Gå til innhold

Zepto Znote 6214W erfaringstråd


Anbefalte innlegg

Å forsikre seg mot pixel feil er en bra ting, jeg er overbevist om at hvis du gjør dette så sjekker nok netshop litt mer nøye på om det er noen feil fordi de ikke er interessert i å reparere den og heller gir den som det kansje er feil på til noen uten forsikring.Uansett har kjøpt med forsikring, fant ingen feil.

 

Det der med å spør om det går an å koble til 2 skjermer, hva med å teste litt sjøl, er jo ikke verre enn å koble til en s-vhs kabel. Uansett får opptil 2000 x 1500 (usikker nøyaktig tall, men er rundt dette) hvis en kobler til en ekstra vga skjerm.

 

Testa windows vista forleden på zeptoen funka knall, men uansett hva dere gjør ikke installer alcohol 120% fikk den værste blå skjemen, måtte formatere, har nå xp :(

 

Grunnen til at høyre side gir etter selv om dere bruker skrujern trikset er pga zepto har installet en cpu fjær under keyboardet. Må sendes inn for å fikses.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Grunnen til at høyre side gir etter selv om dere bruker skrujern trikset er pga zepto har installet en cpu fjær under keyboardet. Må sendes inn for å fikses.

7003247[/snapback]

Ikke for å være altfor kritisk, men hvor har du det fra, og har du gjort det selv? Hvis det stemmer så er det jo gode nyheter at det lar seg fikse iallefall.

Lenke til kommentar

Hvis du har en fullversjon av Windows XP Home er det ikke vits i å bestille med Windows. Har du derimot en OEM versjon (typisk versjon som følger med datamaskiner som har en klistrelapp med produktnøkkelen på seg) må du ha et nytt operativsystem, fordi OEM versjoner ikke kan flyttes mellom datamaskiner. De er begrenset til den datamaskinen de ble levert med.

Husk at du kan (og bør) laste ned SP2 selv om XP ikke ble levert med det.

 

Alcohol 120% er en CD/DVD ROM emulator noe ala. DAEMON Tools. Dette programmet lurer Windows til å tro at maskinen har flere CD/DVD stasjoner enn det det egentlig har. Slik at en kan feste/mounte iso og image filer i de virtuelle stasjonene.

Lenke til kommentar
Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

Hvis du har en fullversjon av Windows XP Home er det ikke vits i å bestille med Windows. Har du derimot en OEM versjon (typisk versjon som følger med datamaskiner som har en klistrelapp med produktnøkkelen på seg) må du ha et nytt operativsystem, fordi OEM versjoner ikke kan flyttes mellom datamaskiner. De er begrenset til den datamaskinen de ble levert med.

Husk at du kan (og bør) laste ned SP2 selv om XP ikke ble levert med det.

 

Alcohol 120% er en CD/DVD ROM emulator noe ala. DAEMON Tools. Dette programmet lurer Windows til å tro at maskinen har flere CD/DVD stasjoner enn det det egentlig har. Slik at en kan feste/mounte iso og image filer i de virtuelle stasjonene.

7004672[/snapback]

Jeg tror muligens det er en OEM -versjon men ikke sikker, men tror kanskje jeg tar og bestiller med den XPn der som tilbys uantsett, har en føelse på at det er det lureste og det vil jo spare meg for litt tid, da den slipper å laste ned oppdateringer til og med SP2. Er klar over at SP2 kan og bør lastes ned uantsett ;)

 

Hadde en mistanke om at Alcohol 120% var det det var ja, hvordan går det med deamontools?

 

Er forresten interessert i å høre om eventuelle andre som har hatt problemer med Zeptoen, hvor mange som har hatt samme problem, hvordan det løses, og om maskinen har lite med feil eller mye. Hvordan er det med "support", er de greie?

Endret av The Strategy-player
Lenke til kommentar

Tja, du kan vel sette på en hvit og en svart bakgrunn (som dekker hele skjermen) og se om du ser noen piksler som ikke oppfører seg normalt.

 

Nyere grafikkort drivere, 91.47 ligger nå ute på Zeptos FTP: :w00t:

ftp://ftp.zepto.dk/Znote6214W/VGA_Video/91.47.zip

 

*Edit:

Zepto har visst også lagt ut ny chipset drivere, trådløs nettverkskort drivere og lydkortdrivere.

Endret av Monkey Spr@yer
Lenke til kommentar

Har en 6214w (T7200, 1gb ram(bestillte 2 men de klarte å glemme den siste brikken!) 100gb 5200 og nyeste BIOS) og har hatt den i 2 dager eller no. har spilt litt forskjellig og jeg er veldig fornøyd!

 

Så kommer det spennende! Jeg la inn xp med sp1 og når jeg idag skulle oppdatere til sp2 gjennom windows update skjedde det kjipe. Jeg fikk en windows feil under installasjonen og måtte reboote laptopen. Når jeg skulle starte den opp igjen hang den seg bare under oppstarten (den hang seg når det xp bildet med den loading baren kom). Jeg har prøvd å starte i sikkermodus og alle mulighetene, men ingenting funker. Den bare henger seg!

 

Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre for å komme meg videre..

 

Forslag tas imot med åpne armer!

 

Hilsen oppgitt 6214w eier!

Endret av ya_rly
Lenke til kommentar
Noen andre som har problem med at skjemen til zepto'en ikke alltid skrur seg på når en åpner lokket? irriterende greier.

7018104[/snapback]

 

 

Ja... det har jeg også. Veldig irriterende ja :( lukker lokket opp og igjen hele tiden på skolen... hjemme går det fint :no:

Lenke til kommentar

Min zepto blir stående i "Forbereder ventemodus..." uten å gå i dvale når den har stått en stund uten å bli brukt. Jeg må da skru av med å holde inne power i noen sekunder. Det gjelder vel helst når den går på batteri. Noen som har svaret på hvorfor?

Endret av Meisen
Lenke til kommentar

Er mulig at dette er en knall maskin, men makan til stygg klump skal du lete lenge etter! :lol: En kompis av meg kom drassende med en sånn på skolen for noen dager siden, og jeg var sikker på at det var en gammel dings fra 1998 eller noe.. Høytalerne under skjermen ser jo bare usedvanlig mongis ut, og er noe jeg trodde hørte fortiden til.

Lenke til kommentar

Spør du meg er det da ikke det ytre som er viktigst ;)

 

Jeg ville for eksempel ikke betalt 2000 kroner mer på å bare få en penere maskin med like spesifikasjoner.

 

Jeg foreslår at du starter en egen tråd med spørsmålet ditt ya_rly :)

Endret av The Strategy-player
Lenke til kommentar
Så kommer det spennende! Jeg la inn xp med sp1 og når jeg idag skulle oppdatere til sp2 gjennom windows update skjedde det kjipe. Jeg fikk en windows feil under installasjonen og måtte reboote laptopen. Når jeg skulle starte den opp igjen hang den seg bare under oppstarten (den hang seg når det xp bildet med den loading baren kom). Jeg har prøvd å starte i sikkermodus og alle mulighetene, men ingenting funker. Den bare henger seg!

 

Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre for å komme meg videre..

 

Forslag tas imot med åpne armer!

 

Hilsen oppgitt 6214w eier!

7018369[/snapback]

Enten så må du formatere/reinstallere, eller så kan du prøve å reparere installasjonen. Du bruker WinXP CDen for begge deler.

Lenke til kommentar
Min zepto blir stående i "Forbereder ventemodus..." uten å gå i dvale når den har stått en stund uten å bli brukt. Jeg må da skru av med å holde inne power i noen sekunder. Det gjelder vel helst når den går på batteri. Noen som har svaret på hvorfor?

7019271[/snapback]

 

Jeg mener Zepto har en fix på det problemet der. Jeg har lest på andre forumer at det er et problem om man har mer enn 1gb ram i dataen. ZeptoFTP Det ligger en mappe der som heter WindowsXPfix med en undermappe som heter "HibernationIssue". Det er mulig dette kan løse problemet ditt. Jeg vet ikke mere enn dette fordi jeg har ikke møtt det ennå se... jeg har bare 1gb i min og har ikke problemer med dvalemodus.

Lenke til kommentar
Min zepto blir stående i "Forbereder ventemodus..." uten å gå i dvale når den har stått en stund uten å bli brukt. Jeg må da skru av med å holde inne power i noen sekunder. Det gjelder vel helst når den går på batteri. Noen som har svaret på hvorfor?

7019271[/snapback]

 

last ned win XP fix fra Zepto sin ftp server

 

Edit: hmm, han over var ganske mye raskere :p

Endret av Xvani
Lenke til kommentar
Er mulig at dette er en knall maskin, men makan til stygg klump skal du lete lenge etter! :lol:

7019535[/snapback]

 

Ja ha :hmm: Men det er din mening det! Det inntrykket jeg har fått fra folk er at de synes den er faktisk er forferdelig stilig :roll: HW.no nevner også i testen deres at den er stilren. Det med høytalerne har du rett i.. men om det hadde vært en annen løsning på de tror jeg det heller hadde gått ut over lydkvaliteten. Men om du synes lys som blinker i alle retninger og XPS stående i neonlys på en gedigen klump, er en moderne PC, skjønner jeg godt at du ikke liker denne.

 

Jeg synes den er en liten svart ninja :ph34r:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...