IntelAmdAti Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 (endret) Et kjip situasjon: Ditt X800Pro kort slukner helt plutselig og helt av seg selv og er helt dødt. Det er bra vi forbrukere kan reklamere, humrer du for deg selv, men så tenker du, "hvor kjøpte jeg egentlig dette kortet?". Ja.. Hva skal jeg gjøre nå? Endret 31. juli 2006 av Pycnopodia Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 Ja.. Hva skal jeg gjøre nå? Eh..Kjøpe nytt skjermkort vel..Hva ellers Lenke til kommentar
Peder ola normann ås Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 (endret) endret etter ønske fra trådstarter Endret 31. juli 2006 av Dennis2k4 Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 31. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2006 (endret) Overklokke? Hva er det? Endret 31. juli 2006 av Pycnopodia Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 31. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2006 Yes! Jeg fant synderen, får håpe nettbutikken liker å sende deler til pckonsumenter som meg. Lenke til kommentar
joa1234 Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 Da er det bare å klø seg hardt til siste hårstrå forsvinner å tenke etter hvor du evt kan ha kjøpt kortet hen.... Send mail til alle webshops du har handla hos og hør. De som sitter på support skal iallefall finne deg og finne ut om du har kjøpt hos dem eller ikke... Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 Bra du fant det da Du får håpe de ikke finner det ut Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 All garanti/reklamasjonsrett går vel ut når man overklokker?(ikke 100% sikker men ganske) Det er korrekt...Lite han kan gjøre med dette..Dessuten er kortet såpass gammelt.... Lenke til kommentar
kremt Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 *Satse på at pc-butikken ikke leser denne tråden* Lenke til kommentar
hifiking Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 *Satse på at pc-butikken ikke leser denne tråden* 6590669[/snapback] Hvilken butikk sa du det var? :-) Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 All garanti/reklamasjonsrett går vel ut når man overklokker?(ikke 100% sikker men ganske) Det er korrekt...Lite han kan gjøre med dette..Dessuten er kortet såpass gammelt.... 6590666[/snapback] feil: kortet er ment å vare lengre enn to år, og etter min! mening kvalifiserer til 5 års reklamasjonsrett feilen kan ikke avvises dersom overklokkingen ikke er skyld i det. Bare som en digresjon Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 (endret) kortet er ment å vare lengre enn to år, og etter min! mening kvalifiserer til 5 års reklamasjonsrett feilen kan ikke avvises dersom overklokkingen ikke er skyld i det. Er noe sant i det du sier...Men bytter du ut vifte/kjøler på grafikkortet så er ditt eget ansvar og garanti faller vekk...Som regel når en selv fjerner vifte/kjøler og kortet ikke virker lenger..Så vil det nok gå som din egen feil..Hvis du selvsagt kan gi håndfaste bevis på at kortet stand ikke er din feil så vil det noe annet selvsagt..men lykke til med dette..tror ikke du kommer noe vei med dette...men det skader ikke å prøve.... Endret 1. august 2006 av Scortech Lenke til kommentar
kremt Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 På nettsidene til butikkene står det ingenting om at garanti bortfaller ved bytte av kjøler, det står bare at den originale kjøleren må medfølge ved retur av kortet.... Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 (endret) Jeg har hørt med fler webshopper ang bytte av kjøler, for dette ser de jo når ikke det er orginal goop på. Jeg ønsker jo ikke å miste garanti når jeg kjøper kort til 5000 - 6000kr, men alle svarer det samme - jeg beholder garantien ved bytte av kjøler. Men ikke om du feks bruker termisk lim etc til å feste kjøle ribber selvsagt. Endret 1. august 2006 av simalarion Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Selv om trådstarter har fjernet det han skrev, og til og med det andre skrev, sto det at han hadde flashet sitt X800Pro til X800XT. Dette er hakket mer risikabelt enn overklokking, og kan godt tenkes å være skyld i at kortet er ødelagt. Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Er seff ikke garanti på et flashet kort. Trådstarter for ikke mye bonus på forumet med denne tråden om det du hinter til stemmer. Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Selv om trådstarter har fjernet det han skrev, og til og med det andre skrev, sto det at han hadde flashet sitt X800Pro til X800XT. Dette er hakket mer risikabelt enn overklokking, og kan godt tenkes å være skyld i at kortet er ødelagt. Ja helt enig i det... Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 1. august 2006 Forfatter Del Skrevet 1. august 2006 Kortet ble ødelagt på grunn av støv og påfølgende overoppheting. Hadde orginalkjøleren sittet på kortet ville dette ha fremskyndet prosessen svært mye, ettersom kortet var nokså varmt allerede fra starten med orginalkjøler (70grader+). Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Du har uansett gjort en modifisering som påvirker kortets stabilitet, og øker varmeutvikling, så enhver skade forårsaket av overoppheting kan linkes til at du er skylden i dette. Om det bare hadde vært støv vil det også være ditt ansvar å sørge for at vifta ikke stopper opp av støv. Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 1. august 2006 Forfatter Del Skrevet 1. august 2006 Vel, dersom jeg installerer en litt svakere kabinettvifte vil temperaturen inne i kabinettet stige litt og det kan også linkes til at jeg har vært skyld i at grafikkortet ble ødelagt.. Et sted må grensen gå. Dersom dette kortet hadde vært helt umodifisert og i orginal tilstand ville det likevel blitt ødelagt og enda fortere.. Det manglet et filter som skulle vært i bunnen av kabinettet som forresten var kjøpt i samme butikken. Jeg trodde kabinettet skulle være slik men jeg har sjelden sett så mye støv inne i en datamaskin før, dette ble jeg oppmerksom på når jeg åpnet kabinettet etter at skjermkortet tok kvelden. Uansett, dersom nettbutikken ikke ønsker å være greie gjør det ingenting. For meg betyr det at jeg neste gang isåfall vil handle på et sted jeg har bedre erfaringer fra. Den lokale butikken ville for eksempel hevet over all tvil erstattet med et nytt kort på dagen, skulle der ha vært noen modifikasjoner fra min side så har ikke jeg forverret tilstanden til kortet, ikke i dette tilfellet. Jeg håper jeg slipper å ty til sparegrisen igjen, for det kommer jeg til å gjøre dersom jeg selv må betale for et nytt kort. Stakkars kjæreste som jeg iblant kanskje spanderer en tyggis på Kortet skal sendes i posten en gang i neste uke iallefall, da har jeg penger til porto. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå