Gå til innhold

Zepto Znote 6214W erfaringstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Leste om problemene dine på forrige side Eplenektar1, jeg vil bare vite; er det mange som har hatt problemer med Zeptoen?

Og nå som den er inne til reperasjon; har du fått noen tilbakemelding på hva som er feil?

 

Da det har tatt posten effektivt fire dager å sende pakken, har jeg ikke fått noen tilbakemeldinger fra netshop ennå. De hentet pakken klokken 12 på fredag formiddag, og jeg regner med at de får funnet problemet og reparert det førstkommende mandag.

 

Problemet, etter hva jeg senere har funnet ut, består i at minnet på grafikkortet har fått seg en trøkk. Fikk en klassisk "memory could not be read" feil da spill ble startet opp.

 

Har ellers vært svært fornøyd med pc-en, selv om det var et par småting som trakk ned.

Lenke til kommentar
Har Zepto'n SSE 2 eller høyere? ( https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...dpost&p=7024735 )

7024739[/snapback]

 

Jeg tror nok at du egentlig vet svaret :p I allefall etter det innlegget ditt som du linket til. Centrino står ikke oppført på den listen som wikipedia sier ikke støtter sse2. Core duo er to stk centrino CPUer... dermed antar jeg at den støtter sse2. Uansett så er Core Duo en mer utviklet CPU enn P4. Og P4 støtter sse2. Kan ikke tenke meg noe annet :hmm:

Lenke til kommentar
Men går det ikke an for deg eller andre å bare kontrollsjekke dette, er innmari kjipt om det ikke virker. Det bringer meg forøvrig over på et annet spørsmål, hvordan er det med support fra Zepto -folka? Er de greie å ha med å gjøre?

7024794[/snapback]

 

Nå har jeg kjørt SiSoftware Sandra. Ja CPUen støtter SSE2. Du trenger ikke bekymre deg om det :thumbup: Når det gjelder supporten har jeg ikke anelse. Jeg greier med som oftest selv... med litt surfing og forumskriverier kommer jeg langt :) Zepto Danmark svarte meg da på et Dansk forum hvor jeg skrev innlegg om at DVD-rommen ikke oppførte seg som den skulle i den nye BIOSen deres. Det fixet de på ganske kjapt :w00t:

 

ps: CPUen støtter SSE3 også i tilfelle du skulle komme over spill som krever det i senere tid :hrm:

Endret av kehax
Lenke til kommentar
Hvordan låser jeg slik at skjermen benytter 4:3 (1024*768) oppløsning, med svarte streker på sidene?

7019888[/snapback]

Dette trodde jeg stod på som default. Hvis ikke gå inn i NVIDIA Control Panel -> Skjerm

-> Endre Flatskjermskalering og velg "Bruk Nvidia- skalering med fast størrelsesforhold.

7019959[/snapback]

 

Er dette noko som har komt no, eller har det alltid eksistert? Har nemleg leita etter ein slik funksjon. Om ein ikkje har nvidia brikkesett, men intel integrert for eks., kva skal ein gjere då? Har intel ein tilsvarande funksjon?

Eg spelar nemleg ein del gamle spel, og då er det forferdeleg greit å låse til 4:3.

:)

Lenke til kommentar

Jeg har et problem med min 6214w :(

Når jeg spiller f.eks. oblivion eller source, blir cpu'en veldig varm.

jeg har notebook hardware control pre-release 4, som sier at temperaturen på cpu'en er helt opptil 90grader!!

Noen som vet hva jeg kan gjøre med dette ? Jeg regner med at dette ikke er helt normalt :ermm:

 

btw. bios versjon er 1.12..

Lenke til kommentar
Jeg har et problem med min 6214w  :(

Når jeg spiller f.eks. oblivion eller source, blir cpu'en veldig varm.

jeg har notebook hardware control pre-release 4, som sier at temperaturen på cpu'en er helt opptil 90grader!!

Noen som vet hva jeg kan gjøre med dette ? Jeg regner med at dette ikke er helt normalt  :ermm:

 

btw. bios versjon er 1.12..

7026508[/snapback]

 

Ja den nye versjonen av NHC (pre-release 4) har den ekle funksjonen der.. det er bare å slå av NHC.

 

Det er kun NHC sin feil at der skjer.. ikke BIOS, drivere eller forsåvidt zeptoen det er no galt med.

 

ps: jeg fant ut akkurat at det har kommet en patch til NHC pr4 på NHC sine download sider. Denne patchen er for core duo og core 2 duo CPUer. Jeg har ikke rukket å teste den ennå. Det kan være at denne patchen løser dette problemet. Patchen ble viste lagt ut 3.okt... ikke rart jeg ikke har fått det med meg ennå... det er jo bare noen dager siden det :p

Endret av kehax
Lenke til kommentar
Jeg har et problem med min 6214w  :(

Når jeg spiller f.eks. oblivion eller source, blir cpu'en veldig varm.

jeg har notebook hardware control pre-release 4, som sier at temperaturen på cpu'en er helt opptil 90grader!!

Noen som vet hva jeg kan gjøre med dette ? Jeg regner med at dette ikke er helt normalt  :ermm:

 

btw. bios versjon er 1.12..

7026508[/snapback]

Kjøp et laptopstativ på Biltema til 40 kroner! :) Det løfter PCen opp i en justerbar vinkel på 0-ca. 20 grader, slik at den får masse luft. Dessuten synes iallfall jeg at det er mer behagelig å se rett frem på skjermen i stedet for å se nedover.

Lenke til kommentar
Kjøp et laptopstativ på Biltema til 40 kroner! :) Det løfter PCen opp i en justerbar vinkel på 0-ca. 20 grader, slik at den får masse luft. Dessuten synes iallfall jeg at det er mer behagelig å se rett frem på skjermen i stedet for å se nedover.

7026785[/snapback]

 

Jeg har det stativet jeg også :thumbup: Men jeg har ennå ikke brukt det på Zeptoen. Jeg kjøpe det fordi den gamle dataen min ikke tålte litt hardkjør før den slo seg av.

 

ps: 6214W har ikke luftinntak under laptoppen slik som de fleste laptopper som har kommet til nå har. Den trekker inn luften gjennom tastaturet. Det merker dere kanskje når dere skriver. Det er en kjølig bris over tastaturet. SÅ PASS PÅ! Ikke søle brødsmuler og pottitgull på den nei. Støvsug gjerne tastaturet litt forsiktig i samme slengen som du tar gulvet :!:

Lenke til kommentar
Ok, takk  :)

En annen ting, jeg får ikke oppdatert skjermkort driven.

Får denne feilmeldingen

"Installasjonsprogrammet for NVIDIA fant ingen drivere kompatible med din gjeldene maskinvare"

 

Har versjon 8.4.0.0 nå

 

Jeg lastet ned "Ver.8.4.2.1.exe" fra ftp://ftp.zepto.dk/

7026850[/snapback]

 

Jeg bruker nyeste grafikkdriverne på LaptopVideo2Go. Du må bruke inf-fila for å få installert de. Det skal ligge en guide på den siden. Jeg har ikke hatt noen grafikkproblemer etter å ha lagt inn de driverne. :thumbup:

Lenke til kommentar
ps: 6214W har ikke luftinntak under laptoppen slik som de fleste laptopper som har kommet til nå har. Den trekker inn luften gjennom tastaturet. Det merker dere kanskje når dere skriver. Det er en kjølig bris over tastaturet. SÅ PASS PÅ! Ikke søle brødsmuler og pottitgull på den nei. Støvsug gjerne tastaturet litt forsiktig i samme slengen som du tar gulvet  :!:

7026838[/snapback]

Så det hjelper ikke egentlig å løfte den mer opp fra bordet? :dontgetit:
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...