Simmern Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 Hei! Jeg har et lite problem med mitt Nikon D70s-kamera. På noen bilder får jeg en slags skygge. Kameraet er innstillt på Auto og ISO-verdien er 200. Jeg bruker bruker Nikkor 18-70 mm, med et Sigma DG-filter utenpå. Noen som har noen tips? Takker for hjelp Lenke til kommentar
Fulgu Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 Tenker du mener det grå feltet oppe til høyre? Skal ikke gi meg ut for å ha erfaring med slikt, men har du forsøkt å ta bilder uten filteret? Lenke til kommentar
Simmern Skrevet 31. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2006 Tenker du mener det grå feltet oppe til høyre? Skal ikke gi meg ut for å ha erfaring med slikt, men har du forsøkt å ta bilder uten filteret? 6591122[/snapback] Nei, jeg snakker om den svarte halvsirkelen på midten av bildet. Skal prøve å ta bilder uten filteret nå. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 (endret) Du har kameraet i Auto og tar bildet innendørs, så blitzen spretter opp. Da skygger solblenderen for den nederste delen av bildet. Det står i bruksanvisningen. Løsning: Fjern solblenderen når du bruker kameraet med den innebygde blitzen. Endret 31. juli 2006 av Anew Lenke til kommentar
Simmern Skrevet 31. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2006 Du har kameraet i Auto og tar bildet innendørs, så blitzen spretter opp. Da skygger solblenderen for den nederste delen av bildet. Det står i bruksanvisningen. Løsning: Fjern solblenderen når du bruker kameraet med den innebygde blitzen. 6591197[/snapback] Er solblenderen den "hatten" man monterer utenpå linsen? Lenke til kommentar
dhjerp Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 Du har kameraet i Auto og tar bildet innendørs, så blitzen spretter opp. Da skygger solblenderen for den nederste delen av bildet. Det står i bruksanvisningen. Løsning: Fjern solblenderen når du bruker kameraet med den innebygde blitzen. 6591197[/snapback] Er solblenderen den "hatten" man monterer utenpå linsen? 6591256[/snapback] Ja, og typisk bilde tatt med kit-objektivet, kort brennvidde, innebygd blitz og solblender på. Ta av solblender ved bruk av innebygd blitz, evt bruk en ekstern blitz. Lenke til kommentar
Simmern Skrevet 31. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2006 Du har kameraet i Auto og tar bildet innendørs, så blitzen spretter opp. Da skygger solblenderen for den nederste delen av bildet. Det står i bruksanvisningen. Løsning: Fjern solblenderen når du bruker kameraet med den innebygde blitzen. 6591197[/snapback] Er solblenderen den "hatten" man monterer utenpå linsen? 6591256[/snapback] Ja, og typisk bilde tatt med kit-objektivet, kort brennvidde, innebygd blitz og solblender på. Ta av solblender ved bruk av innebygd blitz, evt bruk en ekstern blitz. 6591270[/snapback] Okay, skjønner. Har kun hatt kameraet i et par dager, men jeg skjønner nå at det er en del å sette seg inn i. Gleder meg til å utforske kameraet mer Takk for all hjelp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå