Petoah Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 Hehe.. Hey, Opeth er vel ikke "your cup of coffee". Men jeg tror jeg skal klare noen av spørsmålene på Ayreon quiz'en... Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 Flott guide du. gleder meg til den er ferdig. Vil nokk si at Ghost Reveries, BP og Deliverance er mine favoritter. Lenke til kommentar
Flygg Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 Fin guide. Må jo selvsagt si jeg litt uenig i karaktersettingen, men sånn skal det jo være. Skulle jeg satt karakter på de tre albumene jeg har, og har hørt på ville det blitt som følger: Blackwater Park 7/10 Deliverance 10/10 Damnation 6/10 Synes de gjør de tyngre tingene så utrolig mye bedre enn de litt roligere. Ikke misforstå meg nå. Jeg elsker de rolige tingene på Deliverance, men det har en tendens til å bli litt kjedelig i lengden synes jeg. Vil forresten anbefale folk å sjekke ut ruthlessreviews.com sine omtaler av Deliverance og Blackwater Park. Ikke særlig seriøst akkurat, men underholdende lesning. Lenke til kommentar
Beges Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 Morningrise fortjener misnt et par karakterer høyere :/ men smaken er jo som kjent som baken; delt i to. Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Herregud, nå er jeg lei av å vente på London DVD'en til Opeth. Noen som har hørt et dugg om når vi kan vente oss å se den i hyllene? Lenke til kommentar
Petoah Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Jeg mener å ha lest på Opeth-forumet at London DVD'en kommer i oktober. Men det er bare noe jeg mener å huske... Du kan sjekke på forumet, jeg skal legge meg! Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Har sjekket forumet opp og ned. Tror det var i mai jeg leste at den var lanseringsklar om 2-3 måneder. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Er glad i det meste av Opeth, men noe kan bli litt kjedelig for meg. Den absolutte favoritten min er Master's Apprentices. Både den harde og den rolige delen er fantastisk. Jeg prøvde å growle sangen en gang, men det ble bare "Therehost,ahh.host,voichostahh" *vondt i halsen * Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Ah, denne tråden ja. Får vel informere om at The much anticipated live album "The Roundhouse Tapes" (Live at the Camden Roundhouse 2006) will be released through Peaceville records on October 22. The double disc venture will feature the following songs: CD1: "When", "Ghost Of Perdition", "Under The Weeping Moon", "Bleak", "Face Of Melinda", "The Night And The silent waters" CD2: "Windowpane", "Blackwater Park", "Demon of the Fall" The (even more anticipated) HD filmed DVD will be released in early 2008. This will also feature (lots of) fan interviews, band interviews, soundcheck footage and live photos + exclusive menu music written by Åkerfeldt and Wiberg. Opeth.com 1 Lenke til kommentar
FL1P Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Når skriver du om de 2 siste? Forresten nettopp oppdaget Opeth, Deliverance er det eneste albumet jeg har hørt skikkelig igjennom og jeg elsker det. Hører Still Life for første gang nå. Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Når skriver du om de 2 siste? Forresten nettopp oppdaget Opeth, Deliverance er det eneste albumet jeg har hørt skikkelig igjennom og jeg elsker det. Hører Still Life for første gang nå. 9434466[/snapback] Missunner deg. Du har virkelig mye god musikk å oppdage! Lenke til kommentar
Caress_the_Pale Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Kjempeband. Kjøp alt. Lenke til kommentar
FL1P Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 Ghost Reveries likte jeg. Noen som vet når neste album kommer? Ikke det at jeg ikke har nok Opeth musikk å oppdage men. Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 Første kvartal av 2008, vistnok. Lenke til kommentar
oOF Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 Fortsatt like herlig å høre på albumene til Opeth, skal få tak i Ghost Reveries asap. Lenke til kommentar
Olum Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Gleder meg til nytt album. The Roundhouse Tapes kommer også snart skulle kjøpe meg en Opeth-genser på lørdag. Var på Bodymap, men de hadde bare tynne gensere i altfor store størelser Lenke til kommentar
FL1P Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Hører på Damnation nå. Er litt skuffet egentlig. Jeg syns Opeth med clean vokal i lengden blir småkjedelig. Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Hører på Damnation nå. Er litt skuffet egentlig. Jeg syns Opeth med clean vokal i lengden blir småkjedelig. 9536440[/snapback] Du om det. Men jeg kan glede deg med at det ikke vil skje igjen, prog-rocken var et engangstilfelle. Lenke til kommentar
Caress_the_Pale Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Hadde ikke vært meg imot om de gjorde flere rolige album faktisk. For jeg setter selvfølgelig Damnation over Deliverance, som ble litt for ujevn. Og Ghost Reveries prøvde jeg for første gang på lenge idag, og selv om det naturligvis er ett veldig bra album, gir det meg ikke det lille ekstra. Så statusen blir at jeg glede-gruer meg til neste album. Veldig spent på hvordan trommene blir... Med en så gjennomført bra diskografi ligger igrunn lista jævli høyt. Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Jeg har utrolig vondt for å se for meg at det nye albummet vil bli noe untak fra regelen. Så lenge Åkerfeldt er i bandet, er det Opeth. De er og blir et metal band, og Åkerfeldt har selv sagt at de antagelig aldri vil gjøre et nytt damnation type album. Gleder meg som en unge til både live DVD-en (Bleak er utrolig live) samt den nye CDen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå