Gå til innhold

X800Pro tatt kvelden, husker ikke hvor jeg kjøpte.

Anbefalte innlegg

Når du valgte å modifisere kortet ditt så valgte du å la all garantid og reklamasjonsrett gå rett i vasken. spiller ingen rolle hva du tror som er feil. Du kan selvsagt sende inn kortet men oppdager butikken at det er blitt modifisert så har de sitt på det tørre. Du kan da risikere å måtte betale for feilsøkingen som de har brukt tid på. Valget er ditt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ravenlord, Det stemmer.. Men jeg tror det kan være verdt et forsøk å sende inn kortet likevel. Jeg støtter meg på at dersom kortet er ødelagt og feilen viser seg å ikke ligge på min side, at butikken viser godvilje selv om de ikke trenger å gjøre det pga. brutt garanti. Ønsketenking? Ja gjett om, men en vet aldri når en har litt flaks.

simalarion, Jeg kaster bort tid iblant på debatter på nett.

Lenke til kommentar

Nå har jeg prøvd å lese denne tråden, men har litt problemer med å forstå disse 2 utsagnene :

Først får vi "høre" dette :

... jeg har sjelden sett så mye støv inne i en datamaskin før, dette ble jeg oppmerksom på når jeg åpnet kabinettet etter at skjermkortet tok kvelden ...

6598588[/snapback]

Senere så får vi "høre" dette :
... Uansett, jeg er klar over hvilken støvmagnet mitt kabinett er og jeg har iblant vært inne i maskinen og rensket den for støv. ..

6601997[/snapback]

Var det mye eller lite støv og hybelkaniner inne i kabinettet ?

Lenke til kommentar

Trådstarter prøver desperat å ro etter å ha vært ærlig og fortalt alt riktig til å begynne med, for deretter å skjønne at han faktisk ikke har noen rettigheter. Derfor blir det mer og mer motsigende etter hvert som tråden utvikler seg.

Lenke til kommentar

Når han har overklokket kortet sitt, og man finner mer støv i maskinen enn i en støvsugerpose så kan man vel anta at kortet har tatt kvelden pga for høy varmeutvikling.

På en anne side er det like sannsynlig med kortslutning pga. alt støvet.

Hvis du virkelig vil så får du sende inn kortet, men vær da klar over at du kanskje må betale et undersøkelsesgebyr dersom reklamasjonen avslås. Personlig ville jeg ha droppet dette da skaden med 98 % sannsynlighet er forårsaket av deg selv.

Endret av Nuffern
Lenke til kommentar

*kaster årene og tar frem påhengs*

TEE, Det er ikke interesant, det som er interesant er om jeg får et nytt kort eller ikke :-) Du har rett i at jeg ror, jeg har gitt opp håpet om å stå på kravene (hvilke krav?). Det som jeg sikter imot etter at jeg gav opp eventuelle rettigheter er at dersom jeg kan vite (hjelper lite dersom jeg ikke kan bevise også) at bios-flashen ikke var skyld i problemene med kortet, da kan jeg bare sende inn kortet og ikke nevne at det var bios-flashet. Dette baseres på hvorvidt det er mulig å oppdage om kort er død på grunn av overklokk - dersom det er mulig kan butikken lete etter spor av overklokk på kortet og dersom de ikke finner det, sende meg et nytt kort og jeg kan leve med samvittigheten en stund til. Jeg har like lite lyst å måtte betale for feilsøkingen selv som jeg har lyst til å snyte på butikken ved å sende inn et kort som er ødelagt pga overklokk - noe du allerede mener jeg gjør, men dersom det er beviselig at biosflashen ikke hadde noe som helst å gjøre med kortets død syntes jeg ikke det er å snyte på butikken å sende det inn. Men jeg er godt klar over at det ikke hjelper et fnugg dersom butikken svarer med at "Garantien er desverre brutt". Det er likevel verdt et forsøk, det er snakk om like mye penger jeg tjente på å male et hus i sommer, skal jeg kjøpe et nytt kort nå vil jeg ikke bruke så mye penger på det som sist gang.

BearCat, Jeg er ikke sikker på hva jeg tenkte på når jeg skrev det første innlegget du siterer, jeg har vært og fjernet støv fra maskinen iblant men ikke inni skjermkortkjøleren - kun på viften.

*trimmer påhengsen*

Lenke til kommentar
at bios-flashen ikke var skyld i problemene med kortet,

aha så du har flashet kortet, noe jeg har fisket etter i samtlige svar. Det er dette som er tatt bort i de første postene da.

Igjen, at du ikke har penger påvirker desverre ikke lover og regler. Om du studerer eller ikke har jobb må du rett å slett spare eller få deg en jobb, thats life.

edit

En bios flash har nokk i høeyste grad med problemet å gjøre da kortet produsere mer varme vedk klokking. Når du da på toppen har en vifte full av støv blir det problemer.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Jeg syntes jeg har jobbet nok i sommer, penger har jeg, men jeg har ikke planer om å bruke penger på PC nå, iallefall ikke før til vinteren eller høsten - hvis jeg klarer meg uten Battlefield 2 til da.

Biosflash = mere varme, med mindre du putter på en bra nok kjøler. Jeg tror mine modifiseringer på kortet gjorde det kjøligere.

Selvsagt kan det være biosflashen er direkte grunn til at kortet døde, men hvordan skal jeg være sikker på det? Ville du ha veddet din høyre arm på at kortet ble ødelagt av biosflashen? Dersom kortet skulle ha blitt ødelagt av biosflashen burde det ha blitt det for lenge siden mener jeg.. Jeg sender inn kortet en av dagene og lar butikken finne ut av det. Hvis de mener kortet er ødelagt av "naturlige" årsaker får jeg forhåpentligvis et nytt et, dersom de mener jeg har ødelagt kortet selv og jeg må betale for feilsøk var det likevel verdt forsøket.

Lenke til kommentar

Sorry, gir meg. Men jeg står fortsatt fast på at overklokking og lignende er fullstendig på eget ansvar, og at man får stå for det om man bommer og ødelegger noe. Man skal ikke ta sjanse på å ødelegge noe man ikke har råd til å ødelegge.

Endret av Playmofetish
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...