Gå til innhold

Zepto Znote 6214W erfaringstråd


Anbefalte innlegg

Noen som vet hvordan jeg kan få fjernet den svarte "ramma" rundt skjermen når jeg ser på film? Bruker WMP, men har prøvd et par andre avspillere uten hell. Det gjelder både for DVD-er og andre formater.

7028810[/snapback]

Prøv VLC media player.

Video>aspect-ratio og 16:10..

7030375[/snapback]

 

Takker! Det funket meget bra.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har Zepto'n SSE 2 eller høyere? ( https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...dpost&p=7024735 )

7024739[/snapback]

Core 2 Duo støtter SSE4 i følge CPU-ID. Core Duo tror jeg "bare" støtter SSE3, men er ikke sikker på dette.

7037621[/snapback]

Jepp, fikk svar på det fra en annen i denne tråden, det viktigste for meg er at det støtter SSE2, at det støtter SSE3 og muligens SSE4 er for meg irrelevant :p

Lenke til kommentar

Leste en tråd der det står at noen bærbare har optisk spdif (toslink) ut i minijack-format (som også fungerer som vanlig minijack). Da trenger bare en liten overgang/adapter og litt toslinkkabel så kan du spille digital lyd til anlegget slik at du får sorround og en ganske mye klarere lyd.... Ser at det lyser rødt ut minijackutgangen, betyr dette at jeg sitter med en zepto 6214w med en optisk lydutgang? I såfall ville dette ha vært helt kong :)

Lenke til kommentar
Hvordan har det seg at man får Zeptoen for en bedre pris på netshop enn på Zepto sine egne sider? Man skulle da tro det ville være omvendt? :dontgetit:

7041616[/snapback]

 

Netshop har jo kjøpt opp den norske delen av Zepto, så de får det vel helt direkte fra fabrikk. Zepto.dk er jo en dansk side, kanskje valutaen har noe å si..

Lenke til kommentar
Nice... Zeptoen overasker alltid ... vil jeg kunne bruke denne til mitt logitech z-5500 fra maskin?

7041608[/snapback]

Nei, den ene enden må ha en 3.5mm plug. Den du viser til har en TOSLINK kontakt.

 

Hvordan har det seg at man får Zeptoen for en bedre pris på netshop enn på Zepto sine egne sider? Man skulle da tro det ville være omvendt? :dontgetit:

7041616[/snapback]

Zepto har ikke egne sider lengre i Norge. Er det fra utlandet du tenker på?

Lenke til kommentar

Har hatt Zepto'en i ca. èn måned nå, og i dag da jeg spilte fikk jeg plutselig opp en blå skjerm, også restartet PC'en. Tenkte med engang på Eplenektar1 sitt problem. :no:

Men har spilt CS:S en stund nå uten at den blå skjermen har dukket opp, MEN det virker som om fps'en har gått drastisk ned, fordi det lagger av og til, og det var det ikke antydning til før, i det hele tatt! Har skjermkortet mitt, som Eplenektar1 sitt også tatt kvelden? Eller har det noe å gjøre med at jeg ikke har installert nyeste driver? (Har ikke skiftet på noen skjermkortsdrivere siden jeg kjøpte den)

 

Selv synes jeg det er lite trolig, da jeg har spilt CS:S uten problemer i 1 måned, fram til nå.

Lenke til kommentar

Hm, virker som om dette blåskjermproblemet plager en 2-3 stykker, jeg er lei av blåskjermer etter at min nåværende PC ikke har vært nådig når det kommer til å skaffe meg blåskjermer, noe undertegnede ikke føler er rettferdig. Så hvis dette er et stort problem på Zepto'n så gir jeg opp PC'r... :p

 

Er det forøvrig noen garanti som dekker slike feil? Hvor mye må man eventuellt betale om noe slikt skjer og må sendes inn? Vil da regne med at det følger med en garanti.

Lenke til kommentar
Har skjermkortet mitt, som Eplenektar1 sitt også tatt kvelden? Eller har det noe å gjøre med at jeg ikke har installert nyeste driver? (Har ikke skiftet på noen skjermkortsdrivere siden jeg kjøpte den)

 

Selv synes jeg det er lite trolig, da jeg har spilt CS:S uten problemer i 1 måned, fram til nå.

