Gå til innhold

Er dette lovlig?

Anbefalte innlegg

En venn av meg sendte en forespørsel til en norsk webshop ang. datamaskin.

Her er mailene:

Mail til butikk:

”Hei, jeg har lite peil på data og har lyst på en god pc som kan brukes til kontor, internett og spill. Kan dere hjelpe meg med et oppsett?”

Svar fra butikk:

Heisann!

Takk for at du valgte vår butikk, nå skal jeg sette opp et system for deg. Husk at vi har finansiering med 13 % effektiv rente, så du trenger bare bestille, så får du den gratis hjem til deg via Posten Norge - vi finner en betalingsplan for deg. Fordelen med vår sommerkampanjePC er at du får en PC som du kan ha i minst 10 år fremover! Mange bruker 15000,- i året på maskin, og da kommer du fort opp i 150 store. :’( Dette er en personlig anbefaling fra en av norges høytstående it-teknikere som har plukket ut et spesialsystem til deg som skal være en 10års investering minst! Her er også sikkerhet lagt inn så du kan fylle opp hele huset med antiviruser! Du kommer til å bli størstemann i gata nå. :)

Aspire X-Cruiser

Tagan TurboJet 1100W

Asus P5B DLX/WIFI-AP

Intel Core 2 Extreme X6800

Corsair TWIN2X 6400C3 DDR2 - 2048MB x4

Sapphire TOXIC Radeon X1900XTX 512MB

Creative SB X-Fi Elite Pro

Tekram SCSI DC-390U4B 68-pin Ultra320 LVD

Seagate Cheetah 10K.7 300GB Ultra320 x4

NEC DVD recorder ND-6750 OEM Slimline x2

Sony Diskettstasjon 3,5" 1,44MB

Eizo 21.1" LCD ColorEdge CE210W

Logitech G15 Gaming Keyboard

Logitech G5

Icemat 2nd Edition

Logitech Z-5450 Wireless 5.1 THX, DTS

Microsoft Windows XP Prof. SP2 Engelsk, Fullversjon, Retail

Microsoft Office 2003 Pro Engelsk Fullversjon, Retail

Norton Internet Security 2006 Norsk Fullv, 5 brukere

Microsoft Encarta Premium 2006 Engelsk

Mamut Office Professional For småbedrifter

Porto Posten Oppkrav

Vi runder ned til 107500,- som en del av sommerkampanjen. Vi skal prøve å bygge den for deg i løpet av dagen også kan du bare bestille den på vår hjemmeside. Norek sitt lager kan også ha forsinkelser, men bare bestill.

Husk vårt finansieringstilbud, da får du den rett i posten HELT GRATIS og du kan utsette nedbetalingen i 3 måneder. Da kan du spille og kose deg uten å tenke på å betale ned!

Med Vennlig hilsen

Håvard /hovedansvarlig it-tekniker

Anerkjent *****"

Er dette lovlig?

Endret av sentence
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vel ikke ulovelig,

han ber om hjelp og de setter opp et forslag til maskin.

Selv om forslaget er helt på trynet, med 2 stk. "slimline" DVD brennere,

og en 5 bruker lisens på NIS ;) f.eks.

Jeg håper han er stødig i engelsk, med både XP, Encarta og Office på Engelsk.

Men siden kompisen din skulle spille litt, blir nok skjermkort oppsettet litt for dårlig,

med bare 1 kort, be om et nytt tilbud :D

Endret av BearCat
Lenke til kommentar
Vi runder ned til 107500,- som en del av sommerkampanjen. Vi skal prøve å bygge den for deg i løpet av...

Haha, 107500,- kr. Det var litt i meste laget vil nå jeg si, definitivt noe han ikke trenger. Nå har ikke jeg sett igjennom hva slags maskinvare de har plukket ut, så kan godt være endel hardcore maskinvare der.

Ta heller og spør her på hw.no forumet, vi skal nok klare og finne noe til en mere RIMLIG pris.

Siden det er snakk om Norek i brevet, er det vel en av teknikerne fra komplett.no som har satt det sammen. LOL

Endret av ConeX
Lenke til kommentar

Hehe, morsom spøk ja. :!:

Om det mot formodning er sant så er det eneste tvilsomme jeg ser, markedsføringen om at denne skal holde 10 år til hans bruk (inklusive spill). Kan noen av dere tenke dere et skjermkort fra 1996 som ville holdt i dag? Selv om man pøste på titusner av kroner? Ikke jeg heller. Dvs. at påstanden til "selger" er være i strid med markedsføringsloven dersom ikke PCen holder det han lover, noe den åpenbart ikke gjør.

Men men, nå skal jeg ikke bli for seriøs her, for dette var vel neppe seriøst ment i utgangspunktet.

Lenke til kommentar

Tenk å anbefale et Tekram SCSI kort da......

Mail til butikk:

”Hei, jeg har lite peil på data og har lyst på en god pc som kan brukes til kontor, internett og spill. Kan dere hjelpe meg med et oppsett?”

6591136[/snapback]

Med en slik forespørsel kan man ikke forvente et fullgodt svar i retur.

Hvis jeg jobbet hos butikken ville jeg sendt en mail full av spørsmål tilbake;

1. hvor mye har du tenkt å bruke?

2. hva forventer du av pcen (grei, eller topp ytelse? alle nyere spill?)?

3. er ytelse viktigere enn støynivå innenfor prisklassen?

osv.

Lenke til kommentar

Har min tvil om dette er sant, først og fremst så er Norek en butikk som KUN selger til bedriftskunder med org. nummer og tinglysing.

Og Norek burde, og vet, etter min erfaring, mye bedre enn dette.

Edit:

Eventuelt har de gått lei privatkunder som kontakter dem og bestemt seg for å dra en spøk, i tilfelle veldig morsom :)

Endret av Snabben
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...