stclem Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 Har en gammel laptop P3 650mhz 512ram som jeg skal installere windows på. Tå grunn av noen komponenter som skal kobles til må jeg ha windows 2000 eller xp. Hva anbefales her? Skal bruke PC til musikk, se film, se TV m tvkort, internett, word, små spill (a.la sim city). Er avhengig av at det ikke tar for lang tid å starte maskinen, og at det ikke henger seg noe serlig. Lenke til kommentar
wil Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 Egentlig så skal den pc`en der takle XP ganske greit. Husker at jeg kjørte XP på en 233 MHZ en gang og det gikk litt treigt, så en 650 CPU skal nok gå greit. Ram er iallefall ikke noe problem. 512 MB ram er mer enn nok. Men hvis jeg hadde hatt den maskina der ville jeg helt klart installert Windows 2000. Dette fordi at jeg liker den best. Så jeg ville anbefalt deg å installere Windows 2000. Lykke til. Lenke til kommentar
nree Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 Om du skal bruke pcen til TV, film osv er skjermkortet noe som er det viktigste. Husker selv jeg skulle sette opp lignede opplegg på en IBM, 2mb integrert skjermkort var ikke akkuratt noe å vise film på nei.. Lenke til kommentar
meanbean Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 XP er tingen å satse på. alt over 500mhz og 350mb ram er ikkje svakt...... berre gammelt er mye unødvendige gigahertz ute å går i norge Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå