Gå til innhold

Zepto Znote 6214W erfaringstråd


Anbefalte innlegg

Noen som opplever at det går tregt å overføre dvder fra spilleren til hardisken? Har faktisk så store problemer med avspillingen at det hakker i lyden/bilder når jeg spiller av filmer og musikk plater fra spilleren. Skal sende inn spilleren hvis ikke problemet ligger en annen plass da...

7093422[/snapback]

 

Før du sender den inn bør du sjekke om spilleren er i DMA eller PIO transfer mode. Har vært borti dette problemet før (ikke på zeptoen), og da har spilleren stått i PIO-mode (virker da som det brukes enormt mye cpu-kraft ved overføring fra cd/dvd og maskinen er generelt treg og musikk o.l. "hakker"). Dette sjekker du ved å gå inn i enhetsbehandling (device manager) - IDE/ATAPI kontrollere - Sekundær IDE kanal - Avanserte innstillinger. Gjeldende overføringsmodus skal være Ultra DMA-modus 2, står den på PIO-modus el.l. så er noe galt. Er dette tilfellet, og det ikke funker å sette det til "DMA hvis tilgjengelig", så ville jeg prøvd å installere/oppdatere chipset-driverne. Hvis den allerede står i Ultra DMA-modus 2 så er det vel grunn til å anta at det er noe annet galt med spilleren!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg synes 6214W ser fet ut på bildet ovenfra (av lokket), men har ikke sett noe tilsvarende bilde av 6314W, har noen sett dette? Er den like fet? Lurer på om jeg skal gå for den hvite eller svarte...

7096750[/snapback]

 

Den visst ikke ute enda, så det er vanskelig å få tak bruker-bilder

 

Men en forhåndstitt kan du få ved å søke etter 6314W i "Bærbare Datamaskiner" her på siden..

Endret av -XaHc-
Lenke til kommentar
Antageligvis det du nevner som er problemet, men jeg klarer ikke å endre fra PIO-modus til Ultra DMA-modus 2... Har prøvd å installere chipset fra både ftp.zepto.dk og de jeg fikk på cd fra netshop.. Har det kanskje noe å si at jeg kjører Windows media center istendfor xp?

7098985[/snapback]

 

Kan ikke se for meg at det skulle ha noe å si, men det kan jo hende at det er et eller annet kompatibilitetsproblem med driveren. Kanskje noen andre med Windows MCE og zepto har erfaringer med dette? Har du hatt dette problemet hele tiden, eller er det noe som har "dukket opp?" Du kunne jo prøve å formattere harddisken, og legge inn Windows og de nyeste driverene på nytt (burde være unødvendig, men er dessverre ofte det som løser slike problemer).

Lenke til kommentar

Du kan prøve å gjenflashe firmwaren til DVD brenneren.

Firmawaren finner du her:

ftp://ftp.zepto.dk/Firmware/OpticalDrives...Q78A-1-2WIN.EXE

 

Hovedkortet har uansett en Intel 945PM brikkesett.

 

Zepto har dessuten lagt ut en liten "advarsel" angående grafikkortdriverne:

####################################################

 

ADVARSEL

Vi anbefaler ikke at bruge 91.47 driveren (eller

tidligere 91-serie drivere), da disse kan skade

hardwaren på grund af manglende begrænsning på

skærmopløsning.

Hvis du har en af de nævnte drivere installeret,

anbefaler vi at du installerer den nyeste der ligger

her på FTP'en.

 

####################################################

Endret av Monkey Spr@yer
Lenke til kommentar
Jeg bruker laptoptogo driverne og synes de funker helt topp; bør jeg endre til de nye anbefalte driverne?

7116166[/snapback]

Jeg har et problem med OpenGL på min 6214W. Det er en svær firkant som ligger over musepekeren hvis jeg kjører programmer i OpenGL modus. Det gjelder både spill og programmer som 3d Studio. Jeg bruker Laptoptogo driverne, og har ikke testet Nvidias egne. Skal prøve dem senere og si hvordan det gikk, men hvis noen andre her har vært borti samme problemet og vet om en løsning så si endelig i fra.

Lenke til kommentar
12-cell batteriet er ikke ute enda, men det vil vare ca. dobbelt så lenge, og stikke ca. 3 cm utenfor maskinen.

Ubekreftet 08-11-2006 står det hos Netshop.no

 

Ladern: Selv med BIOS z1.12?

7120430[/snapback]

 

Ja. Men det ser ut til å bare ha vært et par ganger nå. Skal ikke si noe sikkert. Får se hvordan det utvikler seg. Men det var merkelig.

Lenke til kommentar
Er noe som irriterer så sinnsykt, når jeg lukker lokket og lar den stå slik en stund for så å åpne lokket , er det ofte at skjermen ikke skrur seg på igjen. Må ofte åpne og lukke flere ganger før skjermen slår seg på.  Noen andre som har samme problem?

7122359[/snapback]

Har du lagt inn "Hibernation" fiksen?

ftp://ftp.zepto.dk/WindowsXP%20Hibernate%...bernationIssue/

Lenke til kommentar
Er noe som irriterer så sinnsykt, når jeg lukker lokket og lar den stå slik en stund for så å åpne lokket , er det ofte at skjermen ikke skrur seg på igjen. Må ofte åpne og lukke flere ganger før skjermen slår seg på.  Noen andre som har samme problem?

7122359[/snapback]

Har du lagt inn "Hibernation" fiksen?

ftp://ftp.zepto.dk/WindowsXP%20Hibernate%...bernationIssue/

7125579[/snapback]

 

Hva gjør den?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...