Sidious Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 (endret) Hei. Nå har jeg slitt med dette problemet i snart to år, om hukommelsen ikke svikter meg. Jeg vet rett og slett ikke hva som er galt. PCen fungerer ypperlig i alt jeg foretar meg, unntatt spilling. Noen ganger kan jeg spille lenge og ingenting skjer, men andre ganger kan spillet plutselig fryse, og alt jeg hører er en høylytt lyd i høyttalerne/hodeklokkene. Denne lyden dukker ikke alltid opp, og noen ganger blir jeg bare kasta til skrivebordet. Dette er veldig irriterende, da det kan skje etter at jeg har spilt online i timesvis og virkelig lever meg inn i spillet. Gidder jeg da restarte og begynne på nytt? Neppe. Det som er rart er at det later til at dette skjer mest i CS: Source, og noen ganger også i Unreal Tournament 2004. I litt lettere spill (Red Alert o.l.) har jeg enda ikke møtt på noen problemer. Jeg har prøvd masse for å komme til roten av dette problemet, men har enda ikke funnet ut hva som er galt. PC-spesifikasjonene finner dere i profilen. Jeg har prøvd memtest for å sjekke om det er noe galt med minnet, det er det ikke. Har prøvd mange forskjellige driverversjoner for både lydkort, grafikkort og hovedkort (VIA Chipset). For noen dager formaterte jeg også, og la inn nytt OS i håp om at ting skulle bli bedre, men det gjorde de da ikke. Jeg vet ikke mine arme råd. Det virker som om jeg (med hjelp av kompiser) har prøvd alt. Det integrerte lydkortet er selvsagt deaktivert ettersom jeg bruker Soundblaster! Live Value-kortet mitt. Det burde også nevnes at det ikke later til å være et problem med temperaturen...ikke på skjermkortet (selv om jeg ikke har en måler på det), og cpu-tempen ligger på rundt 50-55c. Forslag? Endret 31. juli 2006 av Sidious Lenke til kommentar
minitiss Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 Har du nyeste DirectX installert og prøv med noen litt eldre skjermkort-drivere. Hvor stor strømforsyning har du? Lenke til kommentar
Sidious Skrevet 31. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2006 Har prøvd med nyeste directx, samt forskjellige skjermkortdrivere. Strømforsyninga er på 400W. Jeg prøver med forskjellige innstillinger her og der, får se om vi finner en løsning. Lenke til kommentar
minitiss Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 Hvis du har ekstra strøm til skjermkortet kan du prøve å bytte denne ut med en annen strømkontakt. Det er alltids en mulighet for at den kontakten du bruker nå er defekt. Si i fra hvordan det utarter seg da.. Lenke til kommentar
Ziltoid Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 Siden det ikke er temp.måler på Radeon 9800pro, hvordan kan du være sikker på at tempen ikke er litt for høy?(medmindre du har brukt et termometer til å måle det) mener å ha hørt at Radeon 9800 serien har en tendens til å gå litt for varm noen ganger, hvis du har mulighet til det bør du få lånt deg et annet skjermkort og teste om det samme skjer da Siden problemet er der etter en formatering tror jeg det er ganske stor sjanse for at det er et hardware problem Lenke til kommentar
E-Dog Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 Sliter med akkurat samme problemet. Har vært i "update-drivers-lets-hope-for-a-soluton" modus i hele kveld. Er lei av at maskinen henger seg/restarter når jeg spiller. Tror det skyldes overoppheting, men ikke sikker. Fint hvis du kan oppdatere posten hvis du nærmer deg en løsning! Lenke til kommentar
edds Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 Det hørtes jo ut som et temperaturproblem, men man vet jo aldri. Lenke til kommentar
Sidious Skrevet 8. august 2006 Forfatter Del Skrevet 8. august 2006 Ja, nå har det altså gått over en uke, og jeg har ennå ikke funnet løsningen på problemet. På den annen hånd har jeg funnet ut at mange, mange folk på nettet har det samme problemet. Alt funker fint, unntatt CS:S. Det er dog vanskelig for meg å finne ut hvordan man fikser det. Selvsagt burde man ha de nyeste driverne for skjermkort, skjerm, chipset og alt det der, men det har jeg jo, og det hjelper ikke. I går gjorde jeg meg ferdig med Doom 3. Jeg spilte hele spillet gjennom uten så mye som et eneste problem, så det virker som om dette problemet er CS-spesifikt. Det hadde vært så fint om noen kunne bidra med litt hjelp. Dette ødelegger spillopplevelsen for meg, og sikkert for mange andre som sliter med dette også. PS! Etter at jeg ble kasta tilbake til skrivebordet i dag sjekka jeg Eventviewer, der står det følgende: "The application, d:\program files\valve\steam\steamapps\[email protected]\counter-strike source\hl2.exe, generated an application error The error occurred on 08/08/2006 @ 20:26:17.234 The exception generated was c0000005 at address 0D6EB413 (datacache)" Blir ikke så mye klokere av det. Lenke til kommentar
Sidious Skrevet 8. august 2006 Forfatter Del Skrevet 8. august 2006 http://www.hardwareanalysis.com/content/topic/35737/?o=0 Stor tråd om dette. Vi er ikke de eneste som sliter med dette. Prøv noe av det de anbefaler i den tråden. Ingenting har hjulpet for meg så langt. Det burde nevnes at de som fortsatt har AGP Fastwrite påslått burde slå det av. Lykke til, og fortell om eventuell fremgang! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå