Saddlefall Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 (endret) Opeth er seehinnsykt genialt! edit: Bra guide forresten Endret 14. november 2006 av Saddlefall Lenke til kommentar
Tobe__ Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 (endret) Opeth er et av mine favorittband. Er helt enig i å gi Blackwater Park og Deliverance full pott, da spesielt BP. Det må være et av tidenes metal album. Åkerfeldt mener selv Ghost Reveries er det beste de har gjort til dags dato, men der må jeg si meg uenig. BP er rett og slett et mesterverk, et album jeg aldri går lei. Fin guide ellers også Endret 20. januar 2007 av Tobe__ Lenke til kommentar
Hetfield^^ Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 Opeth er knall! Syns vel gjerne BP og Harvest er noe av det beste de har gjort! Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 hva med å legge til Damnation og Ghost Reveries? Lenke til kommentar
oOF Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Jo, dette bandet er bra må jeg si. ar kommet over noen mp3 filer og mange album skal kjøpes. Blackwater Park er en gromlåt! Lenke til kommentar
Teac Skrevet 9. februar 2007 Del Skrevet 9. februar 2007 mangler bare 2 albumer så har jeg den komplette samlingen.. Kjipt at platekompaniet tar 169,- per album fra Opeth Men selfølgeli er det verd hver eneste krone. Lenke til kommentar
oOF Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 Kjøpte Damnation, Deliverance og Blackwater Park til 69,- og Still Life til 89,- på cdon.com. Tool- Undertow til 99 i tillegg og da har man gjort kvalitetsinnkjøp til den nette sum av 424 inkludert frakta! 1 Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Jeg har hørt Opeth før, og vet og kan høre at dette er et meget godt band. Metal-sjangeren er ikke akkurat min cup of tea. Men jeg har hørt noen veldig flotte akkustiske sanger, og jeg trodde Morningrise var et rolig album med nesten bare den stemningsfulle, melankolske musikken. Det er det altså ikke? Lenke til kommentar
oOF Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Damnation er det rolige albumet til Opeth. Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Damnation er det rolige albumet til Opeth. 8049343[/snapback] Aha. Takk. Lenke til kommentar
Toa Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Er det bare jeg som synes at første låten på Deliverance albumet (Wreath) kanskje er den feteste Opeth låten av de alle? Lenke til kommentar
albions Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Opeth er det mest komplette bandet i verden etter min mening i lag med Dream Theather. Vokalen til Mikael er rå Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Fin guide, jeg har ikke hørt noe av Opeth. Men dette høres meget lovende ut. Og progressiv metal er jo den sjangeren som jeg liker best, det er den som har Tool som jeg ble frelst av fra første stund. Bare så synd at jeg ikke har masse penger til plater, men jeg får vel bruke andre metoder. Lenke til kommentar
Toa Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Jeg straffer fremdeles meg selv for å gå glipp av da Opeth spilte i Bergen for et par år siden. Måtte de komme tilbake! Men for min del er våren på vei, og Opeth fungerer dårlig for meg når vinteren er over. Hører veldig lite på de om sommeren. Opeth er for de mørke dystre vintermånedene... Lenke til kommentar
Seian Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 For dere Opeth-fans som ikke visste dette om Benighted fra Still Life; Benighted er egentlig en "rip-off" av sangen Never Let Go fra debutalbummet til Camel. Mikael Åkerfeldt fra progressiv metal-bandet Opeth har hevdet at Camel har hatt en stor innflytelse på deres musikk og han har samtidig innrømmet at introen i sangen Never Let Go fra albumet Camel ble brukt i Benighted fra Opeths album Still Life. 1 Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Hva er galt med å sitere melodier? Har jo vært en vanlig måte å vise at en ser opp til noen siden de klassiske komponistene. Opeth har i Blackwater Park albumet litt melodilinjer tatt fra Rush, ser ikke problemet med det liksom... Rip-off er hvis en IKKE inrømmer det og at en påstår det er noe en komponerte selv. (Slik vi har hørt snakk om med 300 soundtracket.) 1 Lenke til kommentar
Seian Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 (endret) Merk, jeg sa ikke at det var galt. For all del, siter gjerne melodier og gjerne dra en cover-låt med det samme. Kanskje jeg sa det litt feil. Mente ikke rip-off som "så dårlig fantasi de har", men mer som "oioioi, her har vi en liten easter-egg til dere hardcore Opeth-fans". Endret 13. april 2007 av Seian Lenke til kommentar
theoriginalAidskake Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Noen som så de på Roskilde i fjor? Damnation er et av favorittalbumene mine, men det meste fra Opeth er jo gull. Lenke til kommentar
Petoah Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 Tar meg friheten og bumper denne flotte guiden! Som et resultat av pur kjedsomhet og litt patriotisme med tanke på Opeth, laget jeg en quiz om bandet på Start sine sider. Sjekk om du virkelig kan alt om Opeth! Link-ey, link link; http://quiz.start.no/?p=play&quizID=16837 Lenke til kommentar
Speik Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 "Du kan litt om bandet, men ikke nok til å bli venn med meg. Jeg beklager." Haha, nå er jo jeg ingen Opeth fan heller da. Gjettet på alle bortsett fra det med Ayreon. Tor jammen meg jeg skal lage en Ayreon quiz på pur faen. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå