Gå til innhold

Zepto Znote 6214W erfaringstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det du gjør er følgende :

1. Gå inn på http://laptopvideo2go.com/index.php?drivers

2. last ned 91.48

3. kjør setup, denne pakker opp innholdet på f.eks. c:\nvidia

4. last ned "inf", den knappen som er rett til høyre for der du laster ned nvidia driveren.

5. Erstatt den nettopp nedlastede "nv4_disp.inf" med den som ligger på c:\nvidia. (erstatt)

6. kjør setup på c:\nvida.

7. voila!

 

Hvis dette klikker, formater hdd'en og installer winxp på nytt. Håper dette funker :)

Lenke til kommentar

Hei. Hvordan lønner det seg å behandle batteriet? Holder det kvalitetet lenger hvis jeg bruker det mest mulig, eller skal jeg plugge inn strømen når jeg har mulighet til det? Feks. når jeg sitter hjemme i stua, skal jeg bruke batteriet til det er tomt, eller skal jeg kjøre strøm hele veien?

 

Takk for hjelpen.

Lenke til kommentar
Se link i signatur.

7176202[/snapback]

 

Forstod jeg det der riktig skal man ta UT batteriet mens man sitter hjemme og jobber med strømtilgang. Kan det stemme? Og hvordan gjør jeg det i tilfelle - bare drar det rett ut?

7182353[/snapback]

 

Under Zepton er det to "knapper" med piler på, press dem i pilens retning, så kan du dra ut batteriet. Å sette batteriet inn igjen er jo også veldig selvforklarende.

Lenke til kommentar
Kanskje litt OT, men siden denne threaden dreier seg om den søte zeptoen vi alle er så glad i: Hvordan vil flight simulator X kjøre på denne laptopen? Noen som har erfaringer? Er svært sugen på å kjøpe spillet, men vil først vite/høre om det er noen som har testet det på 6214w  :)

7179712[/snapback]

 

Har prøvd det så vidt, merket ikke noe lagg den lille tiden jeg spilte ivertfall :) Kjører som oftest alle andre spill på max så går fint her også.

Lenke til kommentar
Jeg lurer på om skjermen på Zeptoen bare kan kjøre på 60Hz? er dette vanlig for laptoper, eller er det mulig å få skjermen til å kjøre på 85Hz?

7181974[/snapback]

Nei, skjermen som sitter i Zeptoen kan kun kjøre på 60Hz. Du vil uansett ikke merke noe forskjell fra 60Hz til 85Hz når det gjelder flimring på LCD skjermer.

Lenke til kommentar

Ok nå har driveren resetta seg igjen, dama skulle spille GW og plutselig datt hun ut, hadde veldig liten oppløsning og 16 farger. en rar feilmelding som sto at jeg måtte restarte.

Restarta og den starter bare sikkerhets modus.

På bios har jeg mange merkelige striper nedover skjermen. 8-9 over skjermen.også mange ! over disse stripene nårr jeg loader sikkerhetsmodus. Har fått instaler driver igjen, men da starter den BARE i sikkerhetsmodus.

 

maskina starter normalt igjen hvis jeg sletter driveren.

Endret av Nessi
Lenke til kommentar

hei

jeg er også lykkelig eier av en 6214W, men en ting har plaget meg. jeg har også det problemet som jeg ser at mange andre har, at spill låser seg noen ganger mens noen piksler "hopper" ut. eneste som hjelper er en restart.

 

etter en del mail til support kom de endelig fram følgende:

 

"Hei!

 

Problemet er enkelt. Produsenten har glemt og fjerne beskyttelsen til kjøle

pastaen på enkelte maskiner. Fjern denne og sett opp riktig så er alt ok... Men

garantien ryker om dere vil løse dette selv."

 

tenkte jeg skulle poste det her siden dette forumet har vært til stor nytte ved en del andre saker på pc'n.

 

Noen som vet hvordan man fjerner beskyttelsen? er dette enkelt eller lønner det seg å sende den inn?

Lenke til kommentar

HAHA! idioter da! åssen klarer man å glemme å ta vekk beskyttelsen til kjølepastaen? Absolutt ikke bra for cpu'en. Tragisk.

 

Du som har klikke problemet kan du installere "notebook hardware kontroll og sjekke ut hva temperatur cpu'en går på til vanlig windows bruk, litt usikker på om min har samme problemet.

 

Lønner seg å sende den inn ja, netshop skal betale porto til og fra butikken deres når det er garanti sak, eller fabrikasjonsfeil som dette er.

 

Du som hat stripene, send den inn og få det fikset. Er nok feil med grafikk kortet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...