Gå til innhold

HW-Lan 06: Regler for BF, CS, CSS og Quake 4


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sakser et forslag til quake4 regler fra Hitman sitt oppsett til #quake4.no turneringene som han har kjørt. Var vel de samme reglene på TG06 også.

http://www.catchgamer.no/?module=forum&f=t...&threadId=70475

 

Forslag til mapcycle: Galang, Monsoon, Placebo, Phrantic, A man called sun

 

Struktur på turnering:

Dobbel eliminasjon.

Best av 3 brett.

15 minutter pr brett.

Hver spiller velger ett brett, den best seedede spillere velger hvilket brett som skal spilles først.

Om uenighet om hvem som skal offentliggjøre brettvalget sitt først så er det den best seedede spiller som skal gjøre dette først (da dette ikke vil gå innom en 3. part som for eksempel en turneringsadmin). Og bare for å presisere for vrange personer: Alle spillere skal offentliggjøre brettvalget sitt før kampene starter.

 

Står resultatet 1-1 etter 2. brett skal siste brettet velges på følgende måte:

Valgte begge spillere det samme brettet skal dette brettes spilles som siste brett.

Er ikke dette situasjonen skal IRC-boten SiaCo (som er på #quake4.no) trekke det siste brettet med funksjonen !decide. For eksempel !decide Phrantic Galang ”Over the Edge”.

 

Er stillingen uavgjort på ett brett ved kampens slutt skal nye 2 minutter spilles til en vinner er avgjort (Q4MAX er satt opp slik som standard og det skjer automatisk).

 

Frakobling fra server under kamp:

Hvis spiller som frakobler ligger under i kampen taper denne spilleren brettet.

Hvis spiller som frakobler ligger over i kampen skal brettet spilles på nytt.

Krasjer serveren skal brettet spilles på nytt.

 

Tidsaspekt:

Deltaker forventes å være i kanalen #quake4.no under hele turneringsperioden. Det forventes også at deltaker kan spille kamper til oppsatt tid. Møter ikke en spiller opp innen ti minutter etter oppsatt tid vil motspiller vinne på WO. Gyldig grunn til å komme for sent til en kamp vil dog være om den foregående kampen ble forsinket av for eksempel teknisk feil.

 

Screenshot og demoer og innrapportering av resultat:

Hver deltaker har selv ansvar for å huske å ta demoer og screenshot av hver kamp. Dette er viktig da det ikke vil være admins til stede under kampene. Så fort kampen er spilt skal vinneren rapportere inn resultatet til HitMan på #quake4.no. Ved uoverensstemmelse mellom spillere om hva resultatet ble vil skjermbildene og demoene komme til nytte.

Lenke til kommentar

Forresten... Ser dere søker etter noen som kan styre Q4 compoen. Det er ikke så farlig om den personen ikke har noe særlig kjennskap til Q4. I slike spill er stort sett det som er mulig, lov, så det er nesten aldri krangler om annet enn ping, som ikke er noe å tenke på på lan. Trenger bare et bra sett med standardregler og noen til å administrere scores osv.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Forresten... Ser dere søker etter noen som kan styre Q4 compoen. Det er ikke så farlig om den personen ikke har noe særlig kjennskap til Q4. I slike spill er stort sett det som er mulig, lov, så det er nesten aldri krangler om annet enn ping, som ikke er noe å tenke på på lan. Trenger bare et bra sett med standardregler og noen til å administrere scores osv.

6643985[/snapback]

 

 

HitMan har ganske så peil.. jobba med han før og jeg som deltager ser ikke noe problem i det :)

 

bare + + + + +

Lenke til kommentar
Disse vil bli oppdatert på HW-LAN 06 sin hjemmeside så fort de er klare, hvilket bør skje senest 7 August.

 

Men til info:

 

BF2, CS 1.6 og CSS kjøres som 5vs5.

 

Quake 4 er 1on1.

6590033[/snapback]

 

 

Hei,

 

Jeg finner ikke regel på siden jeg eller er jeg blind?

 

skal dere legge dem ut?

Lenke til kommentar

Jeg vil foreslå th0 som compoadmin for q4, han skal være tech/sec crew uansett :) Han har kanskje ikke compoerfaring, men han kan q4 ihvertfall. Som jeg sa, så kommer nok q4 masteren bare til å trenge å lage seeds og fylle inn resultater. Så lenge ingen bruker aimbot/wh, så er det ikke noe som kan lage matchkonflikter. Kan man gjøre det er det lov :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...