frontflip Skrevet 14. august 2006 Del Skrevet 14. august 2006 Finner jo INGEN tester av den Acer'en jeg linket til i forrige post.. Hvordan yter det x1600 kortet i spill i forhold til det 7600 kortet i Zepto'en?? Lenke til kommentar
zero_time Skrevet 14. august 2006 Del Skrevet 14. august 2006 (endret) Finner jo INGEN tester av den Acer'en jeg linket til i forrige post.. Hvordan yter det x1600 kortet i spill i forhold til det 7600 kortet i Zepto'en?? 6673343[/snapback] Ifølge denne mobile skjermkortsammenligningen yter 7600 kortet i Zeptoen bedre enn x1600 (dersom du vil vite kor mykje det er snakk om finner du vel det med ett lite kjapt søk på din venn google). Endret 14. august 2006 av zero_time Lenke til kommentar
Monkey Spr@yer Skrevet 14. august 2006 Forfatter Del Skrevet 14. august 2006 (endret) Husk at Aceren også har mye svakere CPU enn Zeptoen, og den har kun PC card, og ikke ExpressCard. Det tilbudet som Netshop har, har de hatt lenge. Det var det samme tilbudet jeg benyttet meg av for cirka halvannen måned siden da jeg kjøpte maskinen. Så jeg tror ikke du skal være redd for at tilbudet snart forsvinner. Endret 14. august 2006 av Monkey Spr@yer Lenke til kommentar
Te'om Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 Fikk gleden av å se og ta på en 6214W i en butikk i Oslo (den over gaten fra Datakjeden), og den er virkelig utrolig pen. Fikk desverre ikke slå den på, så kan ikke si noe om skjermkvalitet. Den virket helt ok bygget bortsett fra at skjermen gav litt etter for trykk og at tastaturet gav merkbart etter på høyresiden. Dette tror jeg ikke man merker noe til når man skriver, men det gav et litt skrøpelig inntrykk av akkurat den delen. Lenke til kommentar
kehax Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 Fikk gleden av å se og ta på en 6214W i en butikk i Oslo (den over gaten fra Datakjeden), og den er virkelig utrolig pen. Fikk desverre ikke slå den på, så kan ikke si noe om skjermkvalitet. Den virket helt ok bygget bortsett fra at skjermen gav litt etter for trykk og at tastaturet gav merkbart etter på høyresiden. Dette tror jeg ikke man merker noe til når man skriver, men det gav et litt skrøpelig inntrykk av akkurat den delen. 6677315[/snapback] Hei Ja den er virkelig fin å se på Du har rett i det at tastaturet gir etter litt på høyresiden... men det er såpass lite at jeg tror ikke det vil gi noen komplikasjoner. Synd du ikke fikk skrudd den på Men angående det med skjermen tror jeg ikke du ville blitt skuffet. De påstandene om at den er mørk synes jeg er vanskelig å forstå. Den er like lys og god som på min gamle HP ze4424ea. Altså jeg synes den er en helt standard LCD skjerm Jeg skrev tidligere i forumet at minijack inngangen for microfonen skrapet og lagde knasende lyder... dette var visst bare første gangen jeg brukte den Nå er den helt fin Lenke til kommentar
Monkey Spr@yer Skrevet 19. august 2006 Forfatter Del Skrevet 19. august 2006 Nå har zepto.dk fjernet muligheten for å konfigurere maskinen med Core 2 Duo. Håper dette ikke betyr at Znote 6214W ikke vil støtte Core 2 Duo. VI får bare vente og se, forhåpentligvis kommer det goså en BIOS oppdatering snart. Lenke til kommentar
kehax Skrevet 19. august 2006 Del Skrevet 19. august 2006 Nå har zepto.dk fjernet muligheten for å konfigurere maskinen med Core 2 Duo. Håper dette ikke betyr at Znote 6214W ikke vil støtte Core 2 Duo. VI får bare vente og se, forhåpentligvis kommer det goså en BIOS oppdatering snart. 6705839[/snapback] Jo da.. chipsettet støtter core 2 duo. De har sikkert fjerna muligheten fordi de ikke klarer få inn nok CPUer i forhold til hvor mange som bestiller... den er jo relativt fersk da. Lenke til kommentar
Monkey Spr@yer Skrevet 19. august 2006 Forfatter Del Skrevet 19. august 2006 Da jeg satt å spilte HL2-Ep1 kom denne kjekke feilmeldingen opp. Noen som har en anelse hva det kan være? Overoppheting? Grafikkortdrivere? Lenke til kommentar
Te'om Skrevet 20. august 2006 Del Skrevet 20. august 2006 Hmm, det ser iallefall ut som om det er minne det er snakk om, men om det er system- eller skjermkortminne vet jeg ikke. Du kan søke på google etter feilmeldingen og se om andre har opplevd det samme og hva som forårsaket det. Du kan også bruke memtest86 til å sjekke at ramen din fungerer som den skal, og holde øye med temperaturer på både cpu og skjermkort mens du spiller. Håper du finner ut av det! Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 20. august 2006 Del Skrevet 20. august 2006 Så testen på dinside.no, der sa de at batteritiden var spesielt lav, går det ann å øke denne noe? Finnes det sterkere batterier jeg kan kjøpe? Og hvordan føles touchpaden, er den treig eller må dere trykke hardt på den? Mvh. Xahc (Hans) Lenke til kommentar
kehax Skrevet 20. august 2006 Del Skrevet 20. august 2006 Så testen på dinside.no, der sa de at batteritiden var spesielt lav, går det ann å øke denne noe? Finnes det sterkere batterier jeg kan kjøpe? Og hvordan føles touchpaden, er den treig eller må dere trykke hardt på den? Mvh. Xahc (Hans) 6710061[/snapback] Det stemmer at batteriet ikke er spiesielt godt. Det skylles at skjermkortet er såppas kraftig at det trekker mye strøm. Jeg klarte å presse ca to og en halv time med Notebook Hardware Control på max battery. Men jeg bruker Vista skin.. så det er litt transparasy og greier.. så det er mulig at jeg hadde fått noen extra minutter om jeg ikke hadde hatt det. Etter hva jeg har fått med meg på diverse forum så har Zepto lovet at det skal komme et 9-cell batteri snart. Touchpadden er helt fin den Jeg bruker en liten laptoppmus i tillegg. For meg er touchpaden bare en nødløsning. Anbefales sterkt ettersom dette er en spillemaskin : Lenke til kommentar
Messel Skrevet 20. august 2006 Del Skrevet 20. august 2006 Jeg vurderer å kjøpe denne fra Netshop, men det frister å kjøpe uten OS. Ser man får mye bra minne for prisen av en Windows-cd. Jeg har både XP Pro og XP MCE liggende her hjemme fra før. Jeg kan vel få brukt den XP Pro versjonen en gang til eller? Lenke til kommentar
Martink700i Skrevet 20. august 2006 Del Skrevet 20. august 2006 Hei, lurer på å kjøpe denne, men hvor mye forkjell på støy og varme vil jeg merke, hvis jeg velger 7200rpm i stedet for 5400? Tenker på oppsett med 2.16 ghz duo core, 2 gb 667mhz minne, og 100gb 7200rpm + xp pro Lenke til kommentar
Hansulu Skrevet 20. august 2006 Del Skrevet 20. august 2006 Kan man på noen måte få maskinen til å switche over til en ekstern skjerm så fort jag lukker lokket på maskin. Hadde en i6000 før og jeg syntes dette var veldig kjekt siden jeg bruker lcd tven til å se på film.. Lenke til kommentar
Monkey Spr@yer Skrevet 20. august 2006 Forfatter Del Skrevet 20. august 2006 Etter hva jeg har fått med meg på diverse forum så har Zepto lovet at det skal komme et 9-cell batteri snart. 6710364[/snapback] Det er et 12-cell batteri som skal komme i slutten/midten av september i følge en Zepto ansatt. Jeg har både XP Pro og XP MCE liggende her hjemme fra før. Jeg kan vel få brukt den XP Pro versjonen en gang til eller? 6712839[/snapback] Så lenge disse ikke er OEM eller oppgraderingsversjoner burde det gå greit. Lenke til kommentar
kehax Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 Det er et 12-cell batteri som skal komme i slutten/midten av september i følge en Zepto ansatt. Hyggelig hyggelig! Håper batteriet ikke stikker på utsiden av pesen da.. Lenke til kommentar
Martink700i Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 Et annet spørsmål, er det mulig å skifte funksjonen til fn knappen og ctrl knappen slik at de blir som tastaturer der ctrl er ytterst? Lenke til kommentar
Monkey Spr@yer Skrevet 21. august 2006 Forfatter Del Skrevet 21. august 2006 Hyggelig hyggelig! Håper batteriet ikke stikker på utsiden av pesen da.. 6714931[/snapback] Jeg vil nok tippe at batteriet vil stikke ut, da det sikkert blir dobbelt så stort som det vanlige batteriet. (Men det vil nok gi cirka dobbelt så lange levetid også) Et annet spørsmål, er det mulig å skifte funksjonen til fn knappen og ctrl knappen slik at de blir som tastaturer der ctrl er ytterst? 6715370[/snapback] Det er nok ikke mulig. Det er bare mulig å programmere P1 og P2 knappene øverst til høyre ved siden av på knappen. Men nå er jeg allerde blitt vant til at Ctrl knappen ikke er ytterst lengre, selv om det tok lit tid i begynnelsen så blir du nok vant med det Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 Hei Har tenkt å kjøpe meg Zepto, men jeg lurer litt på konfigurasjonen. Er 7200RPM veldig mye bedre enn 5400RPM? Vil helst ha stor plass men den største harddisken (120GB) har en hastighet på 5400 RPM, mens den største med 7200RPM er 100GB. 1 stk. Intel Core Duo T2600 2,16GHz FSB667 2x2MB CACHE BOXED "Yonah" Dual Core 1 stk. Kingston 512MB 667MHz (5300) DDR2 SODIMM Non-ECC CL5, 200 pins, 1 stk. Kingston 512MB 667MHz (5300) DDR2 SODIMM Non-ECC CL5, 200 pins, 1 stk. Seagate Momentus 100GB 7200RPM 8MB S-ATA/150 2,5" 9,5mm ST910021AS eller 1 stk. Seagate Momentus 120GB 5400RPM 8MB S-ATA/150 2,5" 9,5mm ST9120821AS 1 stk. Intel Pro Wireless LAN Mini PCI Express 11-54MBPs 3945ABG (På lager 20+) ? Hva er best for ytelse/battertid? Er 2 mellomstorew (512 MB) RAM bedre enn 1 stor (1 GB) RAM Hvor lang tid vil det ta før man kan få større batteritid til 6124W? Er det noen Zepto-eiere som har noe å si om dette? Mvh. Meg! PS: Ett spørsmål til: Hvor lett vil det være å oppgradere denne PCen til f.eks Core 2 Duo, større harddisk og mer minne? Lenke til kommentar
Monkey Spr@yer Skrevet 24. august 2006 Forfatter Del Skrevet 24. august 2006 (endret) Forskjellen mellom en 7200RPM er bedre hvis du driver med store filoperasjoner, liker liten lastetid å spill, eller driver med andre aktiviteter som krever rask harddisk (videoredigering, bilderedigering osv.) Husk at en 7200RPM harddisk også bruker mere strøm enn en 5400RPM harddisk. Når det gjelder RAM er det klart best å ha to RAM brikker for ytelsen. Velger du istedet bare en brikke, blir det også lettere å oppgradere til 2GB, og du får vel bittelitt mere batteritid med bare en brikke. Som sagt tidligere i denne tråden, så er et 12-cell batteri på vei. Batteriet ligger ute på zepto.dk men når det kommer til Norge er heller uvisst. Å oppgradere til Core 2 Duo burde være mulig, da brikkesettet i Zeptoen støtter denne prosessor serien. Antageligvis må en BIOS oppdatering til, da hverken zepto.dk, zepto.no eller netshop selger 6214W med Core 2 Duo. Støre harddisk og mere minne burde være rimelig enkelt å oppgradere. *Edit: I følge en zepto ansatt på notebookreview har zepto nylig mottat en ny VGA BIOS som skal fjerne alle problemene i CIV4, BF2, Oblivion og GRAW med artifacts. Zepto skal være i gang med å teste denne VGA BIOSen. Endret 24. august 2006 av Monkey Spr@yer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå