MikeLevy Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 Hei sikkerhetsguruer Min jobbpc står av forskjellige grunner alltid på. Da jeg rebootet i dag fikk jeg en tlf fra dataansvarlig om at det var registrert et virus på maksinen min. Jeg finner kjapt ut at noen nye ikoner plutselig har kommet opp i kontrollpanelet mitt (se vedlegg) De skal vel ikke være der Kan legge til at verken Ad-Aware, Spyboot Search & Destroy eller Spy Sweeper har funnet noe. Viruscanneren finner heller ingenting. Noen som har tips eller anner hva dette er? Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 Disse ikonene stemmer med programmer som vi bruker på min jobb også. Eneste jeg er litt usikker på er Program Downloader oppe i hjørnet, men resten kjenner jeg her fra jobben Lenke til kommentar
MikeLevy Skrevet 31. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2006 (endret) Er du sikker på dette? Jeg har ikke innstallert noe som skulle tilsi at det skulle komme nye ikoner i kontrollpanelet. Og et eller annet form for virus er på maskinen min i og med at serveren har snappet det opp. Vet du tilfeldigvis hvilke programmer som ikonene tilhører? Endret 31. juli 2006 av MikeLevy Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 Det eneste jeg er helt sikker på hva er for noe er "Run Avertised programs" som installerer programmer på maskinen din fra en server. Men de andre ser ut til å være fjernadministrasjonssoftware. Hva med å sende det samme bildet til sys. adm.? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå