sentence Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 (endret) En venn av meg sendte en forespørsel til en norsk webshop ang. datamaskin. Her er mailene: Mail til butikk: ”Hei, jeg har lite peil på data og har lyst på en god pc som kan brukes til kontor, internett og spill. Kan dere hjelpe meg med et oppsett?” Svar fra butikk: ”Heisann! Takk for at du valgte vår butikk, nå skal jeg sette opp et system for deg. Husk at vi har finansiering med 13 % effektiv rente, så du trenger bare bestille, så får du den gratis hjem til deg via Posten Norge - vi finner en betalingsplan for deg. Fordelen med vår sommerkampanjePC er at du får en PC som du kan ha i minst 10 år fremover! Mange bruker 15000,- i året på maskin, og da kommer du fort opp i 150 store. :’( Dette er en personlig anbefaling fra en av norges høytstående it-teknikere som har plukket ut et spesialsystem til deg som skal være en 10års investering minst! Her er også sikkerhet lagt inn så du kan fylle opp hele huset med antiviruser! Du kommer til å bli størstemann i gata nå. Aspire X-Cruiser Tagan TurboJet 1100W Asus P5B DLX/WIFI-AP Intel Core 2 Extreme X6800 Corsair TWIN2X 6400C3 DDR2 - 2048MB x4 Sapphire TOXIC Radeon X1900XTX 512MB Creative SB X-Fi Elite Pro Tekram SCSI DC-390U4B 68-pin Ultra320 LVD Seagate Cheetah 10K.7 300GB Ultra320 x4 NEC DVD recorder ND-6750 OEM Slimline x2 Sony Diskettstasjon 3,5" 1,44MB Eizo 21.1" LCD ColorEdge CE210W Logitech G15 Gaming Keyboard Logitech G5 Icemat 2nd Edition Logitech Z-5450 Wireless 5.1 THX, DTS Microsoft Windows XP Prof. SP2 Engelsk, Fullversjon, Retail Microsoft Office 2003 Pro Engelsk Fullversjon, Retail Norton Internet Security 2006 Norsk Fullv, 5 brukere Microsoft Encarta Premium 2006 Engelsk Mamut Office Professional For småbedrifter Porto Posten Oppkrav Vi runder ned til 107500,- som en del av sommerkampanjen. Vi skal prøve å bygge den for deg i løpet av dagen også kan du bare bestille den på vår hjemmeside. Norek sitt lager kan også ha forsinkelser, men bare bestill. Husk vårt finansieringstilbud, da får du den rett i posten HELT GRATIS og du kan utsette nedbetalingen i 3 måneder. Da kan du spille og kose deg uten å tenke på å betale ned! Med Vennlig hilsen Håvard /hovedansvarlig it-tekniker Anerkjent *****" Er dette lovlig? Endret 31. juli 2006 av sentence Lenke til kommentar
Ashmantle Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 ikke noe ulovlig som jeg ser, annet enn at de prøver å presse på ham en PC han langt ifra trenger. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 Hva som skulle være ulovlig der? Virker for meg som mailen(tilbudet) har havnet til feil mottaker... Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 dette var jo total sprøtt....... er vel nesten et svindelforsøk Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 vel, han blir jo ganske klart opplyst om prisen da, så det er jo bare å si nei takk, eller at du hadde kanskje tenkt deg noe til en tienedel av den prisen. vil de ikke ha småkunder så finn en annen som vil... Lenke til kommentar
BearCat Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 (endret) Det er vel ikke ulovelig, han ber om hjelp og de setter opp et forslag til maskin. Selv om forslaget er helt på trynet, med 2 stk. "slimline" DVD brennere, og en 5 bruker lisens på NIS f.eks. Jeg håper han er stødig i engelsk, med både XP, Encarta og Office på Engelsk. Men siden kompisen din skulle spille litt, blir nok skjermkort oppsettet litt for dårlig, med bare 1 kort, be om et nytt tilbud Endret 31. juli 2006 av BearCat Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 hahahaha! Dette er enten kødd, feilsendt mail eller en usedvanlig idiotisk it-tekniker som foreslår . Lenke til kommentar
ConeX Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 (endret) Vi runder ned til 107500,- som en del av sommerkampanjen. Vi skal prøve å bygge den for deg i løpet av... Haha, 107500,- kr. Det var litt i meste laget vil nå jeg si, definitivt noe han ikke trenger. Nå har ikke jeg sett igjennom hva slags maskinvare de har plukket ut, så kan godt være endel hardcore maskinvare der. Ta heller og spør her på hw.no forumet, vi skal nok klare og finne noe til en mere RIMLIG pris. Siden det er snakk om Norek i brevet, er det vel en av teknikerne fra komplett.no som har satt det sammen. LOL Endret 31. juli 2006 av ConeX Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 eller rett og slett bare spør en annen sjappe. jeg hadde sendt en sur mail tilbake og sagt det som det er at dette er borti veggene også skrevet adjø i bunnen av mailen. psdata eller netshop kanskej kan være litt mer menneskelige. Lenke til kommentar
phax Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 har vanskelig for å tro på dette jeg. lukter kødd lang vei. screenshot av mailen for å dempe mine tvil? Lenke til kommentar
Manx Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 PC til 100k også klarer man ikke å få til et crossfire oppsett engang? :!: PCen holder sikkert i 10 år den, de siste tre-fire årene som brevvekt, men det er jo en helt annen sak... Lenke til kommentar
kremt Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 Dette er jo helt latterlig, et oppsett som er helt på trynet etter min mening. Bang for the bucks er det definitivt ikke. Hva skal en vanlig PC-bruker med en PSU på 1100 watt, SCSI-disker og 8 gig med ram? Lenke til kommentar
Jaffe Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 (endret) Dette er jo bare vås. Folk med (veldig få) datakunnskaper, kan jo i værste fall kjøpe det der fordi de tror at de sparer på det. Men det er nok lov Endret 31. juli 2006 av Johan123321 Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 Siden det er snakk om Norek i brevet, er det vel en av teknikerne fra komplett.no som har satt det sammen. LOL 6591192[/snapback] Og hva begrunner du den påstanden med? Lenke til kommentar
Jaffe Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 Siden det er snakk om Norek i brevet, er det vel en av teknikerne fra komplett.no som har satt det sammen. LOL 6591192[/snapback] Ehh, Norek leverer jo til mange bedrifter da. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 Hehe, morsom spøk ja. :!: Om det mot formodning er sant så er det eneste tvilsomme jeg ser, markedsføringen om at denne skal holde 10 år til hans bruk (inklusive spill). Kan noen av dere tenke dere et skjermkort fra 1996 som ville holdt i dag? Selv om man pøste på titusner av kroner? Ikke jeg heller. Dvs. at påstanden til "selger" er være i strid med markedsføringsloven dersom ikke PCen holder det han lover, noe den åpenbart ikke gjør. Men men, nå skal jeg ikke bli for seriøs her, for dette var vel neppe seriøst ment i utgangspunktet. Lenke til kommentar
Ingebrigt Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 Tenk å anbefale et Tekram SCSI kort da...... Mail til butikk: ”Hei, jeg har lite peil på data og har lyst på en god pc som kan brukes til kontor, internett og spill. Kan dere hjelpe meg med et oppsett?” 6591136[/snapback] Med en slik forespørsel kan man ikke forvente et fullgodt svar i retur. Hvis jeg jobbet hos butikken ville jeg sendt en mail full av spørsmål tilbake; 1. hvor mye har du tenkt å bruke? 2. hva forventer du av pcen (grei, eller topp ytelse? alle nyere spill?)? 3. er ytelse viktigere enn støynivå innenfor prisklassen? osv. Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 Han spurte bare om de kunne hjelpe da, altså et ja/nei sp.mål. Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 (endret) Har min tvil om dette er sant, først og fremst så er Norek en butikk som KUN selger til bedriftskunder med org. nummer og tinglysing. Og Norek burde, og vet, etter min erfaring, mye bedre enn dette. Edit: Eventuelt har de gått lei privatkunder som kontakter dem og bestemt seg for å dra en spøk, i tilfelle veldig morsom Endret 31. juli 2006 av Snabben Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 Enten er det trådstarter eller vennen til trådstarter som tuller her Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg