1.13?

7206762[/snapback]

Jeg kjører med 1.13 nå, og for meg fungerer den ikke helt slik det var meningen tror jeg. :dontgetit: Før når maskinen slo seg på var lysstyrken på skjermen alltid satt til fullt, og det var jo dette Zepto mente å fikse med denne biosen, at maskinen nå skulle huske hvilken lysstyrke den hadde da du slo den av. For meg er det derimot slik at nå har den alltid den laveste lysstyrken når jeg slår den på, uavhengig av hvilken styrke jeg faktisk hadde satt den til da jeg slo den av... Noen andre med tilsvarende erfaringer?

Lenke til kommentar

Kjører du på batterier eller strøm fra veggkontakt?

Fant forresten dette på notebookreview som kan klarne opp noe:

Just tested the brightness setting fix. It's not (fully) working for me.

On battery:

It always boots with lowest brightness settings.

If I raise the level, go to standby and wake the book up it's again on the lowest level.

On DC:

Settings are remembered but same as above: it comes back from standby on the last "saved" brightness level.

Lenke til kommentar

Har spilt battlefield 2 på full setting på grafikken og har ingen problemer med d... Men etter jeg har spillt en stund slår hele maskin seg av(dette har skjedd to ganger). Jeg har funnet ut såpass at dette skjer på grunn av overoppheting. Dette vet jeg, fordi det aldri har skjedd når jeg har brukt en ekstern bordvifte mot maskin. Prøvde først med en en bok for å løfte maskin, men det funket ikke. Her jeg kjølpasta problemet?

Har lagt inn bios 1.13 og opplever det samme som "problemet" at lysstyrken er alltid på det laveste når maskin starter...

Lenke til kommentar

Eneste måten å sjekke på om du har kjølepastaproblemet (selv) er å skru opp maskinen og fjerne vifta, og da mister du garantien. Du kan sikkert ringe Netshop og høre om de vet noe spesifikt om din maskin.

Versjon 93.71 av grafikkortdriverne ligger nå også ute. De skal legge til støtte for PureVidoeHD som vil gi forbedret avspilling av HD video og annen video.

Skal legge inn driverne nå, så kommer tilbake med rapport...

Edit* Driverne er lette å installere, bare dobbeltklikk på .exe fila og alt går nesten av seg selv.

Endret av Monkey Spr@yer
Lenke til kommentar

Har selv vurdert denne maskina, men ser at en del har problemer med den. Er det noe som gjelder flertallet, eller er det unntakstilfeller? For å si det enklere: er dette en maskin folket her vil anbefale? Kan nevne at jeg sjelden kjører tunge spill over lengre perioder.

Edit: Tenker da på en versjon med 2 GHz prosessor, 2GB RAM (667 MHz) og 80 GB (7200) harddisk. Vil en slik maskin ha problemer med overoppheting ved normalt bruk? Og vil den fungere bra til reisebruk dersom jeg har ekstrabatteri (12-cellers)?

Har noen eventuelt andre tips til små, lette bærbare med tilsvarende specs som ikke er mye dyrere?

Endret av Steve-Peck
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...