bamsefar Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 Fikk endelig mitt Club3d 7950GX2 i hus for litt over 2 uker siden, og er egentlig storfornøyd utenom et par småting hvor denne kommer rimelig høyt på listen. Saken er så at ved alt-tabbing ut av spill så ender over halvparten i at grafikken på spillet henger igjen i en enorm suppe hvor alle linjene er brutt og det hele ser ut som et stort pixelhav. Eneste måten å få dette bort på er og alt-tabbe tilbake i blinde, eller starte på nytt. Maskinen fryser ikke, det er bare at det eksisterende spillet blir hengende igjen som grøt, mens cursor og handlingen er kommet til Windows. Har søkt endel rundt omkring hvor jeg har funnet andre med samme problem, men har ikke sett noen løsning på saken. For en ivrig MMO-spiller så medfører dette mye venting nå og da, så alt-tabbing må jeg nesten ha I tillegg så har vi noe annet som irriterer meg, noe jeg ikke opplevde på det gamle X800XL kortet mitt. Om jeg har et eller annet spill i bakgrunnen (minimisert) og så vil spille av en filmsnutt, så blir filmen svart mens lyden går fremover. Nå er det rimelig lenge siden sist jeg hadde et nvidia kort, så jeg synes å huske noe om visning av film på annet enn hovedskjermen, men dette har jeg ikke opplevd før.. En reddende hånd hadde vært veeeeeldig flott akkurat nå! Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 1. august 2006 Forfatter Del Skrevet 1. august 2006 Noen som har noen vink? Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Hvilken driver bruker du? Har selv 2 slike kort i maskinen og har aldri opplevd noen problemer. Kjører 91.37 Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 2. august 2006 Forfatter Del Skrevet 2. august 2006 Kjører selvfølgelig 91.37, men har også nedgradert hele veien til 81.xx, men ingen forskjell. Kortet ligger på en grei temperatur(50), og strømforsyningen er det ingenting i vei med(650w HyperX) Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 2. august 2006 Del Skrevet 2. august 2006 Kjør med bare en minnebrikke og prøv en og en. Bare for å eliminere. Lenke til kommentar
Juke Skrevet 2. august 2006 Del Skrevet 2. august 2006 Dersom du ikke finner noen løsning på problemet med det første, kan du om mulig prøve å kjøre spillet i et vindu, altså ikke i fullscreen (men du kan gjøre vinduet så stort du vil likevel slik at det dekker hele skjermen). I f.eks. World of Warcraft funker dette helt ypperlig, rent bortsett fra at spillet ser ut til å kreve litt mer ressurser i vindusmodus enn i fullscreen. Ingen optimal løsning kanskje, men en mulig nødløsning inntil videre om ikke annet. Lenke til kommentar
Changis Skrevet 14. august 2006 Del Skrevet 14. august 2006 se om du kan skru av SLI paa nvidia kortet eller bare bruk en kjerne. kan vaere nvidia driverene? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå