Gå til innhold

Zepto Znote 6214W erfaringstråd


Anbefalte innlegg

Jeg har også fått en blåskjerm under spilling, og det var nesten garanter grunnet overoppheting. Mitt råd er å legge noen bøker eller liknende under når man skal spille lenge slik at man unngår overoppheting.

 

Versjon 91.48 av grafikkort driverne er også ute på Zeptos ftp.

Last dem ned herfra:

ftp://ftp.zepto.dk/Znote6214W/Drivers/XP/VGA/91.48.zip

 

Edit: Denne driveren kan kjøres ved å dobbeltklikke setup. Altså man trenger ingen nye .inf eller å oppdatere via enhetsbehandling :w00t:

Endret av Monkey Spr@yer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, dette er merkerlig men here goes: :wee:

 

I natt hadde jeg en merkerlig drøm, jeg drømte at jeg kjøpte en Zepto Znote 6214W og jeg gjorde ikke annet enn å fryde meg, jeg logget selvfølgelig straks på forumet med den og sa fra her om kjøpet og alle jublet og gratulerte meg.

 

Men enkelte plagsomme ting merket jeg i øvre høyre hjørne var tastaturet "løst" og manglet liksom feste, i tillegg fikk jeg en blåskjerm mener jeg. Jeg var dog veldig fornøyd og den fikk ikke noe særlig problemer med overoppheting og var ikke nevneverdig varm, men heller mer lunken+.

 

Men så måtte jeg på do og når jeg kom tilbake kunne jeg forskrekket konstantere at mitt nye bærbare vindunder var stjålet. Plutselig var huset mitt blitt en slags offentlig greie og hvem som helst kunne tatt den. Jeg lette høyt og lavt om og om igjen, lette stadig på de samme stedene og ble mer og mer fortvilet og mistenkte flere og flere av de folkene som var i huset (ikke aner jeg hvorfor det plutselig var en offentlig greie, men det var tydelig at det hvertfall var populært, basert utifra antallet personer) forøvrig logget jeg selvfølgelig øyeblikkelig på forumet igjen på den andre PCn (der jeg sitter nå) og skrek og min fortvilelse i denne tråden.

 

Følte bare at denne drømmen måtte fortelles da den var ganske så spesiell. Men vanligvis når jeg drømmer at jeg har fått noe blir jeg skuffet når jeg våkner opp og oppdager det ikke henger slik sammen, men denne gangen ble jeg bare glad til, siden jeg ellers ville ha "sløst bort" 12500 kroner. :wee:

 

Vil dere forøvrig anbefale tyveriskring?

Lenke til kommentar

Det er ingenting annet ved den enn at det ikke tilbys noe lavere spesifikasjoner på andre ting? I så fall er det genialt! Har 12500 nå!

 

Kan noen hjelpe meg med valg av CPU? Jeg betaler maks 1000 kroner til for den, hva burde jeg velge?

Endret av The Strategy-player
Lenke til kommentar

hei dere godtfolk!

 

jeg har en kamerat som jeg prøver å overbevise til å kjøpe denne maskinen, ettersom det ser ut som et realt monster av en bærbar ytelses/pris -messig....

men det er en ting som han stusset litt på, og gjerne vil vite litt mer om.

i DENNE testen skrevet av dinSide står der:

Generelt virker maskinen solid konstruert med unntak av ett punkt, og det er baksiden av skjermen. Der er plasten ganske enkelt for myk, noe som gjør at det er forholdsvis lett å presse den inn i selve LCD-panelet fra baksiden.

 

noen av dere som har denne maskinen som kan kommentere dette? gjerne hvis dere har referanser til andre "kjente" maskiner som dell, tohsiba eller asus så er det bare fint...

uansett så har dere vel en mening om "myk plastikk" på baklokket... er dette fremtredende? er det, eller kan bli, et problem ved skolebruk (opp og ned av veske o.l)?

 

Og ellers ved byggekvalitet? er det er "robust" maskin?

 

takker på forhånd

Lenke til kommentar

Jeg er enig i at baksiden av skjermen er ganske myk, men dette har ikke vært noe problem for meg så langt. Jeg er dog forsiktig med pcen, og har kjøpt en sekk med polstret rom til pcen som jeg bruker når jeg skal frakte den. Det kan tenkes at mykheten kan bli et problem dersom man putter den i en vanlig sekk fullstappet med skolebøker eller lignende slik at det blir mye press på skjermen, men dette skal man vel helst ikke gjøre med en laptop uansett. Byggekvaliteten mener jeg ellers er god, maskinen er ganske stiv og det føles ikke som om den skal til å bøye seg hvis man løfter den etter ett hjørne. Det er heller ingen deler som sitter løst og kan falle av. Det eneste jeg har reagert på er området under dvdbrenneren. Dette er ganske mykt, og man ser tydelig at brenneren flytter på seg hvis man trykker der. Dette kan være et problem dersom man ser på film på toget eller lignende og har ujevnt trykk under maskinen mens brenneren leser fra dvden. Jeg har selv opplevd at det kommer ulyder i denne situasjonen, og det er litt skummelt. :) Bare man er bevisst på det når man bruker maskinen går det likevel bra.

Lenke til kommentar

Noen som opplever at det går tregt å overføre dvder fra spilleren til hardisken? Har faktisk så store problemer med avspillingen at det hakker i lyden/bilder når jeg spiller av filmer og musikk plater fra spilleren. Skal sende inn spilleren hvis ikke problemet ligger en annen plass da...

Lenke til kommentar

Hmmm, får min nye Dell 640m i morra, med duo 2 core 1.83, 1gb 677mhz minne og 80gb 7200rpm disk, med 9cell batteri. Burde jeg bruke angreretten og heller kjøpe med zeptoen til 10000? Er så og si tilsvarende specs, forskjellen er mindre (60GB) og tregere disk (noe som jeg har tenkt å oppgradere for 350), men har hippere skjermkort. Hadde vært fett å kunne spille... Men zeptoen har dårligere batteritid, Dellen skal ha opptil 8 t(?)

 

Virker også som det er stabilitetsproblemer ute å går på zeptoen??

Skal bruke maskinen til endel musikkopptak og trenger stabilitet.

 

Hjelp!

Endret av JacobDW
Lenke til kommentar
Kan noen hjelpe meg i kjøp av CPU? Jeg lurer på hva som er forskjellene på de tre tilbudene som er innenfor +1000, og hvem som er best å kjøpe med tanke på CPU-hastighet og ytelse.

7094020[/snapback]

 

Er bare T7200 som er å oppgradere til, T2400 og T2500 er den eldre generasjon. Har T2400 og den fungerer supert, så tror du vil være fornøyd uansett om du går for T5600 eller T7200, står bare på hvor mye du vil bruke :)

 

SuperPi, 33sek

3dmark06, 2210p, 2317p med litt klokk på skjermkortet.

3dmark01, 18800p

Endret av magio
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...