En PC skal ikke under noen normale omstendigheter bare bli ekstremt mye dårligere, bare fordi du ikke har oppgradert skjermkortdriverne til siste versjon. Har du lagt inn noe program eller spill i det siste som kanskje kan ha forårsaket problemet? Etter hva du forteller, så virker det mest sannsynlig at PC-en din er litt for varm. Husk at zeptoen trekker inn luft fra over tastaturet, så pass på at du ikke har noe som dekker tastaturet. Om skjermkortvifta bråker, som i at det høres ut som en kabel er borti viften e.l. så bør det være et varsko. Hos meg var det definivt et varmeproblem. Hos Netshop har skjermkortet blitt byttet, og i tillegg så har chassiet på blitt byttet ut. Jeg får pc-en i morgen, så får vi håpe at det fungerer bedre.

 

Hm, virker som om dette blåskjermproblemet plager en 2-3 stykker, jeg er lei av blåskjermer etter at min nåværende PC ikke har vært nådig når det kommer til å skaffe meg blåskjermer, noe undertegnede ikke føler er rettferdig. Så hvis dette er et stort problem på Zepto'n så gir jeg opp PC'r... 

Off-topic, det skrives PC-er, ikke PC'r :nei:

 

Etter å ha vært en gjenganger i flere fora, har jeg lagt merke til at det har vært en del problemer med selve skjermkortet. Det har ikke for god støtte i spill, og har dessuten vært ganske kranglete. Det meste annet er småfeil, men det er sånt som kan skje. husk at dette er en "custom-built" PC, og bruker komponenter fra forskjellige produsenter, som kan skape uventede problemer. |Off-topic| Blåskjermene kan man som oftest bli kvitt ved å kjøre linux :thumbup: Har en kamerat som har en pc med intel p4 prosessor på sin bærbare pc, og han fikk bort sine varmeproblemer ved å kjøre linux. |/Off-topic|

 

Er det forøvrig noen garanti som dekker slike feil? Hvor mye må man eventuellt betale om noe slikt skjer og må sendes inn? Vil da regne med at det følger med en garanti.

Jeg henviser til retur/reklamasjons-lovene, som sier at alle feil som intreffer, som kunden IKKE er skyldig i, skal utbedres gratis av produsenten av produktene. Dette gjelder innenfor en tidsramme på to år, med mindre produktet er ment til å holde mer enn fem år. (For en PC er det normalt med to til tre års garanti, og man har UANSETT to års reklamasjonsrett). I tillegg står det at produsent skal dekke alle fraktkostnader, og eventuelle tapskostnader for kunden (jobb/firmarelatert). Dette betyr at så lenge du ikke skrur eller tukler med din bærbare pc, er du sikret hjelp. Ellers så vil jeg si at du mest sannsynlig vil få et større problem.

Er det noe mer du er usikker /lurer på angående garanti e.l., er det bare å sende meg en pm.

Lenke til kommentar
En PC skal ikke under noen normale omstendigheter bare bli ekstremt mye dårligere, bare fordi du ikke har oppgradert skjermkortdriverne til siste versjon. Har du lagt inn noe program eller spill i det siste som kanskje kan ha forårsaket problemet? Etter hva du forteller, så virker det mest sannsynlig at PC-en din er litt for varm. Husk at zeptoen trekker inn luft fra over tastaturet, så pass på at du ikke har noe som dekker tastaturet. Om skjermkortvifta bråker, som i at det høres ut som en kabel er borti viften e.l. så bør det være et varsko. Hos meg var det definivt et varmeproblem. Hos Netshop har skjermkortet blitt byttet, og i tillegg så har chassiet på blitt byttet ut. Jeg får pc-en i morgen, så får vi håpe at det fungerer bedre.

 

Ehm, ja, jeg har lagt inn et spill som ikke er av den lovlige sorten (warez) Men hvilken betydning kan det ha? Eller når jeg tenker over det, har den blå skjermen bare kommet opp 2 ganger, og det er når jeg har spilt det spillet. Før den blå skjermen kom, så det ut som det var pikselfeil, hele spillet stoppet, og det kom mange rare prikker på skjermen i forskjellige farger.

 

Synes PC'en av og til er ganske varm, så muligens det også utgjør problemet? Har derimot ikke hørt noe til at en ledning har vært borti skjermkortviften.

 

Fikk du den blå skjermen pga. av varmeproblemet ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...