Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

2 irriterende problemer

Anbefalte innlegg

Har 2 irriterende problemer.... faktisk 3 men det ene kan jeg leve med.

1. Når en kamerat av meg er hos meg med sin bærbare datamaskin kobbler han seg til det trådløse nettverket mitt. Da står det at han har begrenset elle ingen forbindelse.. han sitter rett med siden av min stasjonære som også har trådløst... som funker fint. ca 5 meter igjenom en vegg og opp en etasje... ikke langt.

når vi setter opp skikkelig ip adresse og slikt får vi skikkelig tilkobling... men så kjære dere... han får ikke internetten. jeg fant ut med msn at det er noe gale med gatewayen eller noe slikt.

takk til svar for det...

2. har et problem med deling. Når jeg deler noe på et nettverk kan ikke folk finne meg. jeg kan spille spill med andre og hente filer fra dem. men når jeg selv skal dele så fungerer det ikke :S hva er problemet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1)

Det at kompisen din får begrenset eller ingen forbindelser tyder på at det kanskje er satt en nettverksnøkkel på det trådløse nettverket og at kompisen din ikke har lagt til denne i sine nettverksinnstillinger.

2)

Dette hørtes litt rart ut. Hvis andre personer deler filer finner du da de filene dem har delt? Du kan kanskje sjekke om dere tilhører samme nettverksgruppe.

En litt annen løsning jeg kan anbefale er at dere bruker ftp-server når dere skal dele filer mellom hverandre. Personen som vil dele filer setter opp ett ftp-program og personen som skal hente filene henter filene med en ftp-klient.

Kan anbefale Bulletproof FTP-Server som FTP-program.

Som FTP-klient vil jeg anbefale FileZilla

En manual på hvordan du setter opp og konfigurer BPFTPServer finner du her

Lenke til kommentar
Har 2 irriterende problemer.... faktisk 3 men det ene kan jeg leve med.

2. har et problem med deling. Når jeg deler noe på et nettverk kan ikke folk finne meg. jeg kan spille spill med andre og hente filer fra dem. men når jeg selv skal dele så fungerer det ikke :S hva er problemet?

6590545[/snapback]

Dette har jeg opplevd selv, da var det en brannmur som gikk i bakgrunnen, og "gjemte" meg på nettverket, jeg kunne hente filer og spille med andre, men de kunne ikke finne filene jeg delte. Sjekk om du har noe lignende på Pcen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...