dooc Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 (endret) Jeg har tenkt å kjøpe en ny stasjonær PC å bygge selv for første gang. Har litt peil, men ikke nok til å gjøre alt selv. Er ikke helt sikker på alt av deler jeg trenger. PC'en skal brukes til spill, og jeg vil at den skal rocke litt. Skal flytte om 2 uker så venter med å bestille til jeg har kommet til den nye plassen, så skal bestille sånn ca 15. aug. Vil ha oppsettet klart så det er bare å trykke på bestill når tiden er inne Jeg har ikke noen formening om hva som er best av Intel og AMD, men AMD er vel billigere nå etter dual core?? Jeg har lyst på en dual core prosessor. Det jeg trenger av deler er: Hovedkort: CPU: Skjermkort: Minne: HD: CD\DVD rom\brenner: Kabinett evt PSU: Som sagt har jeg ikke bygget selv, så veit ikke hva av kabler jeg trenger å bestille for å få det til å fungere. Så det jeg trenger er et midi-tower og innmat. Skal også kjøpe meg ett nytt keyboard. Noen annbefalinger? Setter pris på alle svar Endret 31. juli 2006 av dooc Lenke til kommentar
F.torres Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 (endret) her et et greit oppsett tenker jeg.. kan vel sikkert bytte ut den kjøleren jeg la i... og kansje bytte kabinett... https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=31813 Endret 31. juli 2006 av stisse2k Lenke til kommentar
dooc Skrevet 31. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2006 (endret) Takk for oppsettet. Lurte litt på om jeg skulle kjøpe en 10k rpm HD for OS, men er det noen markant forbedring fra en 7,2k rpm? Har lest test om Gainward skjermkortet, er det rekomanderte forslaget like bra eller bedre? Trenger jeg noe kabler for å få oppkoplet delene? Er det noen andre meninger der ut om bedre/anderledes oppsett. Endret 31. juli 2006 av dooc Lenke til kommentar
F.torres Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 Takk for oppsettet. Lurte litt på om jeg skulle kjøpe en 10k rpm HD for OS, men er det noen markant forbedring fra en 7,2k rpm? Har lest test om Gainward skjermkortet,er det rekomanderte forslaget like bra eller bedre? Trenger jeg noe kabler for å få oppkoplet delene? Er det noen andre meninger der ut om bedre/anderledes oppsett. 6590102[/snapback] jeg trur ikke det er merkbar ytelse forskell på diskene... har hørt de er dyrere ikke merkbar forskell. og bråker mer... er ikk e sikker på skjermkortet... trur kabler og alt sånnt følger med hovedkortet. eventuelt. hdd,skjermkort og det da... Lenke til kommentar
dooc Skrevet 31. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2006 Ok, mye av det her høres bra ut. Takk for hjelpen. Siden det er et par uker til jeg skal kjøpe PC håper jeg at threaden holder seg i livet litt til. Med litt info om noen som har erfaring med 10k rpm HD og skjermkort m.m. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 Hei! Raptor-diskene gir ikke merkbar ytelseforsakjell, men de er merkbare med støy, varme og ikke minst i lommeboken. GeForce 7950GX2 er et meget kraftig skjermkort. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
dooc Skrevet 1. august 2006 Forfatter Del Skrevet 1. august 2006 Ok, takk for infoen effikan. Noen som har noen meninger om jeg burde velge AMD over Intel dual core? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå